Voiko mies kasvaa vielä vastuulliseksi isäksi?
Olen tänne kirjoitellut ennenkin miehen ja minun erosta ja toivosta että palattaisiin yhteen.Tilannehhan oli se että exän lapsen isä 21v ei sitten pystynytkään perhe-elämään ja parin pettämisen jälkeen mullekkin alkoi riittämään. Mies on menettänyt pari kertaa korttinsa rattijuopumuksen takia. Alkon kanssa ongelmia ja tällainen nuoruus ja muut naiset ja sinkkuus on hänellä nyt ihan ihanaa.. minua hän kohtelee huonosti ja ymmärrän nyt suunnilleen että ok ollaan erottu ei tarvitse olla mukava.
Eniten mua sääliksi käy poikaamme joka on nyt 9kk ikäinen. Isää ei pahemmin kiinnosta nähdä lasta, häntä masentaa tai on jotan muuta sovittua menoa että ei kerkeä. Hän tuntee välillä kuuulema syyllsyyttä että ei pysty tarjoamaan pojalle enempää. Hänen porukkansa hoitaa hänen isyyttään, kun poika pitäisi hakea hoidosta niin mies ei kerkeä ja jompi kumpi vanhemmista hakee.
Miehen vanhemmat huolehtivat masentuneesta pojastaan ja minun pitäisi ymmärtää häntä. Olen muuttamassa monen sadan km päähän kotipaikkakunnalleni ja mies ei siksi pysty näkemään lasta kun tekee niin kipeää että sovitusti näkee sitten joka toinen vkl.
Toinen lapsi on tulossa jota ei suunniteltu ja ehkäisy petti. Hän ei tule ultraan mukaan ja sanoo että pilaan pojan elämän kun pidän tämän toisen. En kuulema pärjää ja olen sairas.
En tiedä haluanko tehdä isyystestiä kun lapsi syntyy koska hän ei huolehdi nykyisestäkään kunnolla..
Onko miehellä vielä toivoa tulla vastuulliseksi isäksi ja huolehtia lapsestaan vaikka perheeseen ei pystynytkään ja elää tollaista nuoruus vaihetta?
Sori jos on virheitä.. kirjotan miniläppärillä joka ei oo kyllä maailman parhain vehje ..
Kommentit (5)
lasten isä on 21.
Isyystesti sen takia että isyydentunnustus tapahtuisi. Koska mies ehkä kieltää isyyden. En ole harrastanut seksiä muitten kanssa kuin tämän miehen.
En elättele pahemmin toivoa yhteenpalaamisesta mutta uskoon että miehellä on paaaaljon ongelmia että lapsikaan ei kiinnosta yhtään!!
Miehen moraali on aika löyhä että jättää lapsensa noin vaan ja haluaa elää nuoruuttaan ja sekoilla.
Loppujen lopuksi tiedän että minä en tässä menetä mitään. Minulla on jossain vaiheessa kaks ihanaa lasta joita en vaihaisi biletykseen sun muuhun. Kasvatan kallis arvoisia lapsia joita ei korvaa mitään. Ehkä tulevaisuudessa mies voi herätä ja ajatella että hitto mitä tuli tehtyä, mutta hänen kohdallaan se on jo sitten liian myöhäistä. toivon vaan että hän joskus katuisi tekojaan..
oma mieheni kasvoi vastuulliseksi isäksi vasta eron jälkeen kun opetteli hoitamaan lapsia omina viikkoinaan.
hänellä on varmasti aika paljon omia ongelmia..
Jotenkin olen nykyään kauhean pahoillani siitä että hän ei pysty olemaan lapselle isä. Lapsi kuitenkin tarvitsee isäänsä ja minä en sitä pysty olemaan.
Ehkä välimatka kasvattaa häntä ihmisenä. taisimme täällä olla hänelle itsestäänselvyys että meitä pystyi näkemään silloin kun häntä huvitti. Nyt loppuu sekin leikkiminen hänellä. toivon todella että hoitaisi ongelmansa ja kantaisi vastuun eikä hoidattaisi vanhemmillaan omaa osuuttaan.
Vai vaatiiko mies sitä, vai onko sulla ollut paljon muita miehiä ko ajankohtana?
Minkä ikäinen mies ón?
Mä en usko, että ihan hetkeen kypsyy vastuulliseksi isäksi, ehkä ei koskaan.
Osa miehistä kyllä toimii ihan ok jo isompien lasten kanssa, mutta ei vauvojen eikä taaperoiden kanssa. Sinuna en elättelis yhtään toiveita tuollaisen miehen suhteen.
nulikka ikinä miehistyy, siihen menee monta monta vuotta ja jos hän silloin isäksi haluaa alkaa, niin tekee uudet lapset jonkun ihan toisen naisen kanssa.
Jos joku on noin vastuuton ja kypsymätön, hänen varaansa ei kannata yhtään mitään laskea, omien ihanien lasten elämää nyt ainakaan. Pidä vaan toinen lapsi jos haluat, ei se ole sairasta eikä pilaa ykkösen elämää. Mies itse on se, joka lasten elämää eniten pilaa.
Sano siis miehelle soromnoo ja rakennat itsellesi ja lapsillesi elämän, jossa mies voi vierailla, mutta älä laske miehen varaan yhtään mitään. JA LOPETA MYÖS SEKSI SEN TYYPIN KAA, EIKÖHÄN KAKSI LASTA OLE IHAN TARPEEKSI!!