Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa kiva ylläri kun aamulla kurkistin tilille. Oli vanhemmat laittaneet 3000

Vierailija
10.09.2010 |

euroa tilille rahaa =)) ja tää ihan pyytämättä!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika säälittävää, onneksi olen jo aikuinen (en kylläkään ole KOSKAAN äidiltäni rahaa pyytänyt) ja tarpeeksi rahaa omasta takaa =)

Jos luit viestini oikein, niin siinä luki, että tuli YLLÄTYKSENÄ ja PYYTÄMÄTTÄ, vähän kuin se kuuluisa faksi aikoinaan =) ap

rahaa, niin aika säälittävää =/ en ikinä ikinä kehtaisi ottaa, ja varmasti olet ennenkin pyytänyt =/

Verottaja lohkaisee kuitenkin aikalailla perinnöstä, mutta tuollaisista lahjoituksista ei. Kyllä minunkin vanhempani ovat välillä lahjoittaneet rahaa, kun heillä kuitenkin on siihen mahdollisuus. Ei siinä mitään säälittävää ole.

Vierailija
22/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos jonkun vanhemmat eivät kituutakaan nälkäeläkkeellä? Mitä, jos nämä vanhemmat HALUAVAT jakaa rahaansa - jota eivät välttämättä edes ehdi tai halua itse kuluttaa eläkepäivillään - ennakkoperintönä lapsilleen? - Tämähän on vain ja ainoastaan JÄRKEVÄÄ. Se raha jäisi kuitenkin lapsille, mutta sen jälkeen, kun vanhemmat siirtyvät toiseen hiippakuntaan, jokaisesta eurosta maksetaan perintöveroa.

Jos minä olisin omalla työlläni ansainnut omaisuutta, todellakin haluaisin, että mahdollisimman paljon siitä omaisuudesta, jota en itse ehdi tai halua kuluttaa elinaikanani, siirtyisi lapsilleni suoraan. Olenhan jo tuloverot siitä maksanut.

Joillekin on vaan niin hirvittävän vaikeaa hyväksyä, että toiset vanhemmat ajattelevat lastensa parasta. Ja jos rahaa on tarpeeksi, ei se ole itseltäkään vanhuuspäivillä pois. - Ja lapset voivat silti pärjätä (taloudellisestikin) ihan hyvin myös omillaan.

Mutta joo, tämä yhtälöhän on tietysti joillekin liian vaikea pala nieltäväksi. Pakko puhua kultalusikoista yms., kun ei voi hyväksyä sitä, että jopa kahdessa sukupolvessa ihmiset ovat voineet ihan itse ja omalla työllään nousta köyhyydestä, menestyä ja ansaita rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä sikeää? Ei tulisi mieleenkään ottaa vanhemmilta rahaa vastaan, tulevat hyvin toimeen mutta ne ovat heidän rahansa, me tienaamme itse omamme, vaikkakin kituuttaen välillä mutta kuitenkin. Ja eräs tuttavani on pienyrittäjä ja elättää työllään oman perheensä lisäksi sairaat vanhempansa (ovat pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä) ja työllistää 3 ihmistä lisäksi firmassaan. Siinä on jotain millä kehua. Ei ilmaisilla almuilla.

Kärsi, kärsi, niin kirkkaimman kruunun saat =) niiiiiiin tyypillisen suomalaista. No, mun vanhemmat tulevat iloisikis, kun saavat antaa, en viitsi heidän iloaan pilata. ap

Vierailija
24/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos jonkun vanhemmat eivät kituutakaan nälkäeläkkeellä? Mitä, jos nämä vanhemmat HALUAVAT jakaa rahaansa - jota eivät välttämättä edes ehdi tai halua itse kuluttaa eläkepäivillään - ennakkoperintönä lapsilleen? - Tämähän on vain ja ainoastaan JÄRKEVÄÄ. Se raha jäisi kuitenkin lapsille, mutta sen jälkeen, kun vanhemmat siirtyvät toiseen hiippakuntaan, jokaisesta eurosta maksetaan perintöveroa.

Jos minä olisin omalla työlläni ansainnut omaisuutta, todellakin haluaisin, että mahdollisimman paljon siitä omaisuudesta, jota en itse ehdi tai halua kuluttaa elinaikanani, siirtyisi lapsilleni suoraan. Olenhan jo tuloverot siitä maksanut.

Joillekin on vaan niin hirvittävän vaikeaa hyväksyä, että toiset vanhemmat ajattelevat lastensa parasta. Ja jos rahaa on tarpeeksi, ei se ole itseltäkään vanhuuspäivillä pois. - Ja lapset voivat silti pärjätä (taloudellisestikin) ihan hyvin myös omillaan.

Mutta joo, tämä yhtälöhän on tietysti joillekin liian vaikea pala nieltäväksi. Pakko puhua kultalusikoista yms., kun ei voi hyväksyä sitä, että jopa kahdessa sukupolvessa ihmiset ovat voineet ihan itse ja omalla työllään nousta köyhyydestä, menestyä ja ansaita rahaa.

PUhut asiaa ja mun vanhemmat ovat itsekin perineet paljon eli heillä on mistä antaa. ap

Vierailija
25/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnut tehdä tuntiakaan oikeaa työtä. Hyvähän silloin on olla onnellinen.

Vierailija
26/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnut tehdä tuntiakaan oikeaa työtä. Hyvähän silloin on olla onnellinen.

Olemme mieheni kanssa molemmat vakituisesti töissä. olleet jo monen monta vuotta. Lue edes viesti, please ennen kuin kommentoit

Vierailija
27/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että vanhempasi antavat jos heillä on ylimääräistä.

Vierailija
28/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään kehumisen makua asiassa kun täällä ilmineerataan vai mikähän pointtisi lie muu kuin tehdä meidät köyhät kateellisiksi ?

Vierailija
29/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä sikeää? Ei tulisi mieleenkään ottaa vanhemmilta rahaa vastaan, tulevat hyvin toimeen mutta ne ovat heidän rahansa, me tienaamme itse omamme, vaikkakin kituuttaen välillä mutta kuitenkin. Ja eräs tuttavani on pienyrittäjä ja elättää työllään oman perheensä lisäksi sairaat vanhempansa (ovat pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä) ja työllistää 3 ihmistä lisäksi firmassaan. Siinä on jotain millä kehua. Ei ilmaisilla almuilla.

Vierailija
30/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään kehumisen makua asiassa kun täällä ilmineerataan vai mikähän pointtisi lie muu kuin tehdä meidät köyhät kateellisiksi ?

Aito ilo????? Puren täällä useinkin sekä ilon että myös surun aiheita. Tää nyt oli sellainen iloaihe, eikö sinustakin?

Vierailija
31/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti, että yllätyksestä toivuit?

Vierailija
32/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annoin mutsille ruokarahaa..tulee kalliiksi nämä tapaamiset =)

Vierailija
33/33 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat laittoi kanssa rahaa tilille,oli muuten hauskaa.Toki muulloinkin on antaneet,mutta tuo vappu jäi jotenkin mieleen!