Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työongelma, ov

Vierailija
08.09.2010 |

Kysyntäänpä av:n mielipidettä myös.

Mulle tarjottiin kesäkuussa työtä, siten että ensin olisin työkkärin harjoittelijana ja sitten jatkettaisiin oikealla työsopimuksella.

Nyt sitten käytiin neuvotteluja työsopimuksesta ja selvitettiin esim. palkkaus asiat.

No, palkka olisi 75% provisiopalkkaus, vakio palkka on vain 500 plus nuo provisiot. provisioista noin puolet on melko varmoja, mutta toinen puolikas ei..

Pelottaa lähteä tällaiseen systeemiin. Lisäksi asiaa mutkistaa se että nykyinen ansiosidonnaiseni on hieman suurempi kuin tuo palkka olisi maksimissaan. joten tämän työn palkkaus vaikuttaisi tulevaisuudessa ansiosidonnaiseeni negatiivisesti eli pienentäisi sitä noin 10,- päivä.

argh.. mä en periaattessa ole mitään tätä työtä vastaan, mutta tää palkkaus tökkii. mun ei siis taloudellisesti kannattaisi ottaa työtä vastaan.

Lisäksi ilmeni sopimustekninen asia. vaikka olen ollut kolme kuukautta työkkärin harjoittelijana niin työsopimus alkaisi silti 4 kk koeajalla. mielestäni tämä koe aika on "käytetty" jo tähän työkkärin harjoitteluun.

Jotta asia olisi mahdollisimman vaikea, kerrottakoon että olen raskaana. rv10. en ole asiasta vielä maininnut kun olen odottanut vakinaistamista. nyt kuitenkin työnantaja ehdottaa että lähtisin koeajalle, joten he voisivat raskaudesta kuullessani irtisano minut ilman mitään syytä...

Mitä sinä tekisit?

kuuntelen mielelläni rakentavaa kritiikkiä tilannetta kohtaan, haukkumiset sun muut jätän huomioimatta. kiitos etukäteen neuvoista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/5 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työ on alkanut harjoittelulla.

Tämä on fakta.

Itse kiertäisin tuon työn kaukaa, kuullostaa siltä, että työnantaja hakee kupattavia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt kieltäytymään ilman karenssia, niin en sinuna ottaisi työtä vastaan. Nauttisin raskausajasta rauhallisesti.

Vierailija
4/5 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoa ketään tai purkaa kenenkään työsopimusta, joten voit kertoa, että raskaus on syy miksi sinut irtisanottiin. Kuitenkaan en minä lähtisi tuollaiseen työhön ellei karenssi mäjähtäisi. Liian epävarmat tulot = äitiyspäiväraha huono.

Vierailija
5/5 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoa ketään tai purkaa kenenkään työsopimusta, joten voit kertoa, että raskaus on syy miksi sinut irtisanottiin. Kuitenkaan en minä lähtisi tuollaiseen työhön ellei karenssi mäjähtäisi. Liian epävarmat tulot = äitiyspäiväraha huono.

Mutta käytännössä kun työnantajan ei tarvitse millään perustella irtisanomista koeajalla niin se mahdollisuus on olemassa.

Aion lasketuttaa äitiyspäivärahani vuoden 2009 verotuksen mukaan, joka siis valmistuu tämän kuun aikana. silloin tuloni ihan ok hyvät, josta siis kielii tuo mainio ansiosidonnaiseni.

kyllä tämä pohtimaan pistää..

ap