No niin, nyt se on sitten kuultu! 14v tyttö nimitteli huoraksi.
Yhden sipsilastun takia.
Kaikkea on kuultu muttei vielä tätä. Läppäri lähti jäähylle, en ole vielä päättänyt miten pitkäksi aikaa.
Kommentit (42)
Yhden sipsilastun takia.
Kaikkea on kuultu muttei vielä tätä. Läppäri lähti jäähylle, en ole vielä päättänyt miten pitkäksi aikaa.
Itse sain teininä pienemmästäkin selkääni tai jouduin muuten nöyryytettäväksi ja vieläkin osaan inhota itseäni. Kannattaa kokeilla haukkumista ja lyömistä.
Yhden sipsilastun takia. Kaikkea on kuultu muttei vielä tätä. Läppäri lähti jäähylle, en ole vielä päättänyt miten pitkäksi aikaa.
Itse sain teininä pienemmästäkin selkääni tai jouduin muuten nöyryytettäväksi ja vieläkin osaan inhota itseäni. Kannattaa kokeilla haukkumista ja lyömistä.
ap. "huora"
Nautitko siitä?
On vain tehokkaina tapa poistaa itsetunto toiselta ja tuskinpa kukaan äiti haluaisi tyttärensä rakastavan itseään jos nimittelee äitiään noin. Toisen itsetunto hävittämällä rangaistus kestää koko loppuelämän. Itse en tosin koskaan tekisi niin koska tiedän miten tuskallista se on, mutta jos haluaa antaa opetuksen jonka varmasti muistaa niin ettei toista virhettään.
tekee mieli heittäytyä tyhmäksi. Toisaalta se juuri kertoo siitä millainen ihminen vastaajasta tuli.
Jonkinlaista sarkasmia. Tyttö teki varmasti väärin, mutta tuskin on kelvoton koko ikäänsä.
Moni on huorannut vähemmästäkin.
Yleensä kodit joissa huoritellaan on sellaisia missä perheen isä ei kunnioita perheen äitiä tai ainakin sen aistii.
Olet menettänyt kunnioituksen. Otit läppärin pois. Se tuskin tuo kunnioitusta, mutta näyttää teinille paikan. Silti hän mielessään huorittelee sinua ja haukkuu kavereilleen.
Jos tuon ikäiselle yrittää antaa selkään saattaa saada itse pahemmin pataansa. Hormonit tekevät teineistä hyvin äkkipikaisia ja voimakkaita kokoonsa nähden. Eikä ruumiillinen kuritus ole sitäpaitsi laillista.
Ottaisin netin kokonaan pois vuodeksi tai kahdeksi. Läppäri myyntiin tai tuusaksi. Huorittelu on vakavaa.
On vain tehokkaina tapa poistaa itsetunto toiselta ja tuskinpa kukaan äiti haluaisi tyttärensä rakastavan itseään jos nimittelee äitiään noin. Toisen itsetunto hävittämällä rangaistus kestää koko loppuelämän. Itse en tosin koskaan tekisi niin koska tiedän miten tuskallista se on, mutta jos haluaa antaa opetuksen jonka varmasti muistaa niin ettei toista virhettään.
[/quote]
Hieman etuuksia vaan jotta ymmärtää missä menee raja. Murkkuikäinen kokeilee sitä. Tässä tuli meillä raja vastaan aika äkkijyrkästi.
ap.
Läppäri pysyisi hyllyllä meillä niin kauan, että tyttö ymmärtäisi, miten pahasti on sanonut.
Mä kävisin myös rauhallisen keskustelun siitä, mikä huora on (ei välttämättä ole 14-vuotiaallekaan ihan selvä) ja siitä, miten naiset eivät koskaan saa nimitellä toisiaan noin.
16-vuotiaan tytön äiti
Yhden sipsilastun takia.
ei tarkoita sitä etteikö lastaan rakastaisi. Miksi kukaan äiti haluaisi nitistää oman rakkaan lapsensa itsetunnon lyömällä ja haukkumalla, kun juuri niistä tavoista (haukkuminen) kai tässäkin yritetään lasta saada luopumaan...
koko rangaistusta, typerää...
Rangaistustahan ei tarvitse antaa heti, miettimättä loppuun asti.
Vasta, kun on tehnyt päätöksen kokonaan, se tehdään, on parempi. Määräämätön aika, voiko lapsi anteeksi pyynnöllä lyhentää sitä, entä hyvällä käytöksellä tms?
meillä vanhin poika on 16v, poikapuoli siis ja nimittelyä ei ole koskaan ollut mutta jäänyt pari vuotta sitten näpistelystä kiinni, sitten on ollut kaikenlaista, mutta siis tuo etuuksien menetys on kolahtanut meidän teiniin kyllä. Nyt ei ole vuoteen tarvinnut kyllä mitään ottaakaan pois.
