Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höh, miksi srk:n äiti-vauvakerhoon saa mennä vain ESIKOISvauvan kanssa?

Vierailija
10.09.2010 |

Odotin innolla syksyä, että pääsisin vauvan kanssa kerhoon. Mutta eihän se sopinut seurakunnalle, kun minulla on jo kaksi isompaa lasta. Kerho on tarkoitettu vain ensimmäisen lapsensa kanssa tuleville. :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa mukaan ne isommatkin lapset, mitä kaikki tässä kirjoitelleet ei tainnut ymmärtää. Ja kun kerho on tarkoitettu vauvoille, ei isommille, niin he ei pääse sinne.

Tuskin seurakunta sinua ap pois laittaa jos jätät isommat hoitoonja menet vauvan kanssa kaksin sinne kerhoon.

Täällä meillä päin toimii äiti-vauva-kerho, jossa siis vain vauvoja. Lisäksi sitten perhekerhot, jossa on kaiken ikäisia, myös niitä vauvoja.

Vierailija
22/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei olisi edes ottanut mukaan niitä isompia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama meillä. No ei ole seurakunnan touhut enää sen jälkeen napannut.

Vierailija
24/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on siis ekalla luokalla ja päivät olen vauvan kanssa kaksin.

Minulla ei ole mitään vauvaverkostoa, koska esikoisen ajoilta olevat perheet ovat lapsensa saattaneet jo vähintään eskari-ikään. Lisäksi olemme vain pari vuotta sitten muuttaneet tälle paikkakunnalle.

Menin perhekerhoon, ja nuorin siellä oli 11 kk. Omani oli tuolloin 2 kk. Tämä 11 kk käveli ja leikki isompien kanssa, hänen äitinsä toki oli mukava, mutta olimme kyllä aika eri vaiheissa juttujenkin suhteen, kun eihän se meidän syönyt vielä edes mitään kiinteitä.

Sama ongelma on ymmärtääkseni ap:lläkin. En ymmärrä, miksi on tärkeää pitää jokin kerho tiukasti vain esikoisvauvojen äitien kokoontumispaikkana. Jos ne äidit eivät ota isompiaan mukaan, harva varmaan edes huomaa, että tällä äidillä on isompiakin. Vauvat kun on erilaisia, ja ainakin minä olen ollut kakkosenkin kanssa välillä aika tumpelo.

Vierailija
25/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat samassa tilanteessa, kaikille esikoisenäideille riittää paremmin tilaa ja vauvat saavat vähempi viruksia kun perheissä ei koululaisia.

Vierailija
26/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vauvalliset painelivat taaperoikäistensä perässä. Ei se oikein palvellut sitä tarkoitusta, että minulle olisi seuraa ja vauvahan nyt ei sellaista edes vielä kaivannut.

Päädyin sitten siihen, että on helpompaa kun juon ne kahvit kotona.

Vierailija
27/27 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tärkeää vertaistukea, kun oli ekan kanssa ihan pihalla kaikesta. Jos siellä olisi ollut joku kaikkitietävä veteraaniäiti selostamassa kaikki oikeat jutut, olisin varmaan lähtenyt itkien kotiin. Tuollainen esikoisvauvakerho on tärkeä myös verkostojen luomisessa, välttämättä kaikilla ei ole yhtään lapsiperhetuttuja tms. kun taas vanhempien lasten myötä olet varmasti jo tutustunut muihin vanhempiin esim. puistoissa.

törmännyt ovat ihan poikkeuksetta olleet yhden lapsen äitejä.

Jokainen lapsi on omanlaisensa ja vaikka olisikin jo neljäs lapsi on aina kiva vaihtaa kokemuksia ja saada kavereita vaikkapa kahvitteluun tai muuhun. Minäkin sain sieltä kuopukselleni ihan oman "vauvakaverin" joka muuten oli esikoinen.

Nyt taaperoiässä puistoillaan ja kahvitellaan vielä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän