Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette hanki jäsenyyttä kuntosalille jossa lapsiparkki, jos muuten ette saa omaa aikaa?

Vierailija
10.09.2010 |

Mä en ole liikuntaa ennen harrastanut mutta kun tuntui ettei pää kestä kotona kun on koko ajan niin kiinni lapsessa (miehestä ei ole juuri apua, enkä muutenkaan halua roikkua kiinni hänen aikatauluissaan) niin hankin kuntosalijäsenyyden. Tililtä menee nyt automaattisesti 30e parin viikon välein. Jos käyn jumpissa vaikka 3krt/vko ja lapsi on parkissa reilun tunnin niin noin 7 tunnin hoidosta 30e ei ole mielestäni paha hinta, noin 4e/h joka on puolet halvempi kuin esim. MLL:n lapsenvahti.

Ja ajatelkaa, tämän lisäksi saan käydä ilmaiseksi jumpassa, syvävenyttelyissä, kuntosalilla, vesijumpassa jne. :D Toisin kävisi jos tilaisin lapsenvahdin kotiin jolloin hoitoaikakin olisi samantien 2h, sitten jumppaan ja maksu siitä ja kotiin ja maksu vielä lapsenvahdille.

Älkää äidit jääkö kotiin vaan selvittäkää onko lähellä kuntosali jossa lapsiparkki. Samalla saan oman pään huoltoa liikunnan lisäksi. Turha pelätä sitoutumista johonkin josta voi olla niin paljon hyötyä sinun henkiselle ja fyysiselle terveydellesi ja samalla myös lapsi saa totutella muihin lapsiin ja erossa oloon pieninä pätkinä. Jos itse en ole jaksanut jumppaan lähteä niin muutaman päivän päästä lapsi jo kysyy että eikö voitais lähteä lapsiparkkiin :).

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 2-3h:ksi 2-3 kertaa viikossa.

TOiseksi, ei ne taitaisi ottaa meidän erityislasta

Vierailija
22/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi lapsiparkeista tarkemmin. Ainakin meidän salilla (Riihimäellä) on isohko huone varattu lapsille joka on auki pääpiirteittäis silloin kun on jumppiakin. Siellä on pehmustettu lattia, leluja joka lähtöön, kirjoja, pelejä, kynät ja paperia jne... Lisäksi siellä on iso kangas ja videotykki josta voi katsoa piirrettyjä, isommat lapset voi pelata vaikka Wii:tä.

Hoitajia on paikalla yksi, joskus kaksikin. Lapsia otetaan sinne kerralla 10 joista 1 saa olla sylivauva. Jos lapsi alkaa itkeä niin häntä ensin yritetään rauhoitella joka yleensä riittääkin, tai sitten haetaan äiti. Meidän 2v on antanut minun jumpata rauhassa, ja ehkä kerran kaksi kuussa näkyy kun äiti haetaan jumpasta, aika harvoin siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin kaikilla olisi sama elämäntilanne kun ap: lla.

Meillä esim. 3 lasta ja käyn päivätyössä. Jos raijjaisin koko porukan salille 3 iltana viikossa niin luulen, että siitä olisi rentoutuminen ja liikkusen ilo hyvin kaukana.

Lisäksi lapsille on "lapsiparkkia" ihan tarpeeksi siinä, että ovat päivähoidossa 8 tuntia päivässä. Jos tämän jälkeen juostaisiin kotiin, pikainen päivällinen ja sen jälkeen salille niin mitä muuta se olisi kuin lapsenrääkkiä?

Vierailija
24/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja kahden ekan kanssakin oli tosi rankkaa, mutta vaikka tiesin noista lapsiparkeista niin jostain syystä nousi karvat pystyyn kun piti sitoutua vuodeksi jne. Lisäksi mietin että mitä jos joku lapsista ei kertakaikkiaan tykkää olla siellä jne. Näin jälkikäteen tekis mieli läppäistä itteään etten ottanut jäsenyyttä aiemmin, niin hyvin on mennyt ja lapset oikein pyytävät että voisko mennä taas lapsiparkkiin heti huomenna uudestaan jne. Oma mieli on parempi, kolmen raskauden rasittama kroppakin kiinteytynyt, kilja lähtenyt liki 10kg. Joten suosittelen lämpimästi. Rohkeutta kotiäidit!

Vierailija
25/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä jättäisikään, ei ne mitään ammattihoitajia siellä edes ole.

Jaa miksei voi jättää päiväunien ajaksi? Minun lapseni eivät ole enää siinä 5-6 kk iässä nukkuneet niin monia unia, että olisi voinut ajoittaa lapsiparkkiin jätön siihen. Ei millään olisi onnistunut nukuttaa vauva juuri niin, että olisi voinut mennä johonkin jumppaan tms. joka alkaa tietyllä kellonlyömällä.

Sitä paitsi kaikkia ei välttämättä edes kiinnosta mennä jonnekin kuntosalillet tai jumppiin sisätiloihin.

Vierailija
26/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin kaikilla olisi sama elämäntilanne kun ap: lla.

Tosiaan unohtui mainita että tarkoitin lähinnä kotiäitejä. Jos lapseni olisivat päiväkodissa niin kyllä se mun omasta ajasta silloin karsittaisiin että lapset saa edes ne muutamat hereilläolotunnit viettää kotona ja mielellään koko perheen kesken.

Lisäksi en niin omaa aikaa kaipaakaan työpäivän jälkeen (sellaistakin elämää eletty), työelämä ja kotielämä on kuitenkin niin erilaisia ja tasapainottaa toisiaan.

ap

Vierailija
27/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lapsen kotiäidille, sekä se jäsenyys, että siihen päälle vielä hoitomaksu. Plus, että mulla ei ole omaa autoa, jolla ajaisin sen 27km tuollaisiin paikkoihin. Mies käyttää autoa työmatkoihin ja on kotona iltaisin kuuden aikaan, joskus myöhemminkin.

Vierailija
28/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lapsen kotiäidille, sekä se jäsenyys, että siihen päälle vielä hoitomaksu.

Ei ne lapsiparkit mitään maksa, kuuluvat siihen jäsenyyden hintaan.

Vierailija
29/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kuntosaliliikunta ei kiinnosta yhtään. Toisaalta lähimmälle lapsiparkilliselle kuntosalille on 30 km matkaa, ei sinne voi montaa kertaa viikossa ajella. Ja mahtaako ne parkin aukioloajat sopia meidän muiden lasten päivärytmin kanssa samaan (perheessä myös koululaisia siis)

Vierailija
30/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinaan ajattelin samoin enkä viitsinyt edes selvittää asiaa. Mielummin vaan vikisin kun ei ole omaa aikaa. Kyllä se 60e/kk menee äkkiä muuhunkin, esim. masennuslääkkeisiin ja terapiakuluihin. On se liikunta parempaa omaa aikaa kuin ei mitään. Ehkä silloin ei ole tarpeeksi rankkaa jos olisi mahdollisuus mennä salille jolla on lapsiparkki, mutta se ei silti kiinnosta. Ehkä silloin pärjää hyvin ilman omaa aikaakin.

Vierailija
31/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lapset on päivähoidossa päivittäin 8 tuntia

2) Tutuistuin siihen lapsiparkkiin ja aika karu se on meidän kuntoklubin yhteydessä. Aika pieni huone ja kouluttamaton ohjaaja. Siinä sitten voi vaikka piirrellä tai katsella videoita.. =/ Kaverit vaihtuu jatkuvasti ja joka kerta eri kaverit. En tykkää.

Vierailija
32/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa on tunnin ilmainen lapsiparkki :). Mul on tuttu joka vei aina lapsensa sinne ja kävi siel syömässä rauhassa ja luki lehden. Lienee sallittua jos ei parempaakaan keinoa saada omaa aikaa ole, vaikka tuskin se Ikea sen takia siel lapsiparkkia pidä.

Vierailija
33/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muksujani vienyt.

Liikuntapaikan sääntöjen mukaan lapsen piti olla juotettu, syötetty, pissatettu,kakatettu,virkeä,terve ja mitälie vielä.

Lapsesta ei siis saa olla lapsiparkissa vaivaa.

Totesin, että meidän lapset ei ikinä täytä edes puolia noista kriteereistä samalla kertaa.

Vierailija
34/34 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

V**** mitä idiootteja ovat nykyajan äidit.