Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä kun naapuri kaahaa ja ajaa ylinopeutta talomme ohi.

Vierailija
07.09.2010 |

Meillä on pieniä lapsia ja tie on tuossa lähellä. Olen sanonut naapurille että voisi hiljentää vauhtiaan tuossa mutta nauraa vaan. Eli ajaa usein yli sataa vaikka on 80 rajoitus. Ilmeisesti tekee tahallaan kiusaa. Ajaa varmaan aina hurjia ylinopeuksia joten pelkään että kohta tapahtuu jotain...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa videolle. Suoraan sivusta, jolloin nopeus on helppo laskea vaikka tolppavälin kulkemiseen käytetystä ajasta. Ja rekisterinumero sekä kuskin naama olisi hyvä näkyä, eli sitten varmaan toinenkin kamera pitäisi olla. Poliisi saa vedenpitävät todisteet ja silloin ne kyllä alkavat hoitamaan asiaa.

Ja poliisiko uskoo kahta kameraa, joista kummastakaan ei saa näkyä mitään muuta kuin yleistä aluetta, koska muuten se on salakatselua. Aika hankala ottaa kuvaa suoraa sivusta, koska väistämättä siihen tulee mukaan vastapäisen talon aluetta.

Vierailija
22/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään lapset leikkivät tiellä? o. O

Meillä kuljetaan tietä pitkin, you know, siellä saa kulkea muutkin kuin autoilijat. Ei ole kivaa, jos vaikkaa pyöräilee, ja autoilija ajaa tuhatta ja sataa kylkeä hipoen vierestä. Varsinkaan lapsen. Asumme vielä hiekkatien varressa, auto voi mutkassa lähteä hyppysistä, ulosajo jälkiä on tien varressa jatkuvasti... Ei ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet tehnyt facebook jaon ja soittanut iltapäivälehtiin. Kuten te kaikki muutkin, jotka tämän järkyttävän kohtalon jaatte, kun olette lähes joutuneet jonkun yliajamaksi.

Sinusta on ok joutua joka päivä kärsimään kotitiellään muiden ihmisten kaahaamisesta? Eiköhän niitä ihan todellisia yliajojakin vielä satu, kun näitä kaahaajia tuntuu olevan niin runsaasti tässäkin ketjussa.

Jos se rajoitus on 80 km/h, niin se on 80 km/h eikä 60 km/h. Kannattaa muuttaa kerrostaloon kaupungin keskustaan, jos pelkää ylinopeuksia.

Vierailija
24/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuljetaan tietä pitkin, you know, siellä saa kulkea muutkin kuin autoilijat. Ei ole kivaa, jos vaikkaa pyöräilee, ja autoilija ajaa tuhatta ja sataa kylkeä hipoen vierestä. Varsinkaan lapsen. Asumme vielä hiekkatien varressa, auto voi mutkassa lähteä hyppysistä, ulosajo jälkiä on tien varressa jatkuvasti... Ei ap.

Ja tämän kanssa meidän on vaa opittava elämään, että on erilaisia ihmisiä. Ihanne maailmaan kun ei ole niin tuolla on tavaton määrä uhkia joihin meidän pitää vaan sopeutua. Lapset pitää kasvattaa ottamaan vastuuta omasta liikennekäyttäytymisestä ja turvallisuudesta. Aina ei ole kivaa.

Vierailija
25/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu poliisit paikalle.

Meillä naapuri teki niin ja poliisi oli iltapäivällä kotiintulo- ja harrastuksiinvientiaikaan paikalla. Ylinopeutta ei ajanut kukaan, ei edes se hurjastelija (nopeus 78 km/h, tiedän, koska se olin minä) ja ainoat huomautukset tuli lapsiperheille, jotka käveli väärällä puolella tietä ilman heijastimia.

Vierailija
26/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet tehnyt facebook jaon ja soittanut iltapäivälehtiin. Kuten te kaikki muutkin, jotka tämän järkyttävän kohtalon jaatte, kun olette lähes joutuneet jonkun yliajamaksi.

Sinusta on ok joutua joka päivä kärsimään kotitiellään muiden ihmisten kaahaamisesta? Eiköhän niitä ihan todellisia yliajojakin vielä satu, kun näitä kaahaajia tuntuu olevan niin runsaasti tässäkin ketjussa.

Jos se rajoitus on 80 km/h, niin se on 80 km/h eikä 60 km/h. Kannattaa muuttaa kerrostaloon kaupungin keskustaan, jos pelkää ylinopeuksia.

Tässä ketjussa on kerrottu monista kaahareista myös kolmen- ja neljänkympin rajoituksen alueella.

Vierailija
27/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tiellä on useampi kymmenen ojaan ajoa vuosittain, onneksi ei vielä ole jäänyt ketään alle, paitsi talvella jollain kultamussulla lähti auto näpeistä ja liukui koiran päälle. Tästä oli lehdissäkin.

