Millaiset vanhemmat sinusta kuuluvat koulun vanhempainyhdistykseen?
aktiiviset, rasittavat, ärsyttävät, luumut, hikipingot vai jokapaikan höylät?
Kommentit (14)
kai mä oon noita kaikkia.. :)
Itse asiassa, olen siellä koska arvostan vanhempainyhdistyksen panosta, ja haluan osallistua. On se ihan kivaakin, saa ainakin tekosyyn tavata muita vanhempia :)
ja tykkäävät tavata ihmisiä ja tehdä juttuja.
ja jollain lailla pätemishaluiset vanhemmat. Sieltä puuttuvat ne, joilla olisi eniten fiksua sanottavaa. Kun kerran ehdotin yhdelle tervejärkiselle äidille vanhempainyhdistystoimintaan liittymistä, hän totesi päätään pyöritellen, että ne kaikki muut sinne kuuluvat ovat niin rasittavia persoonia. Niinpä.
T: Ope
kuulun ihan siksi, että minusta minulla on vanhempana vastuu myös auttaa lapsia järjestämään retkiään jne. Parhaimpia on ne vanhemmat, jotka kyllä on järkätyissä tapahtumissa heti kitisemässä, että makkaraa ei tarjoilla tarpeeksi nopeasti ja kuitenkaan eivät katso vastuualueekseen osallistua auttamaan. Viimeeksi kommentoin eräälle kitisevälle äidille näin ja kyllä meni jauhot suuhun aika nopeasti.
Kuulun myös koulun johtokuntaan ja siellä olen ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Oikeasti kiinnostavaa.
ja jokapaikan höylät ja kyläluudat nyt ainakin.
joilla ei ole mitään oikeaa tekemistä eikä toisaalta halua viettää aikaansa oman perheen kanssa kuitenkaan.
Ja sit myös ne, jotka ei uskalla olla menemättä, kun pelkäävät, mitä pikkipitäjän pikkukoulun vanhempainyhdistyksen pullatoimikunnassa heistä puhutaan, jos he eivät mene.
samanlaiset ihmiset hakeutuvat yhteen, ja lopputuloksena on... joka kerta vähän erilainen joukko.
Jos sattuu, että vanhempainyhdistykseen on rikastunut tietynlaista porukkaa, niin sellaisia sinne jatkossakin uskaltautuu. Olivat ne sitten mukavia ja vastuuntuntoisia tai nyrpeitä itsetehostajia.
Juu ja en kuulu.
vanhin poikakin on jo lukiossa. Nyt ajattelin sitten ryhtyä, kun kukaan muu luokan vanhemmista ei ollut kiinnostunut. Enkä ole mikään jokapaikassa suuna päänä oleva..;)
ja jollain lailla pätemishaluiset vanhemmat. Sieltä puuttuvat ne, joilla olisi eniten fiksua sanottavaa. Kun kerran ehdotin yhdelle tervejärkiselle äidille vanhempainyhdistystoimintaan liittymistä, hän totesi päätään pyöritellen, että ne kaikki muut sinne kuuluvat ovat niin rasittavia persoonia. Niinpä. T: Ope
Onneksi minun lapsellani on opettaja, joka arvostaa sekä koulumme vanhempainyhdistyksen että luokan vanhempaintiimin toimintaa ja on aidosti iloinen avustamme.
Riittää että on vanhempi, jonka lapsi on kyseisessä koulussa.
Se on sitten eri asia millaisia vanhempia siellä sitten on.
ja jollain lailla pätemishaluiset vanhemmat. Sieltä puuttuvat ne, joilla olisi eniten fiksua sanottavaa. Kun kerran ehdotin yhdelle tervejärkiselle äidille vanhempainyhdistystoimintaan liittymistä, hän totesi päätään pyöritellen, että ne kaikki muut sinne kuuluvat ovat niin rasittavia persoonia. Niinpä. T: Ope
Onneksi minun lapsellani on opettaja, joka arvostaa sekä koulumme vanhempainyhdistyksen että luokan vanhempaintiimin toimintaa ja on aidosti iloinen avustamme.
olisinkin ollut kiinnostunut, koska kyseessä pienehkö koulu ja tuleva vauvakin menee todennäköisesti samaan kouluun. en kylläkään ole mitenkään muuten yliaktiivinen kouluasioiden suhteen, mutta kiinnostunut ja mielikuvitusta riittäisi koulun kehittämiseen talkootyylillä.
vanhempieniltojen perusteella olen todennut, että ainakin lapseni luokkalaisten vanhemmat tuntuvat vaan turhan tärkeiltä kouluasioiden suhteen. jotkut jaksavat jauhaa 1,5t omista lapsistaan, kun aikaa vanhempainillalle on varattu pari tuntia.
semmonen tyyli ei oikein nappaa, kun koulussa kuitenkin on muutama kymmenen muukin oppilas, joidenka asioita pitäisi käsitellä.
Joo ei meillä kyllä kukaan yritä päteä tai mitään muutakaan negatiivista, vaan mukana ollaan ihan kiinnostuksesta lapsen kouluun, halusta antaa oma panoksensa, tavata muita vanhempia jne. Meillä on kokouksia kerran kuukaudessa, eikä mitään hirveän aktiivista toimintaa, mutta ehkä tänä syksynä joku uusista osoittautuu aktiiviseksi. Itselläni ei rahkeet riitä hirveän pitkälle, mutta aina on kokouksiin kiva lähteä. Ja kun kevätjuhlassa esim. jaetaan jotain vanhempainyhdistyksen koko koulun stipendejä vaikka niin vapaaehtoista on vaikea löytää ;-) Eli mieluummin pysytään taustalla kuin tuodaan itseämme sen enempää esiin. Vaikkei siinäkään mitään pahaa ole, jos sattuu olemaan ulospäinsuuntautunut ja rohkea tyyppi, joka on valmis puhumaan muidenkin puolesta.
Minä kuulun vain johtokuntaan koska ei ole aikaa muuhun.