Viihtyisittekö tällaisissa häissä? ov
-Alkoholia ei tarjota muuta kuin alkumalja ja boolia.
-Mitään ohjelmaa ei ole, paitsi pari musiikki esitystä (laulua ja soittoa).
-Kunnon ruokakestitys karjalaiseen tapaan.
-Ruuan jälkeen tanssia pelimannimusiikin tahdissa.
-Lapsille on oma pöytä, mutta lapset voivat istua halutessaan vanhempien kanssa samassa pöydässä.
-Lapsille on oma leikkihuone, missä on mm. leluja (pikkuautoja, Barbeja, My little poneja, piirustuspaperia, värikyniä, videot ja kasa lasten VHS-kasetteja jne.).
-Lapsille on palkattu kaksi hoitotätiä, jotka vahtivat lapsia.
-Vessaan on varattu pari pottaa, vaipanvaihtoalusta ja pöntön pienentäjä.
-Lapsille on varattu sopivaa ruokaa, mikä uppoaa varmasti nirsommillekkin.
-Illalla kahvien jälkeen on mahdollisuus paistaa makkaraa ulkona + ehkä muurinpohjalettuja, jos joku haluaa. Makkaran kanssa on tarkoitus tarjota siideriä, kaljaa tai lonkeroa (+ limskaa).
Ruokana on mm.
-Karjalanpaistia
-Muussia (tämä on lähinnä lapsille tarkoitettu)
-Savukalaa
-Kalkkunaa
-Pari erilaista salaattia
-Kasviskiusausta
-Makaronilaatikkoa, ilman jauhelihaa
-Nakkeja ja lihapullia (nämä on lapsille tarkoitettu)
Jne.
Juomana on kotikaljaa, mehua, maitoa ja piimää. Ja tietty leipää ja leivän päälle jotain.
Kakun kanssa on sitten mm.
-Mokkaneliöitä
-Pipareita
-Pasteijoita
-Pinaatti-Feta nyyttejä
-Mustikkapiiraakkaa
Jne.
Kommentit (47)
Ja nyt täytyy sanoa, että kerrankin ruokatarjoilut mun makuun! Kuulostaa tosi hyvältä! :)
Anoppi ja miehen kaksi siskoa tokaisivat tuossa yks päivä, että ollaanpas me suunniteltu paskat häät ja ruokakin on kuulemma paskaa jne. :( Ja viinaa pitäisi olla kuulemma enempi, samoin kuin ohjelmaa, koska muuten vieraat tylsistyvät!
Minä ja mies ollaan melkein absolutisteja, juodaan ehkä kolme siideriä kuussa, jjos sitäkään ja meidän mielestä häissä ei tarvitse olla mitään viinatarjoilua. Ja varsinkin meidän suvussa jotkut sukulaispapat kuitenkin tuo omat pullot ja ukko kööri käy "salaa" naukkailemassa parkkiksella. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa tuon. Ja eihän lapsillekkaan ole kiva katsoa aikuisten kännäilyä. Lapsia on kuitenkin tulossa pienoinen lauma (45 vierasta + meidän omat 4 lasta, ikähaarukalla 0-8v).
ap
loistavat tarjoilut, ehkä voisin vaihtaa piparit kekseihin, mutta jos piparit teidän juttu, niin anataa niidenkin olla
Hyvältä kuulostaa:) Mä lisäisin kuitenkin vielä uudet perunat noihin ruokatarjoiluihin. Kahvilta jättäisin nuo pasteijat ja suolaiset nyytit pois ja siirtäisin ne tuonne iltapalalle. Ehkä myös unohtaisin sen lätynpaiston, ja halukkaat saa paistaa makkaraa. Lisäks vaikka rieskaa ja jos jää salaatteja aterialta;)
Pelkkä pääruuan lautasten lämmittimen vuokra oli 150€. Kaikki muu oli samaa tasoa.
aikuiset :D Ei sitä kukaan kiellä.
ap
Kuinka paljon sitä boolia olisi tarjolla?
Kyllä häissä pitää saada päihtyä niin halutessaan!
edes hääpärin toivomuksesta ryyppäämättä.
Hyvältä kuulostaa:) Mä lisäisin kuitenkin vielä uudet perunat noihin ruokatarjoiluihin. Kahvilta jättäisin nuo pasteijat ja suolaiset nyytit pois ja siirtäisin ne tuonne iltapalalle. Ehkä myös unohtaisin sen lätynpaiston, ja halukkaat saa paistaa makkaraa. Lisäks vaikka rieskaa ja jos jää salaatteja aterialta;)
Tuota iltapala hommelia vois kyllä miettiä tarkemmin tai siis, että siirtäisi nuo pasteijat ja muut suolaiset jutut sinne.
Tuosta ohjelmasta vielä sen verran, minä ja mies inhotaan niitä "väkisin-väännettyjä-muka-hauskoja" ohjelmanumeroita, mitä oikeastaan vähän joka häissä. Tuo tanssi alkaisi, kun ruoka ja kakku on syöty jne.
Boolia on tulossa ihan tarpeeksi.
Tuosta leikkihuoneesta vielä sen verta, että lapset saavat ihan vapaasti kuljeskella hääpaikalla. Huoneessa on myös pino kuvakirjoja, palapelejä ja lautapelejä lapsille.
ap
En ruokalistaa jaksanu lukea mutta muuta kommentoin...
- Meilläkin oli tenaville varattuna oma tila ja viihdyttäviä juttuja sekä kaks hoitajaa.
- Meilläkään ei alkoholia tarjoiltu. Itseasiassa miellä ei ollu edes alkumaljassa alkoholia. Se alkoholi siinä ei ole tärkeää, vaan se symboliikka.
- Ohjelmaa meillä oli, mut ei se niin pakollista oo. Puitteet ja tuttavat on tärkeemmät.
Ja vain ja ainoastaan positiivisia kommentteja on tullu. Oli tosi kivaa, eikä kukaan ollu kännissä. Kutsukortissa jo mainittiin runomuodossa, et juhlissa ei ole alkoholia eikä toivota vieraiden tuovan omiakaan. Tämä ihan siitä syystä, että tiedettiin ettei kaikki osaa kuitenkaan alkoholia asiallisesti ottaa ja et se on joillekin rähinäjuomaa. Lähipiiri ei piittaa alkoholista, joten päädyttiin täysin "kuiviin" häihin. Eikä kukaan valittanut jälkeenpäin, kun ei saanut alkoholia.
Lapsille ei ollu omaa pöytää, koska aika pieniä tenavia oli. Morsiusneito 5-v oli kyllä kaason ja bestmanin välissä syömässä ja oli ratkaisuun tyytyväinen.
Lasten äidit olivat tosi tyytyväisiä lasten tila- ja hoitojärjestelyistä. Näin hekin saivat nauttia juhlasta ja lapsillakin oli kivaa. Olisivat vain tylsistyneet aikuisten kanssa. Nyt pääsivät leikkimään.
Nii, ja vinkkinä voisin sanoo istumajärjestyksestä.....
- Meillä oli vieraina muutama sellainen, jotka eivät juuri muita tunteneet kuin meidät. Koska olin ollut muutamissa häissä, joissa mulla oli ollut sama tilanne. Oli tosi kurja, kun ei tiennyt mihin vois istuu. Eikä vieraat olleet mitenkään vastaanottavia tuntemattomia kohtaan. Me siis laitoimme istumajärjestyksen vain ja ainoastaan ystäviemme takia, jotka eivät tunteneet ketään vieraista etukäteen. Kun he istuivat saman ikäisten kanssa ja osa pöytäseurueesta oli puheliaampaa sorttia, niin hiljaisemmatkin viihtyivät loppuun asti.
Meille oli tosi tärkeetä, et vieraat viihtyvät. Se ei ollu pelkästään meiän juhla, vaan vieraiden myös.