Vierailija
28/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on kerrottu monista kaahareista myös kolmen- ja neljänkympin rajoituksen alueella.

ap:lla se on 80 km/h

Vierailija
29/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rajoitus on 50km/h. Ei siis vaikka 80km/h. Mutta torvet ei osaa rajoituksia.

Vierailija
30/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu poliisit paikalle.

Meillä naapuri teki niin ja poliisi oli iltapäivällä kotiintulo- ja harrastuksiinvientiaikaan paikalla. Ylinopeutta ei ajanut kukaan, ei edes se hurjastelija (nopeus 78 km/h, tiedän, koska se olin minä) ja ainoat huomautukset tuli lapsiperheille, jotka käveli väärällä puolella tietä ilman heijastimia.

Käveli väärällä puolella tietä? Eihän sitä ole mitenkään määritelty kummalla puolella pitää kävellä, kunhan kävelee tien reunaa.

Vierailija
31/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa videolle. Suoraan sivusta, jolloin nopeus on helppo laskea vaikka tolppavälin kulkemiseen käytetystä ajasta. Ja rekisterinumero sekä kuskin naama olisi hyvä näkyä, eli sitten varmaan toinenkin kamera pitäisi olla. Poliisi saa vedenpitävät todisteet ja silloin ne kyllä alkavat hoitamaan asiaa.

Ja poliisiko uskoo kahta kameraa, joista kummastakaan ei saa näkyä mitään muuta kuin yleistä aluetta, koska muuten se on salakatselua. Aika hankala ottaa kuvaa suoraa sivusta, koska väistämättä siihen tulee mukaan vastapäisen talon aluetta.

Kunhan naapurin pihalla ei ole ihmisiä niin ihan sama tuleeko se kuvaan vai ei. Salakatselua hommasta tulee vasta jos kotirauhan piirissä kuvataan ilman lupaa jotain ihmistä. 

Vierailija
32/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsu poliisit paikalle.

Käveli väärällä puolella tietä? Eihän sitä ole mitenkään määritelty kummalla puolella pitää kävellä, kunhan kävelee tien reunaa.

Kevyenliikenteenväylällä saa kävellä kummalla puolen haluaa, tiellä taas pitää käyttää vasenta reunaa paitsi jos oikean reunan käyttö olisi turvallisempaa.

Vierailija
33/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaahaaminen on harmillisen yleistä. Varsinkin heti, kun tiet ovat sulaneet niin nopeudet ovat asuinalueillakin taas ihan järkyttäviä.

Vierailija
34/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän kanssa meidän on vaa opittava elämään, että on erilaisia ihmisiä. Ihanne maailmaan kun ei ole niin tuolla on tavaton määrä uhkia joihin meidän pitää vaan sopeutua. Lapset pitää kasvattaa ottamaan vastuuta omasta liikennekäyttäytymisestä ja turvallisuudesta. Aina ei ole kivaa.

Mä ajattelin kyllä ihan itseäni. Yliajaja muuten varmaan arvostaisi kohtaloaan, jos ajaisi kaahatessaan mun lasten yli. Mulla on aika vanhanaikainen käsitys oikeudesta, suorastaan eri maanosasta. Enkä arkailisi.

Vierailija
35/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko näistä lähellä piti -tilanteista kertoa poliisille? Onko niillä mitään resursseja puuttua, varsinkin kun on vain sana sanaa vastaan? Lähinnä mietin että jos esim. korttinsa jo aiemmin menettäneestä kuskista tulisi ilmoituksia että meinaa ajaa päälle, kai poliisi ottaisi tosissaan...

Vierailija
36/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin kyllä ihan itseäni. Yliajaja muuten varmaan arvostaisi kohtaloaan, jos ajaisi kaahatessaan mun lasten yli. Mulla on aika vanhanaikainen käsitys oikeudesta, suorastaan eri maanosasta. Enkä arkailisi.

Hei camoon luonnonvalintaa se vaan ois jos yliajo tapahtuisi

Vierailija
37/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei camoon luonnonvalintaa se vaan ois jos yliajo tapahtuisi

Hei camoon, niin olisikin. Minun puoleltani.

Vierailija
38/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaahajat on kyllä useimmiten muutenkin aivan kusipäitä. Eivät välitä muista kuin itsestään. Ei voi muuta toivoa kuin ratsiaa kohdalle.

Vierailija
39/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talonne ohitse menee kahdeksankympin tie, niin sillä ei tosiasiassa ole mitään väliä, vaikka joku ajaisi siinä sataa, sillä tie on joka tapauksessa hengenvaarallinen pienille lapsille ja heidät pitää opettaa pysyttelemään pois sieltä. Ajoipa autolla lapsen yli kahdeksaa- tai sataakahdeksaakymppiä, on tuloksena ruumiita joka tapauksessa.

Vierailija
40/49 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta paketti huopanauloja. Ripottele tielle. Nauti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi