Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen lääkärissä nähtyä: mummo lapsen kanssa lääkärissä ja uraäiti

Vierailija
10.09.2010 |

vasta viimetingassa ryntäsi paikalle, mutta lääkäriaika olikin sitten jo ohi. Äiti sitten vaan mummoa tenttaamaan hoito-ohjeista... Kivat prioriteetit eräillä!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla kestää jo tunti töistä kotiin. Vaikka mä lähtisin samantien päivystykseen tai johki, niin silti en välttämättä sinne ajoissa kerkeäis. Oisko se sitten niin paha jos mummi on lapsen kanssa mennyt sinne etukäteen?

Ap on varsinainen idiootti!

Vierailija
22/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt jopa naapurin teini-ikäisiä lääkäriin koska heidän vanhempansa eivät voi poistua töistä sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten äiti juoksee paikalle korot kopisten ja käyttää lääkärissä. Sitten ohjeistaa isolla äänellä käytävällä jollekkin hoito-ohjeita ja taas korot vain kopisee.

Vierailija
24/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pikkupotilaan uraisä sitten oli? Vai onko lasten lääkäriinvienti vain naisten velvollisuus? Ja eikö mummo olisi pärjännyt yksinkin? Entä eikö terveyskeskuksessa saa käyttää kopisevia korkokenkiä?

Olen ymmälläni koko aloituksesta.

Vierailija
25/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt jopa naapurin teini-ikäisiä lääkäriin koska heidän vanhempansa eivät voi poistua töistä sen takia.

Eiks teini osaa mennä itse lääkäriin?

jopa aikuinen on kipeänä kiitollinen jos lääkäriin ei tarvi lähteä busiilla tai pyörällä. Vaikka osaiskin.

Vierailija
26/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo käytti lasta neuvolassa. Olin saanut töitä oltuani 3 kk työttömänä ja neuvola-aika sattui juuri siihen mun ekaan työpäivään. Halusin tehdä hyvän vaikutelman enkä pyytää vapaata heti ekana päivänä tai siirtää jo muutenkin 3 kk alkuperäistä myöhemmäksi siirtynyttä aikaa - terkka oli tosi paljon kipeänä ja muuten poissa just tuolloin.

Vierailija
27/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta viimetingassa ryntäsi paikalle, mutta lääkäriaika olikin sitten jo ohi. Äiti sitten vaan mummoa tenttaamaan hoito-ohjeista... Kivat prioriteetit eräillä!

Ai niin, sehän on naisten velvollisuus tehdä töitä pienellä palkalla, jäädä äippälomalle, ja hoitaa KAIKKI lapsen sairaspoissaolot. H*****I sanon minä!

Vierailija
28/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten äiti juoksee paikalle korot kopisten ja käyttää lääkärissä. Sitten ohjeistaa isolla äänellä käytävällä jollekkin hoito-ohjeita ja taas korot vain kopisee.

Vierailija
29/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes kotiäitinä ollessa aina päässyt lapsen kanssa lääkäriin, jos mummo asuisi täällä, hän olisi saanut mielellään mennä. Mies yleensä meni, kun oli tilanteita, että itse jäin mieluummin vauvan kanssa kotiin tai kotona oli toinen sairas lapsi, muttei lääkäriä tarvitseva (3 lasta yhteensä). Ei ole lapset koskaan vihjaisseetkaan, että juuri äidin pitäisi olla mukana.

Vierailija
30/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäisen lapsen synnytykseen mukaan (ei ollut syöksysynnytys tms. edes) Työ ei ollut esteenä, korot eivät kopisseet hänellä, mutta ilmesesti joka tapauksessa täysin huono isä sitten.

Lääkäri ei ole pyhitetty äiti-lapsi-yhdistelmille.

Vierailija
31/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Missä oli lapsen isä ja miksei ap taivastele hänen poissaoloaan: hänhän ei edes kiiruhtanut paikalle?

b) Mistä ap tiesi äidin olevan ns. "uraäiti"?

c) Mistä ap tiesi, miksi äidillä kesti lääkäriin tulo? (Vaikka äiti olisi lähtenyt HETI lapsen tilasta kuultuaan töistä, voi joillakin olla pitkä työmatka. Ehkä eläkkeellä oleva, lähellä asuva mummo oli nyt vain ehtinyt NOPEAMPAA sairaan lapsen luo). Vai pitäisikö vanhemman - anteeksi, korjaan nimenomaan ÄIDIN - istua työttömyyskorvauksella kotona päivystämässä lapsen mahdollista sairastumista?

Vaikka provohan tämä tietysti oli. Moni kuitenkin tuntuu ihan oikeasti vetävän nopeita tuomitsevia johtopäätöksiä ties mistä näkemästään.

Vierailija
32/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä oli ISÄ???

Ai niin, sehän on naisten velvollisuus tehdä töitä pienellä palkalla, jäädä äippälomalle, ja hoitaa KAIKKI lapsen sairaspoissaolot. H*****I sanon minä!

Mutta: meillä miehellä paremmin joustava työaika kuin minulla, joten hän käyttää lapsia paljon hammaslääkäreillä, neuvoloissa ja tarvittaessa lääkärissä. Samoin hoitavat parturikäyntejä, ruokaostoksia jne.

Mieheni sädekehä on kuulkaa kiiltävä ja näkyy kauas.

Vierailija
33/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, mutta mukavassa asemassa työelämässä. Ja hui kauheaa: välillä meillä äitini, joka on hyväkuntoinen eläkeläinen, hoitaa sairasta lasta ja onpa jopa käyttänyt lääkärissä.

Olen yh ja teen viikoittain lyhyitä työmatkoja. Normaalitilanteessa lapset eivät edes huomaa/tiedä minun olleen työmatkalla, koska voit hoitaa reissuni heidän koulupäiviensä (ja aikanaan päiväkotipäiviensä) aikana. Jos kävisi niin, että lapset sairastuisivat juuri kun olen parin sadan kilometrin päässä, niin kyllähän lähellä asuvat isovanhemmat mielellään hoitavat lapsia muutaman tunnin että pääsen itse kotiin.

En näe tuossa mitään ongelmaa, että mummu on lapsen kanssa lääkärissä. Ja ajatella että minäkään en yh:na halua elää yhteiskunnan tuilla (ja notkua kotona jolloin olen aina lasteni käytettävissä), vaan ihan itse tienata elantoni ja elättää lapseni. On se niin väärin!

Vierailija
34/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän voi tietää, vaikka tämä "uraäiti" olisi ollut jo kolme päivää sairaan lapsensa kanssa kotona. Ei lapsia välttämättä heti ensimmäisenä päivänä lääkäriin kiikuteta. Kyllä meilläkin on käynyt niin, että olen ollut kotona kipeän lapsen kanssa ne kolme päivää, ja kun tauti on pahentunut, on mummu neljäntenä päivänä vienyt lapsen lääkäriin. Ja itse luonnollisesti olen silloin ollut töissä.

Aivan järkyttävää kyyläämistä ja toisten asioihin puuttumista tällä palstalla.

Eikö se nyt ole pääasia, että joku läheinen ihminen sitä lasta hoitaa.

Ja täytyy tähän todeta, että äitien työpaikoissa on eroja. Jostakin työstä nyt vaan on helpompi jäädä pois kuin jostakin toisesta.

Ap:n kirjoituksen taustalla taitaakin olla kateus ja katkeruus meitä korkeasti koulutettuja ja hyvin ansaitsevia "uraäitejä" kohtaan...

Vierailija
35/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitipuoli hoitaa lapsen lääkärireissut ym? Oma äiti ei ole käynyt koskaan vanhempainilloissa, koulun juhlissa jne.

Vierailija
36/36 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelen tuota pikkuista terveyskeskuksessa mummon kanssa ilman äiti. Siis karmea kohtalo kerta kaikkiaan.

Itse en vain voi ymmärtää äitejä, jotka ylipäätänsä ovat töissä ja hylkäävät lapsensa laitokseen:( Kyllä äidin ja lapsen paikka on kotona kouluikään. Ja kun lapsi menee kouluun, niin äiti odottaa essu päällä pullantuoksuisessa kodissa.