Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ystäväni tuli hoitamana lastani kotihoidontuella 4kk ajaksi,miten muutoi muian häntä?

Vierailija
10.09.2010 |

Kun työ päättyy? Hän on oikea aarre kun suostui tulemaan,ja ihan innoissaan vielä meille hoitamaan 1,5v ikäistä tyttöämme (tuli yllättäviä tilanteita ja käänteitä elämässäni) pelkällä kotihoidontuella,ja ruoka palkalla. tahtoisin muistaa häntä jotenkin kun lopettaa meillä.mikä olisi kiva. Ystäväni itse raskaana alkuvaiheessa. Itse jään kotiin joulun jälkeen lapseni kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin palkka?

Sinähän nettoat tuossa 250 euroa käteen joka kuukausi. Anna se tonni ystävällesi.

Vierailija
2/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tämä työtön tietysti myös sen työttömyyskorvauksen ja sitten lisäksi kotihoidontuen :)

Mullekin pitäis löytyä tuollainen enkeli muutamaks viikos loppu vuodesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kotihoidontuen, lisäksi säästät päivähoitomaksussa..

Siitä hyvästä luulisi ainakin 300€ kuussa liikenevän hänellekin..

Vierailija
4/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa varmaan työttömyyskorvausta kotihoidontuen lisäksi, joten ihan kelpo palkka siinätaitaa jo olla. Vai onko se kaveri ihan oikeasti ap:llä töissä?

Kokoa hänelle joku kiva vauvantarvikepaketti, vaikka osittain omista käytetyistäsikin.

Vierailija
5/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis maksan hänelle koko kotihoidontuen kuntalisineen mitä kelalta saan! se on ihan sovittu ja tein selväksi että en pysty muuta maksamaan. Pieni tuloisena päiväkoti olisi minulle muutaman kympin kussa. Jospa joku lahjakortti jalkahoitoon tai kosmetologille? taikka tuollainen vauvapaketti,mitä siinä voisi olla?

Vierailija
6/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka ystävä saisi työttömyyskorvausta ja sinulta sen kotihoidontuen, niin se on hänelle +/- 0 verrattuna siihen, että olisi "pelkästään työtön".

Jos et voi maksaa kotihoidontuen lisäksi palkkaa, niin ehdottaisin kyllä, että muistaisit vaikka tuossa edellä mainitusti vauvantarvikepaketilla tai lahjakortilla kauneushoitolaan/hierontaan tms. jotain muuta vähän arvokkaampaa.

Vierailija
7/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä säästät joka kuukausi päivähoitomaksun eli n. 250 euroa kuussa.

Vierailija
8/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti maksan rahan käteen suoraan! Ja itse maksaisin päivähoidosta ihan muutaman kympin,olen pienituloinen.. en todellakaan tuota parempituloisten summaa 250e.

Vierailija
9/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan könttäsummana tuon rahan eikä.

Tuskin ap. kaveri on mihinkään ilmotellut lisätuloista joten se ei ole mitää plus miinus nollaa..

eli vaikka ystävä saisi työttömyyskorvausta ja sinulta sen kotihoidontuen, niin se on hänelle +/- 0 verrattuna siihen, että olisi "pelkästään työtön". Jos et voi maksaa kotihoidontuen lisäksi palkkaa, niin ehdottaisin kyllä, että muistaisit vaikka tuossa edellä mainitusti vauvantarvikepaketilla tai lahjakortilla kauneushoitolaan/hierontaan tms. jotain muuta vähän arvokkaampaa.

Vierailija
10/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvapaketissahan voisi olla melkein mitä vaan, kuten esimerkiksi

tuttipullo/-pulloja

tutti/tutteja

vaatteita (eri kokoisia)

aterimet / lautanen ja muki

vaippoja

puhdistuspyyhkeitä

harsoja

potta /kylpyamme (tosin näissä voi joillakin ihmisillä olla omat vaatimuksensa eikä ns. perusmallit välttämättä sovellu käytettäväksi, kuten esim, että joku tarvitsee ehdottomasti ammeen, joka on korkealla, kun ei pysty kyykistelemään eikä ole penkkiä tms. mihin ammeen voisi nostaa..)

jne jne.

