Tummahiuksiset ja -piirteiset lapset kääntää pään
Onko muilla samaa? Jos vaikka kaupan kassajonossa edessäni jonottaa äiti jolla on tummahiuksinen suklaasilmälapsi, en saa silmiäni irti. Täytyy ihastelella sitä ja sydän läpättää. Silmät on kuin liimattu, niin nätti ja suloinen lapsi.
Mutta vieressä jonottava valkohiuksinen sinisilmä ei aiheuta samanlaisia tunteita.
Onko kellään samaa vai olenko ainoa?
Kommentit (71)
Joissain toisissa maissa, siellä missä suurin osa lapsista (ja tietty aikuisista) on noita tummahiuksisia suklaasilmiä, vaalea lapsi on se, jota ihastellaan.
Minä ja minun (lapsuuden)perheeni ollaan tollasia tummia, joten minulle se on tavallista eikä tummat hiukset + ruskeat silmät aiheuta mitään vaaleaa alsta kummempaa reaktiota.
Itseasiassa, minä mielessäni ihastelen suuren perheemme ainoan blondin (3v) hiuksia :)
Niitä tummahiuksisia ja tummasilmäisiä lapsia näkee suomessa vähemmän ja siksi niihin kiinnittää huomiota ja niitä tulle ihailtua. Onhan tummien miesten mielestä monesti vaaleat naiset hyvänä näköisiä, kun omassa maassa näkee yleensä vain tummia naisia.
Kyllä minusta siniset silmät on lapsella ja aikuisellakin kauniimmat kuin ruskeat silmät. Ne vaan ei ole niin erikoiset.
Sellaisen lapsi on suloisin, jolla on vaaleat hiukset ja kulmakarvat, mutta kuitenkin mustat pitkät ripset ja siniset silmät.
Se vieressä istuva vaalea lapsi on tutun näköinen(siihen on jo tottunut) ja siksi ei aiheuta samanlaisia tunteita.
Itse tykkään eniten kauniista vaaleista lapsista. Tummat on niin tusinatavaraa, niitä on maailma pullollaan, ja harvemmin kovin kehittyneissä kulttuureissa.
Onneksi meillä täällä Suomessa asustelee tuhansia vuosia vanha sivistyskansa. Toista se on vaikka Kreikassa, Italiassa tai Ranskassa. Voi kehittymättömiä raukkoja!
On se niin ihanata olla arjalainen :).
tummat hiukset ja syvänsiniset silmät
Ite mä olen tummahiuksinen ja ruskeasilmäinen. Mä saan vieläkin nyt aikuisena paljon ihastelevia kommenteja, varsinkin silmistä.
2 lasta ja molemmat ovat tulleet isäänsä värien puolesta, vaaleita sinisimmuja ja kyllä niitäkin on ihasteltu, varkinkin pojalla oli todella syvän siniset silmät pienenä, nyt on jo vähän haalenneet. Mun mielestä siniset silmät on kauniit.
Täytyy kyllä sanoa että kun odotan nyt kolmatta lasta niin olishan se kiva kun yhden nappisilmänkin sais mun lisäks joukkoon :)
Muutenkin mä olen sitä mieltä että ei ne pelkät värit kerro sitä onko nätti vai ei? paljon riippuu myös silmien muodosta, ripsistä, kasvojen piirteistä jne.
ulkomaalaiset näyttävät kauniilta, mutta aikuisena niitä haukutaan rumiksi neekereiksi.
mikä on ko. kulttuurissa tavallisuudesta poikkeavaa. Meidän lapsillamme on tummat hiukset ja ruskeat silmät, sekä erittäin sirot piirteet, vaikka ihan 100% suomalaisia olemme. Lapsia ihastellaan jatkuvasti, etenkin tyttöä. Kuitenkin taas jossain etelä-Euroopassa emme juuri erotu katukuvasta, ja siellä kuulemma vaaleita lapsia ihastellaan enemmän.
Onko muilla samaa? Jos vaikka kaupan kassajonossa edessäni jonottaa äiti jolla on tummahiuksinen suklaasilmälapsi, en saa silmiäni irti. Täytyy ihastelella sitä ja sydän läpättää. Silmät on kuin liimattu, niin nätti ja suloinen lapsi. Mutta vieressä jonottava valkohiuksinen sinisilmä ei aiheuta samanlaisia tunteita. Onko kellään samaa vai olenko ainoa?
tai keskieurooppaan, arabimaista puhumattakaan, kun jo ihastellaan vaaleita skandinaavilapsia.
Eli ei-tavanomaisen näköinen lapsi on joka kulttuurissa kaunis ja erikoinen.
Minusta mulattilapset ovat todella kauniita, mutta afrikassa varmasti ihailtaisiin minun vaaleita ja suoratukkaisia, sinisilmäisiä lapsiani...
Kaikki lapset ovat ihania, rotuun katsomatta.
Taivaansiniset silmät ja elovenan vaaleat hiukset on kauneimmat oli ne sit lapsella tai aikuisella.Mun mielestä tollaset tummat ruskeesilmäiset lapset on aina jotenkin likaisen näköisiä.En nyt tarkoita mustaihoisia lapsia vaan sellasia mustalaisen näköisiä.Ei niitä voi hyvällä tahdollakaan pitää kauniina.Niinkuin jotkut espanja,kreikka,turkki,entisen jugoslavian alueelta tulevat.Rumia,varsinkin tytöt ja naiset.Joillain niistä kasvaa viikset jo 5-vuotiaana puhumattakaan yhteenkasvaneista kulmakarvoista.Yök.
Taivaansiniset silmät ja elovenan vaaleat hiukset on kauneimmat oli ne sit lapsella tai aikuisella.Mun mielestä tollaset tummat ruskeesilmäiset lapset on aina jotenkin likaisen näköisiä.En nyt tarkoita mustaihoisia lapsia vaan sellasia mustalaisen näköisiä.Ei niitä voi hyvällä tahdollakaan pitää kauniina.Niinkuin jotkut espanja,kreikka,turkki,entisen jugoslavian alueelta tulevat.Rumia,varsinkin tytöt ja naiset.Joillain niistä kasvaa viikset jo 5-vuotiaana puhumattakaan yhteenkasvaneista kulmakarvoista.Yök.
Ja siis en todellakaan ole rasisti mutta en vain tykkää karvakäsistä, mutiaisista tai vinosilmistä. Mä vaan oon maailman paras ku mä oon blondi.
Omat lapseni ovat tummia suklaasilmäisiä ja herättävät ihan koko ajan ihastusta tuntemattomissa.
Itsekin tykkään vain näistä tummatukkaisista ja suklaasilmistä. Ok, joskus aniharvoin näkee jonkin erikoisesti pukeutuneen ja laitetun kauniin valkohapsen, mutta tooosi harvoin, muuten lapset on samaa massaa.