-ei alkoholia
*Ei, emme viihtyisi. Nihkeää. Emme ole juoppoja, mutta alkoholittomat häät ei oikeen iske..
ja nyt kun näen tosta lopusta pätkän, eiks noi mokkapalat ole lasten kökköhöttöä.. pipareita???
Hirvee lista kaikkee, ei mitään teemaa. APUA! Hirveeltä kuulostaa
Onnea. Varmaan nastaa kaikilla vierailla..
Kaikkee vaan sekasin, ei mitään teemaa, on sitä ja tätä ja sen päälle sitätätä ja kun ette kert itse tykkää alkoa käyttää, ni eihän sitä nyt sitten muutkaan..
Eiks ois parempi jättää väliin koko bileet..
Ja joo, näki heti alkuun jo et olit itse itselles vastaillut.. Juu-U ihanaa. nastat bileet, tykkään. Viihtyisin joo
:D
Kaikkee vaan sekasin, ei mitään teemaa, on sitä ja tätä ja sen päälle sitätätä ja kun ette kert itse tykkää alkoa käyttää, ni eihän sitä nyt sitten muutkaan..
Ja joo, näki heti alkuun jo et olit itse itselles vastaillut.. Juu-U ihanaa. nastat bileet, tykkään. Viihtyisin joo
Olin muuten yksissä häissä, jossa ei ollu ns. ohjelmaa. Pari lauluesitystä ja pari yhdessä laulettua laulua. Ruokaa ja kakkua tietysti. Pöytäseurana oli kiva sulhasen kaveri, muut istuivat sukulaisten kesken. Minusta ihan kivat pienet häät. Ei aina tarvi olla suurta ja kallista. Mä tykkäsin. Eikä tarvinnu kattoo kenenkään humalaisen säätämistä. Se kun on usein sellaista, kun aina löytyy joukosta ainakin yksi, joka ei osaa ottaa nätisti.
Se on asenne kysymys, voiko olla juhlissa ilman alkoholia. Ja jos hääpari ei halua juhliinsa humalaisa, se heille suotakoon. Alkohollillisia häitä löytyy kyllä niille, jotka niitä kaipaavat.
Ja mä en tajua, että miksi sitä alkoholia pitäisi tunkea joka paikkaan? Me ollaan oltu useissa juhlissa, joissa ei ole ollut alkoholia. Ei edes mitään alkumaljaa tai boolia.
ap
-ei alkoholia
*Ei, emme viihtyisi. Nihkeää. Emme ole juoppoja, mutta alkoholittomat häät ei oikeen iske..
ja nyt kun näen tosta lopusta pätkän, eiks noi mokkapalat ole lasten kökköhöttöä.. pipareita???
Hirvee lista kaikkee, ei mitään teemaa. APUA! Hirveeltä kuulostaa
Esim. minä nyt vain satun tykkäämään alkoholista, ja muutama viinilasillinen tekee juhlat minulle paljon hauskemmiksi. Mutta ne ovat TEIDÄN häät, ei minun, joten te teette niin kuin teidän mielestänne on parasta.
Kyllä se on vieraiden tehtävä mukautua teidännäköisiinne häihin eikä toisin päin...
ei alkoholia = tarpeeksi boolia, makkaran kanssa siideriä, olutta jne
Minusta teillä on PALJON alkoholia.
ei ohjelmaa = laulua, soittoa, tanssia, orkesteri
Minusta teillä on PALJON ohjelmaa.
Onneksi en käynyt aveellä ennen meidän häitä. Meillä oli ohjelmassa vain lauluesitys (tosin kuuluisa esiintyjä), ei mitään morsiamenryöstöä tmv.
Ja mä olin niin hermona, etten todellakaan syönyt mitään. Kunhan vaan olin kauniina ja hoikkana upeassa hääpuvussani (pst, kokoa 36 jeee)
Kuitenkin kaikkea hyvää aplle.
Onnea teille ja ihanaa hääjuhlaa!
Just tollaset häitten kuuluu ollakin.