En kuitenkaan usko, että kotiasresteilla tai konkreettisilla rangaistuksilla todella oppii mitään, ne vain lisäävät raivoa eivätkä liity suoranaisesti käytöksen syyhyn ja seuraukseen. En käytä itse.
Muuten puhuisin siitä, että nimittely tekee todella kipeää. Muistan omasta teini-iästäni, että omaa käytöstäni peilasi parhaiten se, että äiti näytti tunteensa. Minuun sattui syvälle, kunhän itki. Hän ei käyttänyt sitä syylistämiskeinona, vaan murtui joskus ihan todella.
sillä tokihan teini sen tietää, ei kai muuten olisi niin tehnytkään. Sen sijaan pitää sanoa, että nimittely on todella sivistymätöntä ja moukkamaista, kertakaikkisen ala-arvoista käytöstä ja sinä et halua että oma lapsesi käyttäytyy roskaväen tavoin.
Moni on huorannut vähemmästäkin. Yleensä kodit joissa huoritellaan on sellaisia missä perheen isä ei kunnioita perheen äitiä tai ainakin sen aistii. Olet menettänyt kunnioituksen. Otit läppärin pois. Se tuskin tuo kunnioitusta, mutta näyttää teinille paikan. Silti hän mielessään huorittelee sinua ja haukkuu kavereilleen. Jos tuon ikäiselle yrittää antaa selkään saattaa saada itse pahemmin pataansa. Hormonit tekevät teineistä hyvin äkkipikaisia ja voimakkaita kokoonsa nähden. Eikä ruumiillinen kuritus ole sitäpaitsi laillista. Ottaisin netin kokonaan pois vuodeksi tai kahdeksi. Läppäri myyntiin tai tuusaksi. Huorittelu on vakavaa.
Se on sana jota heitellään kavereille ja välitunnilla kuin kiviä. Minä olen kitkenyt huorittelun pois pariltakin luokalta keskustelemalla, lapsiparat eivät tajua kuinka voimakas sana se on.
pitää nyt tiukka linja, läppäri pois pidemmän aikaa, että oikeesti tuntuu jossain.
Meillä pojan tyttöystävä 17-v nimitti poikaystävänsä mummoa, siis minun anoppia ämmäksi ja lehmäksi.
Ei sanonut mummolle päin näköä, mutta siis minulle avautui haukkumaan ja nimittelemään perheen isoäitiä.
Olin oikeasti ihan haavi auki, ei minkäänlaista kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Itsellä ei olisi tullut mieleenkään puhua tuolla lailla.
Ihan sama mitä mielessään ajattelee, mutta se että avaa suunsa ja sanoo ääneen jotain tuollaista ja vielä minulle, joka en kuitenkaan ole tytön kaveri :0
Eli pointti vaan siinä, että tietysti on eriasia äitiä kotona nimitellä, siitä vielä matkaa tuohon meillä tapahtuneeseen, mutta kyllä tuollaiseen käytökseen syytä yrittää puuttua kunnolla.
Ottaisin netin kokonaan pois vuodeksi tai kahdeksi. Läppäri myyntiin tai tuusaksi. Huorittelu on vakavaa.
[/quote]
Lasten kasvatuksessa suhteellisuudentajun puute on kyllä paljon vakavampaa...
että läppäri = ns. sylimikro, kannettava tietokone. Eikä siis läpsäisy.
Kaikkia idiootteja...
Niin huorittelu jatkuisi viikon päästä netissä kavereiden kesken.
Vuosi on hyvää aikaa miettiä mitä tuli tehtyä. Ja millainen äpärä sen sanoikaan. Voi minua huoran penikkaa..
Moni on huorannut vähemmästäkin. Yleensä kodit joissa huoritellaan on sellaisia missä perheen isä ei kunnioita perheen äitiä tai ainakin sen aistii. Olet menettänyt kunnioituksen. Otit läppärin pois. Se tuskin tuo kunnioitusta, mutta näyttää teinille paikan. Silti hän mielessään huorittelee sinua ja haukkuu kavereilleen. Jos tuon ikäiselle yrittää antaa selkään saattaa saada itse pahemmin pataansa. Hormonit tekevät teineistä hyvin äkkipikaisia ja voimakkaita kokoonsa nähden. Eikä ruumiillinen kuritus ole sitäpaitsi laillista. Ottaisin netin kokonaan pois vuodeksi tai kahdeksi. Läppäri myyntiin tai tuusaksi. Huorittelu on vakavaa.
kannattaa miettiä onko sinulla suhteellisuudentajua.
Se on sana jota heitellään kavereille ja välitunnilla kuin kiviä. Minä olen kitkenyt huorittelun pois pariltakin luokalta keskustelemalla, lapsiparat eivät tajua kuinka voimakas sana se on.
Eikö vuoden nettikielto ole sinusta hyvä rangaistus? Vai löysitkö tekstistä jotain piilomerkityksiä joita minä en löytänyt.
Välillä kannattaa lukea tekstiä kuin se piru sellaisenaan.
etuudet hyllylle!