Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet ollut raskaana, muutama kysymys sinulle

Vierailija
09.09.2010 |

Ostitko äitiysvaatteita? Jos ostit, mistä ja oliko mielestäsi hinta kohtuullinen?

Jos et, miksi et?

Jos olisi ollut mahdollisuus vuokrata äitiysvaatteita, esim. takki, farkkuja tai juhla-asuja, olisitko vuokrannut?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin suurimman osan käytettynä, muutamaa toppia lukuunottamatta. Mielestäni ovat uutena ihan kohtuuttoman hintasia.

Topit oli jo mahan vähän kasvettua ihan hyvät ja kätevät. Muutamat housut oli mielestäni hyvät sitten loppuraskaudesta. Mutta ihan normivaatteilla menin melkeen koko raskauden (tosin kesällä ei muuta tarvinnutkaan kun leggingsit ja tunikan)

Vierailija
2/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä saa hyväkuntoisia äitiysvaatepaketteja edullisesti. Äippävaatteet on mulla nyt kivempia kuin tavalliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraamista voisin ajatella joissakin erikoisissa vaatteissa, esim. juhla-asuissa.

Vierailija
4/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tavalliset, vähänkin joustavammat vaatteet mahtuivat koko ajan päälle. MYös farkut jne mahtuivat ongelmitta.

Ei tullut kertaakaan mitään halua ostella vaatteita vain muutamaksi kuukaudeksi, enkä olisi niitä tarvinnutkaan. Enkä vuokraisi.

Vierailija
5/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaksi huutiksesta, sieltä sai ihan ok hintaan. Muutamia vaatekappaleita ostin myös kaupasta ja mielestäni ne olivat suhteettoman kalliita ajatellen kuinka kauan niitä tarvitaan (esim. äitiyshousut saman hintaiset kuin normihousut).

Vierailija
6/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ok. En vuokraisi, koska käytetyt saa vielä hyvin myytyä huutonetissä.

Vierailija
7/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut äitiysvaatteita (ainoat vaatehankinnat vauvan saamiseen liittyen ovat olleet läjä imetysliivejä).

En tarvinnut sellaisia. Mahduin omiin vaatteisiini lukuunottamatta istuvimpia housuja/hameita.

En olisi vuokrannut.

Vierailija
8/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkut, urheiluhousut ja yhdet muut housut. Tuntui, että kivoja ja kohtuuhintaisia äitiysvaatteita oli vaikea löytää, vaikka niin paljon puhutaankin kuinka niitä on nykyisn hirmusesti tarjolla. Onneksi nykymuoti on kuitenkin sellaista, että esim tunikoita löyty kivasti ja ne istui mahan kanssa hyvin vaikka ne ei mitään äitiysvaatteita olekaan.

Olisin saattanut vuokrata jonkun kalliimman juhlamekon, tuskin muuta olisi tullut vuokrattua.

Vierailija
9/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin kahdet farkut joista yksiä pidin paljon. Toisissa en viihtynyt, kun ei ollut mun tyyliä ollenkaan. Olivat sellainen pakko-ostos. Ostin myös yhdet mustat ns paremmat housut sekä yhden paidan (t-paita/toppi, mikä lie). Ostin myös toisen paidan mutta normaalia isompana kokona.

Mun mielestä ne olivat aika kalliit, mutta pakko mikä pakko.

En tiedä haluaisinko vuokrata, kalliiksi tulisi sekin ja samalla hinnalla voisi varmaan ostaa ihan omaksi. Jonkun juhla-asun voisin harkita vuokraavani.

Vierailija
10/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta sanoi että pitää olla löysemmät housut, ei mua kyllä kiristänyt.. Henkasta taisin ostaa, joitain kymppejä kappale. En tiedä, olisinko vuokrannut.

Vierailija
11/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahduin koko raskauden omiin vaatteisiin, käytin lantiomallisia housuja joiden vyötärö jäi mahan alle ja venyviä toppeja/paitoja. Hyvin pärjäs. Mammavaatteet on karmeita.

Vierailija
12/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin 3 t-paitaa

2 pitkähihaista

2 housut

lainaan sain yhdet housut

Mulla alkoi mah kasvaa vasta joskus 6-7 kk välillä, sitä ennen pärjäsin ihan omilla vaatteillani.

Vierailija
13/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huutiksesta saa niin halvalla, en paljoa viitsis maksaa.

Ostin kaikki äitiysvaatteet Amerikasta. Myin ne kalliimmalla kuin olin itse maksanut.

Vierailija
14/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissa hinta oli mielestäni todella kohtuuton.

ostin 3 t-paitaa

2 pitkähihaista

2 housut

lainaan sain yhdet housut

Mulla alkoi mah kasvaa vasta joskus 6-7 kk välillä, sitä ennen pärjäsin ihan omilla vaatteillani.

Vierailija
15/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahduin koko raskauden omiin vaatteisiin, käytin lantiomallisia housuja joiden vyötärö jäi mahan alle ja venyviä toppeja/paitoja. Hyvin pärjäs. Mammavaatteet on karmeita.

käyttää noita lantiomallisia housuja mutta perhana kun nekään eivät menneet kiinni jossakin vaiheessa. Lantio levis tai jotain.

Vierailija
16/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muut ei mahtuneet päälle.. Lantiohousuilla pärjäsin suht kauan, kunnes nekin alkoivat kiristää niin, että alkoi tulla supistuksia!! Hankin aika vikkelään puristamattomia äitiyshousuja ja ne olivatkin tosi hyviä, ei niistä tiennyt paidan alta, että olivat mammamallistoa. Tilasin netistä ulkomailta etsien edullisia hintoja. Tuli postimaksuineenkin halvemmaksi kuin Suomen järkyt hinnat. Lisäksi kaveri toi Jenkeistä, mistä sai pilkkahintaan. Muutaman topin ostin myös henkkamaukasta, mutta neuleet yms. mulla on usein kietaisumalleja yms. muutenkin, joten ne menivät ihan ok mahan kanssa.

En ostanut mitään käytettynä enkä voisi myöskään vuokrata ainakaan mitään alaosia. Joo olen outo, mutta ällöttää että jonkun muun haarat ois niissä housuissa hanganneet kuukausikaupalla.. Ehkä jonkun juhlamekon olisin voinut vuokrata.

Vierailija
17/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettei kukaan kaipaa mammamallin takkeja. Itseäni ainakin viime talven pakkasilla risoi aivan äärettömästi pukeutua miehen vanhaan pilkkitakkiin kun ei muut sopineet päälle. Muutaman mammatakin löysin, mutta hinta oli aika huikea. Juhlamekon olisin tarvinnut myös loppusyksystä.

Vierailija
18/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en ole löytänyt! Muutamat alushousut on kyllä tullut ostettua, KappAhlista ja Prismasta. Mutta kun etsin housuja H&M:stä, KappAhlista, Seppälästä ja Prismastakin, en löytänyt mitään. En uskaltanut kysyä myyjiltä, koska pelkäsin jonkun tutun kuulevan, ja se oli ennen rv 12. En olisi jaksanut sitä hihkumista ja myöhempää utelutulvaa, jollaista monet tekevät. En kyllä yleensäkään osaa ostaa housuja, koska ne ovat rekeillä täysin samannäköisiä ja ne saa aina melkein ottaa pois henkarista jotta näkee, ovatko ne edes suunnilleen oikeankokoiset. Ja sitten saa sovittaa kymmeniä, eivätkä mitkään sovi, syystä tai toisesta.

Takki ja farkut olisi kyllä ihan mukava vuokrata, koska niitä ei kuitenkaan tee mieli säilytellä vuosikausia kaapissa odottamassa mahdollista toista lasta. Enkä välttämättä edes mahtuisi samoihin farkkuihin sitten myöhemmin, koska esim. reidet saattavat paksuuntua. Nyt ne ovat tosi ohuet.

Vierailija
19/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin kaksi semmoista tukivyötä, olivat hyvät, kun jouduin seisomaan ekan raskauden aikana töissä. Ostin äitiysalkkareita kahdet. Ne kulahti täysin, kun käytin loppuraskauksissa vuoronperään niitä. Jälkikäteen aatellen ois pitänyt ostaa niitä enempi. Ostin myös äitiyssukkiksia h&m:sta kolmet töitä varten. Käytin paljon hameita, koska niitä oli helppo ommella itse. Ompelin siis itse aika paljon vaatteita. Tai siis tuntui tietty siltä, että aina oli samat vaatteet päällä, mutta ompelin samalla mallilla eri kankaista trikoopaitoja 4, housuja 3, hameita 3. Housut tietty ilman taskuja, hameet yhdestä kappaleesta. Oli tosi tyylikkäitäkin minusta, vaikka siis ihan sairaan helppoja ommella. Ai juu, oli mulla kolme mekkoakin, yksi äitini ompelema hääpuku. Oisin voinut vuokrata sen, mutta äiskän mielestä vihkipuku pitää voida jemmata omaan kaappiin. Ja nyt kun tuntuu, että viitisen kiloa on tästä äitiydestä jumahtanut vyötärölle, niin silti sitä mahtuu mainiosti hääpuukuunsa vielä! Olin häissäni viikolla 34.

Mullakin oli matalalantioisia housuja, mutta en ois mahtunut niihin millään. Mun mahani olikin jotenkin tosi ruman mallinen raskausaikoinani, ei semmoinen soma pallo, niin kuin monilla. Olin kuin tasapaksu valtava valas, jonka maha alkoi jo kaulasta :) Mut onneksi lapset oli sitten tosi kauniita ;)

Päädyin ompelemaan vaatteet itse, sillä mulla oli mahdollisuus käyttää äitini kangasvarastoihin kertyneitä kankaita ilmaiseksi. Tykkään ommella, ja mun määräaikainen työsuhde päättyi hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa, joten mulla oli aikaakin ommella. Ja lisäksi kaupan vaatteet on tosi kalliita mielestäni. Sain vaatteet myytyä, joten minä jopa nettosin äippävaatteista. Ellei omalle työlle laske hintaa, vaan ottaa sen tosiaan harrastuksena.

Vierailija
20/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut olla ostamatta vaatteita 9 kk.

Ainoita kohtuuhintaisia vaatteita myy H&M.

Muut paikat ovat hädänalaisen hyväksikäyttöä ja riistoa ) :

Juhla-asun olisin ehkä voinut vuokrata. Tuskin farkkuja.