Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paksu vauva?: )

Vierailija
09.09.2010 |

Online palstalla tuli niin nättejä kommentteja 3kk ikäisestä vauvastamme joka nyt siis 8100g ja 62,5cm, että intouduin kysymään täältä että minkäs kokoisia 3kk ikäisiä teillä on/on ollut?

Poika on isoin minun lapsistani ja omistaa kyllä ihanan pulleat posket, mutta ei ole kuitenkaan mitenkään "lihava"(voiko vauva edes olla...)

Perrrhonen

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen ja kuopus olivat reilut 7,5kg tuon ikäisinä ja olivat aikamoisia pulleroita. Keskimmäinen oli selvästi hoikempi noin 6kg.

Meillä kaikki olleet reilut 4kg syntyessään, keskimmäinen oli painavin 4400g.

Mun vauvat olivat kanssa yli nelikiloisia, mutteivät olleet myöhemmin pulleroita.

t. Nro 15

Vierailija
22/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lasta korvikkeillakaan pysty "ylisyöttämään". Pieni vauva syö juuri sen, mitä kasvamiseen tarvitsee.

Olen tavannut vauvan, joka 1v painoi vähän alle 20kg. Oli saanut korviketta "vähän" yli oman tarpeen. Harvinainen tilanne tosin lienee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynäsosehan on lähinnä sokeria ja vettä, ei ihme että vauva lihoo. Noin pullealle lapselle en kyllä näe mitään järkeä sokerilitkun tarjoamisessa vankempana lisäruokana".

140ml maitoa, 1½ tunnin välein meni, joten totesin että tarvii jotain vankempaa. Ap

Vierailija
24/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neljän lapsen kokemuksella tiedän että vauva oppii helpommin syömään kun aloittaa makealla. Kun makea on hallussa on helpompi maistattaa myös perunaa, porkkanaa jne..

Me pyrimmä tämän jälkeen päärynäsoseella höystettyyn kaurapuuroon.

Niin ja vauva on maistellut päärynäsosetta vasta 2 viikkoa, joten tuskin on se ennättänyt lihottaa ja HUOM. "puolipurkkia"; )

ap

Vierailija
25/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa on mulle neuvolassa sanottu. Jotku vauvat kerää alkuun painoa paljon, mutta kun alkavat liikkua, niin paino ei enää niin nouse niin älyttömästi.

ap

Vierailija
26/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman pojan, jotka ovat olleet jotain 8 kg parikuisena. Ihan tavallisia hoikkia lapsia nykyään. Ihme juttuja...

Oma tuntui pullealta, mutta nyt 8 vuotiaana painoindeksi 15.

Vierailija
27/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suloinen vauva, älä huoli! Mutta olisin kyllä kuvan ja mittojen perusteella vähintään kaks kertaa vanhemmaks veikannut. Meidän tyttö painoi 3-kuisena 5,2 kg ja sen reilu 8 kg paino 10-kuisena. Syntymäpaino muuten oli 3,2 kg. Sulla on aika haba vauvavuoden jälkeen! :D

Vierailija
28/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan ihana vauva -en käsitä miten ihmiset viittii nimitellä VAUVAA kilojen/pituuden perusteella, oon aina aatellu että ainakin vauvana ihminen saa olla ihan oma luonnollinen palleronsa ja sen sulosempi mitä pyöreempi melkein :) voi tulla vielä vaikka kuinka laiheliini kun pääsee liikkeelle vaikka mitäs senkään on väliä. Suloinen omana itsenään.

t. ei vielä kenenkään äiti, mutta ois kiva olla

Vierailija
29/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli isohko poika, hän painoin 3kk iässä vähän yli 7 kiloa. Se on jännä kun ollaan huolissaan nuorten ja lasten huonosta minä kuvasta, ja samalla haukutaan jo 3kk ikäisiä vauvojan lihaviksi. Antakaa vauvojen edes olla sen painoisia kun ovat ;)

Vierailija
30/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi rinnoista voi tulla kermaa, mutta ei laihaa maitoa?

Vierailija
31/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi nuorin lapseni onkin sitten "pieni". 13kg nyt 3 vuotiaana. Oishan tuo ihanaa kun edes lapset ja vauvat saisivat olla semmoisia kuin ovat. Isoja ja pieniä ja jotain siitä väliltä.

ap

Vierailija
32/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi rinnoista voi tulla kermaa, mutta ei laihaa maitoa?

samaa maitoa sieltä tulee kaikilta naisilta.

Vierailija
33/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei näytä yhtään niin isolta :)

Mun vauvat ovat olleet pullukoita aina vuoden ikään, siis todella pullevia :) Mun tuottama maito on erittäin rasvaista siis, mutta mitäpä siitä, kun siirtyivät tavalliselle ruualle ja rupesivat liikkumaan, ruipeloita alkoivat muistuttamaan pian.

Vierailija
34/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk ikäisenä painoa oli 8755g ja pituus 65 cm

syntymämitat oli 4130g ja 50cm :)

Täsä vielä kuva meidän pallerosta 3kk iässä :) jos siis linkitys onnistuu

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=6688050.jpg[/URL]

Vierailija
35/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap:lle ihanasta pojasta! Jätä arvostelut omaan arvoonsa... :)

Vierailija
36/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulle joka laitoit vauvan kuvan: ihana : )ja jotenki niin "oman" näköinen. Löytyskö sitten kenties jotain samaa mitä on omissa lapsissani ollut vauvana: )

ap

Vierailija
37/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siksi että palstamammojen mielipiteillä niin kovasti olisi väliä, vaan siksi että jos vaikka edes YKSI ihminen tajuaisi, että paino ja pituus ei todellakaan kerro ihan kaikkea.

Ja kuvan raskin laittaa koska vauvat onneksi(tai epäonneksi) muuttuu kokoajan. Tuskin kukaan häntä tuolla jossain tunnistaa.

Mutta siis tässä meidän rakkaan pikkumiehen kuva:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6687524.jpg

Vierailija
38/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen heistä painoi yli 11 kiloa puolivuotiaana. Jokaista myös täysimetin 6 kk, ja jokainen nukkui yönsä heräämättä ja syömättä 2-3 kk ikäisestä, eikä päivisinkään asunut rinnalla. Minun rinnoistani tulee kermaa, sanoi neuvolalääkäri :)

Lapsemme ovat nyt 1 v 4 kk, 3 v ja 5 v. Jokainen heistä on hoikka: vauvaiän pulleus karisi, kun he oppivat ryömimään, konttaamaan ja kävelemään.

Vierailija
39/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö painoi 3kk ikäisenä 5820kg ja oli pitkä 60,7cm. mielestäni siis vauvasi kuulostaa todella isolta! :)

Vierailija
40/40 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika painoi 3kk 4850g