Tietty kannattaa varmasti vähän udella, että mitä ystäväsi mahdollisesti saa muualta tai on jo hankkinut. Eikä tosiaan kaiken tarvitse olla uutta, mutta kyllä itse laittaisin edes muutaman uuden vaatteen joukkoon.

Vierailija
11/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten toimit, jos lapselle tapahtuu tapaturma tms.? Kuka korvaa?

Vierailija
12/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan könttäsummana tuon rahan eikä.

Tuskin ap. kaveri on mihinkään ilmotellut lisätuloista joten se ei ole mitää plus miinus nollaa..

eli vaikka ystävä saisi työttömyyskorvausta ja sinulta sen kotihoidontuen, niin se on hänelle +/- 0 verrattuna siihen, että olisi "pelkästään työtön". Jos et voi maksaa kotihoidontuen lisäksi palkkaa, niin ehdottaisin kyllä, että muistaisit vaikka tuossa edellä mainitusti vauvantarvikepaketilla tai lahjakortilla kauneushoitolaan/hierontaan tms. jotain muuta vähän arvokkaampaa.

Toki voi olla niin, ettei siitä ilmoiteta mahdollisen päivärahan maksajalle, että saa kotihoidontuen lisäksi, mutta minäpä oletan yleensä, että ihmiset toimivat rehellisesti, tosin täältä kun näitä juttuja lukee, niin vaikuttaa siltä,että valtaosa taitaa huijata jotenkin..

Itse olen töissä työttömyysetuuksien parissa ja kyllä ne huijarit aina sitten huutaa kovimmin, kun jäävät kiinni. Kaikki eivät tietenkään jää, mutta kiinni jäämiseen ei todellakaan tarvita välttämättä muuta kuin vaikka naapurin nimetön ilmianto, jota kautta asiaa lähdetään selvittämään. Kehottaisinkin siis kaikkia miettimään kahdesti ennen epärehellistä toimintaa!

Vierailija
13/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajan sairastelut yms.?

Vierailija
14/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia luusereita sitä löytyy...

Vierailija
15/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sama jso miettii jotain tapaturmaa tai muuta, samalla lailla oi käydä jos menet vaikka pitemmälle lääkärille ja jätät lapsen hoitoon tutulle, siinäkin ehtii tapahtua.

se on vaan tosia asia että kaikki edut ja rahat kannattaa ottaam ei täällä muuten pärjää.

itse olen liiton päivärahoilla nyt enkä aio ihan huonoo paikkaa ottaa vastaan, sillä jään kuluissa niin tappiolle jos vien kolme lasta hoitoon palkasta kun vähentää ne hoitomaksut, autokulut x kaks, koska matkaa hoitopaikkaan on ja kaksi autoa vaatii työaikojen vuoksi.

hienoa että ystäväsi auttaa

Vierailija
16/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eläkkeellä oleva mummo joka saa eläkettä niin voi tulla hoitamaan lasta ja saa lapsen äidiltä sen kotihoidontuen ja kuntalisän palkkana.

Miten nämä eroaa toisistaan?

Vierailija
17/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista huijausta se on, jos ei niistä tuloista ilmoiteta eläkkeen tai päivärahan maksajalle.

Vierailija
18/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eläkkeellä oleva mummo joka saa eläkettä niin voi tulla hoitamaan lasta ja saa lapsen äidiltä sen kotihoidontuen ja kuntalisän palkkana.

Miten nämä eroaa toisistaan?

pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä. Mitäs ap tekee, jos kaveri saa työpaikan syksyn aikana?

Vierailija
19/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää kohta äitiyslomalle.

jos eläkkeellä oleva mummo joka saa eläkettä niin voi tulla hoitamaan lasta ja saa lapsen äidiltä sen kotihoidontuen ja kuntalisän palkkana. Miten nämä eroaa toisistaan?

pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä. Mitäs ap tekee, jos kaveri saa työpaikan syksyn aikana?

Vierailija
20/40 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietääkseni päiväkodissa lapsi saa aamiaisen, lounaan ja välipalan.