Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret perheet pyytävät vanhemmiltaan?

Vierailija
07.09.2010 |

Itse en ikimaailmassa olisi pyytänyt, en olisi kehdannut enkä olisi vanhemmiltani rahaa saanutkaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuntuu luulevan, että se on heiltä pois, jos joku saa vanhemmiltaan/isovanhemmmiltaan rahaa. Itse en ole pyytänyt, mutta äitini tulee turusta asti välillä siivoamaan kotimme ja ostaa silloin yleensä kaappiimme ruokaa tai vie meitä syömään. Eikä meidän perheessä ole edes rahasta pulaa.

Äitini myös ostaa minulle vaatteita ja vauvallemme hän on ostanut paljon tavaraa. Kaverini ovat tästä minulle katkeria, sillä ei heidän vanhempansa osta heille mitään, mutta miksi minun pitäisi kieltää äitiäni ostamasta..? Ei se ole keneltäkään pois.

Myös mieheni ja minun isovanhempanne antavat meille rahaa pyytämättä kun käymme kylässä. Yritämme aina kohteliaasti kieltäytyä, mutta esim. oma mummoni on ovela ja piilottaa rahan esim. kenkääni. Saamme myös usein ruokaa mukaan.

En todellakaan pidä tälläistä kohtelua itsestään selvyytenä, vaan aion tulevaisuudessa äitini ja mummini vanhentuessa auttaa heitä parhaan kykyni mukaan.

Vierailija
42/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusivat antaa. Näin uskon että useimmilla on. Kyllä minäkin aion tukea omia lapsiani taloudellisesti ihan pyytämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että itse rakennettavaan omakotitaloon menee aikaa noin 3 vuotta, kun _kaiken_tekee_ itse eli turhaako väittelit, jos et jouda töihin. Eli toisena tohtorina toteaisin, että ei olisi kannattanut tuhlata yhteiskunnan varoja, jos ei ole valmis maksamaan osaamisellaan tietoja ja taitoja takaisin.

ja olen ollut koko ajan. En siis ole tuhlannut koulutukseeni yhteiskunnan varoja. Tosin eka talo rakennettiin ennen väittelyäni, jatko-opintojen aikaan. Ja joo, rakentamiseen kului noin 3 vuotta, kun ne rakennettiin päivätyön ohella. Tosin on myönnettävä, että rakennuksella oli myös mieheni, joka kuuluu perheeseen. Toisen ja kolmannen talon kohdalla mies ei enää ollut päivätöissä muualla.

Ensin kirjoitit "Olen siis opiskellut tohtoriksi, mulla on kolme _itse_ rakennettua omakotitaloa, pieni maatila..." ja nyt oli sitten jo mieskin apuna. Seuraavaksi varmaan muistat, että pohjatyöt ja kaivurihommat ostettiin ulkopuoliselta? Muurarikin saattoi työmaalla käydä?

Hienoa, että olet vanhempiesi tuesta tietoisena saavuttanut asioita, joista muut vain haaveilevat. Minut kasvatettiin ymmärtämään totuus hieman toisenlaisena ilmiönä.

Vierailija
44/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tohtori rakentaa taloja yksinään lastenhoidon ja pienen maatilan ohessa. Mielenkiintoista, jos joku niin tekee, mutta miksi ihmeessä? Tosin eipä tuo näytä kykenevän vastaamaan.

Siis onko se jotenkin kiellettyä? Miksi en saisi rakentaa taloja lastenhoidon ohessa vaikka olenkin tohtori? Se maatila on kyllä hankittu vasta talojen rakennuksen jälkeen. Me nyt lähinnä päätettiin tehdä näin kun kerran tilaisuus oli. En käsitä, miksi se sen suurempaa perustelua vaatisi? t 12/28

Ne fiksuimmat tekevät pitkiä työpäiviä ja vapaa-ajalla viihtyvät lastensa kanssa, mutta jos ei ole tohtoritason työpaikkaa niin eihän sille mitään voi.

Vierailija
45/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin otan rahaa omilta vanhemmilta, kuin sossusta.

Vierailija
46/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö vähän kateeksi?

Jos sä et olis vanhemmiltasi saanut niin ei se tarkoita, etteikö meillä muilla olisi rakastavia ja lastensa ja lastenlastensa parhaaseen pyrkiviä vanhempia. Omat vanhempani ovat aina tehneet selväksi, että heiltä saa apua jos sitä tarvitaan ja välillä vaikkei tarvitsisikaan. TÄmä tietoisuus on auttanut minua ottamaan monia riskejä ja saamaan paljon aikaiseksi, olen voinut esimerkiksi opiskella, luoda uraa, rakentaa, tehdä lapsia. Tietoisuus siitä, että apua saa jos tarvitsee, on itse asiassa auttanut olemaan tarvitsematta sitä. Saman aion tehdä selväksi omille lapsilleni.

Vain avuton pyytää! Toki joskus jokaiselle tulee tilanne, jossa ei pärjää, mutta eikö olisi parempi opettaa keksimään itse selviytymiskeino sen sijaan että jatkuvasti ruikuttaa apua?

Ei avun pyytäminen ole heikkoutta. Mä en näe kärsimisessä mitään jaloa. Ja jos vanhemmat haluavat auttaa, niin miksi se on sinulta pois? Ei sun tarvitse auttaa omia lapsiasi, jos et niin halua.

Ei kinä opi selviämään tai edes yrittämään selviytymistä, kun vanhemmat on jatkuvasti apuna. Sitten on 50v iässä ihan ihmeissään, kun vanhemmat kuolleet eikä itse osaa mitään.

Vierailija
47/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tohtorin mies, joka ei käynyt töissä, vaikka tohtori otti byggauksesta(kin) kunnian aluksi itselleen.

Vierailija
48/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsia saadessaan ovat ainakin jonkin aikaa kotona, ihan tohtoritkin.

Saa tohtori olla työtön, ei sitä ole kielletty

Harva tohtori rakentaa taloja yksinään lastenhoidon ja pienen maatilan ohessa. Mielenkiintoista, jos joku niin tekee, mutta miksi ihmeessä? Tosin eipä tuo näytä kykenevän vastaamaan.

Siis onko se jotenkin kiellettyä? Miksi en saisi rakentaa taloja lastenhoidon ohessa vaikka olenkin tohtori? Se maatila on kyllä hankittu vasta talojen rakennuksen jälkeen. Me nyt lähinnä päätettiin tehdä näin kun kerran tilaisuus oli. En käsitä, miksi se sen suurempaa perustelua vaatisi? t 12/28

Ne fiksuimmat tekevät pitkiä työpäiviä ja vapaa-ajalla viihtyvät lastensa kanssa, mutta jos ei ole tohtoritason työpaikkaa niin eihän sille mitään voi.

Vierailija
49/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tohtori olla työtön, ei sitä ole kielletty

ja mulla ainakin on koko tohtorinaoloni ajan ollut tohtoritason työpaikka. Sitä ennen oli maisteritason työpaikka. Miksi sun on niin vaikea uskoa, että tämä tarina on ihan totta, vaikka sä etitse pystykään siihen?

Nyt mä kuitenkin poistun, mun täytyy alkaa kirjoittaa yhtä journaaliartikkelia.