Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän vai äidin sukunimi vauvalle?

Vierailija
07.09.2010 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asiasta ei edes neuvoteltu. En olisi suostunut antamaan mieheni sukunimeä. En voi sietää sitä sukua, vaikka nimi onkin ruotsinkielinen ja erittäin erikoinen.

Vierailija
2/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain valita etunimet ja mies sukunimen. Olemme naimisissa ja minulla on oma nimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulossa yhteinen nimi ja on selvää, kumpi valittaisiin, se tietysti lapselle.

2. Kauniimpi nimi

3. Minulla täyttyivät nuo kaksi aiempaakin ehtoa, mutta lisäksi minusta oli ihan kiva ajatus, että minun omalla lapsellani on minun mieheni nimi. Sekin ikään kuin sitoo tätä poppoota yhteen, kun taas avioliitto instituutiona ei niin kovasti merkitse.

Vierailija
4/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ilmeisesti kallistumassa minun nimeeni, sillä lain mukaan lapsi saa äitinsä nimen (jos ei muuta ilmoiteta). Lapsi saa sitten tulevaisuudessa vaihtaa nimensä, jos haluaa.

Vierailija
5/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme naimisissa ja kummallakin oma sukunimensä. Lapsille annettiin isän sukunimi. Tämä oli pieni myönnytys vanhoillisille suvun jäsenille ja appivanhemmille. Molempien sukunimet ovat kyllä -nen-päätteisiä, joten ei ollut mitään hienomman nimen säilyttämisen ongelmaa. Mun nimi on lisäksi Suomen yleisimpien joukossa, ja miehen sukunimi harvinaisempi, joten ehkä sekin perusteesta käy. Nimensä ei myöskään ole niin ruma, ettei sitä voisi lapsille antaa. :-)

Vierailija
6/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä se olin minä. Miehelle oli melko samantekevää, ei ole erityisen ihastunut omaan sukunimeensä.

Vierailija
7/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme, ettemme lähde sitä erikseen muuttamaan.

Vierailija
8/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin isän sukunimi koska harvinaisempi ja persoonallisempi ja kun itsellä sattuu tuo suomen yleisimpiä sukunimiä olemaan (jokinen nimittäin:D) niin onhan se aikas työlästä kun sama sukunimi löytyy joka neljännestä postilaatikosta ainakin meillä päin:) Miehellä taas sukunimi rekisteröity joten ei siitä pelkoa että sattuisi jostain muusta kun suvusta löytymään.. mutta siis tosi nätti sukunimi heillä eikä mikään outo vaikka onkin harvinainen:)

Vierailija
9/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme, ettemme lähde sitä erikseen muuttamaan.

Jos on naimisissa ja erinimiset vanhemmat, on pelkkä ilmoitusasia panna lapsi isän nimelle (eikä äidin). Ei haeta mitään nimenmuutosta mistään.

Vierailija
10/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme menossa naimisiin ja minäkin vaihdan sitten sukunimeni.

Vierailija
11/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei olla naimisissa, eikä vielä kuvioissakaan. Miehelleni se oli ehdoton.

Nyt on taas ruvennut vähän kaduttamaan, koska oma sukunimeni on vain minulla, sisaruksillani ja vanhemmillani.

En kyllä ole vaihtamassa takaisin, mutta vähän harmittaa, että en pitänyt puoliani.

Vierailija
12/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitsee sen mukaan, mikä omalle perheelleen paras.

Meillä laitettiin miehen nimi, koska olimme menossa piakkoin naimisiin ja minäkin halusin ottaa mieheni nimen

Vierailija
13/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos ei ole naimisissa ja suunnittelee myöhemmin menevänsä ja ottavansa yhteiseksi nimeksi toisen sukunimen niin sitten se.

Vierailija
14/14 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin koska on kauniimpi eikä -nen päätteinen.

Jos mennään naimisiin, pidän edelleen oman nimeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan