Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paksu vauva?: )

Vierailija
09.09.2010 |

Online palstalla tuli niin nättejä kommentteja 3kk ikäisestä vauvastamme joka nyt siis 8100g ja 62,5cm, että intouduin kysymään täältä että minkäs kokoisia 3kk ikäisiä teillä on/on ollut?

Poika on isoin minun lapsistani ja omistaa kyllä ihanan pulleat posket, mutta ei ole kuitenkaan mitenkään "lihava"(voiko vauva edes olla...)

Perrrhonen

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallero, kuten tajuat itsekin :)

Ja kyllä, vauvakin voi olla lihava, ihan tiedoksi, tosin sun vauva ei ehkä ihan sitä ole, vaikka michelin onkin.

Vierailija
2/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6305g ja 60,8cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuuden :D Lihava se vauva on, sori..

Vierailija
4/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullea voi olla, mutta itse en kyllä kovin helposti käyttäisi vauvasta sanaa "lihava"

ap

Vierailija
5/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk iässä oli 10kg. Nyt 2v9kk on 102cm ja 18kg.

Noille ihmettelijöille tiedoksi että lapsetkin ovat erilaisia.

Vierailija
6/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapset kasvavat alussa heti tosi nopeasti, paino ei kummallakaan tippunut ollenkaan. Toinen oli 3kg ja toinen 4kg syntyessään. Meilläkin toi 10kg saavutettiin 5kk iässä. Mutta rintaruokittu lapsi ei ole koskaan liian läski! Pulloruokitut ovat sitten vähän omaa lukunsa, vaikka toki heissäkin isoja ja normaaleja vauvoja on. Pullolla on vaan vaarana syöttää liikaa, rintamaidon koostumus vaihtelee tarpeen mukaan. Uskokaa nyt jo, että vauvan syntymäpainolla ja alun kasvulla ei ole tekemistä lopullisen koon kanssa! Ole iloinen hienosti kasvavasta lapsestasi!

Vierailija
7/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako kuitenkin pelkkää rintamaitoa?

Vierailija
8/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lasta korvikkeillakaan pysty "ylisyöttämään". Pieni vauva syö juuri sen, mitä kasvamiseen tarvitsee.

Vierailija
9/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa voi nälässäkään pitää ja vauva painaa just sen verran kuin painaa. Paino tasaantuu, kun tulee ikää ja liikkuu.

Meillä on 6kk-neuvolassa poika 7420 ja pituutta 69,5cm. Hoikka. Mutta alkoi ryömiä 4,5kk iässä ja sitä myöten painonnousu on vähentynyt radikaalisti.

Vierailija
10/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun viimeisin oli syntyessään yli viisikiloinen, nyt 8kk ja 8100g ja 75cm, eikä ole edes laiha vaan ihan normaalikokoinen, pyöreät posket jne..

Eli ap, lapsesi on tosi pullea, mun mielestä vauvasta ei ole sopivaa sanoa lihava, koska siitä tulee ikävä miellekuva ja se taas ei omasta mielestäni oikein sovi vauvojen kanssa samaan lauseeseen. Mutta siis ei ole kyse pikku pyöreydestä tms, vaan että on kyllä tosi jötkäle.

Vierailija
11/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen olen ja uskon kyllä lääkärin sanaan. Toisin sanoen ei maininnut muuta kuin "tasaisesti kasvaa". Meidän vauvva on kyllä pääasiassa pulloruokittu, mutta ei kai sitä voi nälässäkään pitää? On alusta asti syönyt niin isoja annoksia ettei rintamaito ole mitenkään voinut riittää. Alkuun sokerit oli myös matalalla, joten sain sairaalasta ohjeen antaa suosiolla lisämaitoa, mikäli ei tyydy rintaan.Nyt syö aamulla puoli purkkia päärynäsosetta+ maitoa 2-3h välein 140ml. Yöllä rintaa, jos sitäkään. Virkku, hyväntuulinen vauva.Ja pullea, mutta ei läski/lihava/tankki.

Perrrhonen

Vierailija
12/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni tyttö 4 kk ikäisenä 7390 grammaa ja 66,8 cm ja aika pulska on minusta hänkin ei pahasti mutta kuitenkin kun vertaa sisaruksiinsa.

Vierailija
13/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni tyttö 4 kk ikäisenä 7390 grammaa ja 66,8 cm ja aika pulska on minusta hänkin ei pahasti mutta kuitenkin kun vertaa sisaruksiinsa.

Vierailija
14/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen painoi 3kk vanhana 6430g ja keskimmäinen 6100g. Kuopus tullee painamaan vähemmän (on pienempitekoinen).

Onko vauvasi rintalapsi?

Vierailija
15/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syö aamulla puoli purkkia päärynäsosetta+ maitoa 2-3h välein 140ml.

Siis 3kk vanha syö soseita??

Vierailija
16/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mun mielestä vauvaa voi lihavaksi sanoa.

Meillä esikoinen ja kuopus olivat reilut 7,5kg tuon ikäisinä ja olivat aikamoisia pulleroita. Keskimmäinen oli selvästi hoikempi noin 6kg.

Meillä kaikki olleet reilut 4kg syntyessään, keskimmäinen oli painavin 4400g.

Vierailija
17/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

140ml maitoa, 1½ tunnin välein meni, joten totesin että tarvii jotain vankempaa.

Ap

Vierailija
18/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. entinen online-vakkari

en mä noista mitoista osaa mitään sanoa.

Vierailija
19/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perrrhonen

Vierailija
20/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi lasta söivät maitoa niin hirveitä määriä tuon ikäisenä, että lääkäri kielsi antamasta niin paljon. Käski antamaan soseita, kun ei maitoakaan voi tolkuttomasti juottaa.

Isokokoiset vauvat tarvitsevat usein isoja ruokamääriäkin. Ja ei vauvaa voi nälässä pitää.

Syöminen rauhoittuu kyllä sitten aikanaan ja painokin tasoittuu.

Mulla on ollut kaksi isohkoa ja yksi normivauva.

Nyt syö aamulla puoli purkkia päärynäsosetta+ maitoa 2-3h välein 140ml.

Siis 3kk vanha syö soseita??