Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla oli lapsena sääntöjä, joita ei perusteltu koskaan

Vierailija
08.09.2010 |

Esim läksyt tehdään heti koulun jälkeen, koulusta pitää tulla suoraan kotiin, kotiin pitää tulla aina syömään, saunan jälkeen ei saa mennä enää ulos.

Ja mielestäni noille ei ollut mitään kunnon parustetta. Mitä väliä tekeekö läksyt koulun jälkeen, vai illemmalla? Koululaverit asui aika kaukana, illemmalla ei tullut enää lähdettyä, heti koulun jälkeen kun kenenkään vanhemmat ei olleet edes vielä kotona, olis ehtinyt leikkimään koulusta suoraan. Vaan yksin oli tyhjään kotiin tultava. Ja miten mua nolotti kaverin luona, kun piti keksiä tekosyitä miksen tule ruokapöytään vaikka pyydettiin, äiti oli ankarasti kieltänyt. Kesälläkään ei saanut mennä saunan jälkeen enää ulos, kun heti tulee kuulemma kipeäksi. Ja pöh. Meillä on lapsilla eri säännöt ja joustetaan tarpeen mukaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ne jaksetaan tehdä eivätkä unohdu. Hyvin on toiminut. Sitten on ilta aikaa rauhassa olla kavereiden kanssa, kun läksyt on hoidettu.

Vierailija
2/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iKesälläkään ei saanut mennä saunan jälkeen enää ulos, kun heti tulee kuulemma kipeäksi. Ja pöh.

[/quote]

olet automaattisesti eri mieltä? ;)

Sinänsä olen sitä mieltä, että lapselle on hyvä perustella asiat. Toki lapsen kehitystaso huomioon ottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ne jaksetaan tehdä eivätkä unohdu. Hyvin on toiminut. Sitten on ilta aikaa rauhassa olla kavereiden kanssa, kun läksyt on hoidettu.

mun ka oli 9.2 ja äiti silti vauhkosi, että onko läksyt tehty. Ei mitään luottoa tai joustamista, se ärsytti.

ap.

Vierailija
4/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ka oli 9.2 ja äiti silti vauhkosi, että onko läksyt tehty. Ei mitään luottoa tai joustamista, se ärsytti.

ap.

yläkoululainen meillä hoitaa läksyt itse eikä ole sanomista ollut.

Vierailija
5/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laksyt pitää tehdä heti kun tulee kotiin Muuten se on yhtä huutoa ja kiukuttelua, jos niitä tehdään esim. vasta, kun minä olen tullut töistä 4-5 välillä. Ja sinä jatkuvasti naapurin kakaroita syöttävänä osapuolena totean, että ymmärrän äitiäsi todella hyvin, että hän ei halunnut, että kerjäät ruokaa kavereilla. Tuosta saunan jälkeen ulos en osaa sanoa mitään, meillä saunotaan aina niin myöhään että ainoa järkevä vaate päälle on pyjama, ja niissä meillä ei kyllä ulkoilla.

Vierailija
6/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä ainakin käytäntö on osoittanut, että laksyt pitää tehdä heti kun tulee kotiin Muuten se on yhtä huutoa ja kiukuttelua, jos niitä tehdään esim. vasta, kun minä olen tullut töistä 4-5 välillä. Ja sinä jatkuvasti naapurin kakaroita syöttävänä osapuolena totean, että ymmärrän äitiäsi todella hyvin, että hän ei halunnut, että kerjäät ruokaa kavereilla. Tuosta saunan jälkeen ulos en osaa sanoa mitään, meillä saunotaan aina niin myöhään että ainoa järkevä vaate päälle on pyjama, ja niissä meillä ei kyllä ulkoilla.

ja ruuan kerjäämisestä ei ollut kyse, jotkut nyt vaan on vieraanvaraisempia kuin toiset, oli noloa kun piti kieltäytyä.

Vierailija
7/7 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen. Veskissä toki voi ensin käydä ja ottaa välipalaa jos on jo nälkä. Perusteena se, että muuten läksyt tosiaankin helposti unohtuvat - ja muutenkin kivempi kun saa sitten illan touhuta rauhassa kun velvollisuudet on hoidettu alta pois (ei hullumpi oppi koko elämääkin ajatellen!).

Koulusta tullaan aina suoraan kotiin jos muuta ei ole erikseen sovittu. Näin siksi, että meidän lapsilla ei ole kännyköitä mukana koulussa (ne kun ovat siellä täysin turhia!) ja lapset soittavat/laittavat viestin kertoakseen, että ovat päässeet turvallisesti kotiin. On kivempi jatkaa omaakin työpäivää sen jälkeen.

Saunan jälkeen meillä ei saa enää mennä ulos leikkimään. Ihan sen takia, että meidän kuumakallet saavat itsensä hikeen hetkessä ja saunassa käynti on silloin ollut yhtä tyhjän kanssa. Saunan jälkeen puhtaana puhtaisiin lakanoihin!

Meillä tullaan aina kotiin syömään ja kaverilla saa ilman eri sopimusta pyytää vain juotavaa. Tästä on sovittu myös kavereitten vanhempien kanssa, jotta kaikki tietävät, missä mennään ja kuka on syönyt mitäkin.

Eikä muuten ole tarvinnut näistä kenenkään kanssa kättä vääntää, ihan ymmärrettäviä sääntöjä ja ohjeita kaikki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme