Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaan mun pitää jaksaa ja tukea ja auttaa muita

Vierailija
06.09.2010 |

miks kukaan ei tue ja auta mua??? =(

Pelkään miten tässä käy vielä joskus kun mun pitää olla koko ajanse joka jaksaa ja olen huomannut itsessäni muutoksia jotka ei oo ihan normaaleita, mulle.

Ulsopäin näytän siltä ja esitän ettäk kaikki on ok, mutta oikeesti mä oon aivan rikki ja loppu, en mä voi mennä lääkäriin koska eihän mulla oo mitään syytä, mikäs mua nyt rassais ja ahdistais...

Toistenhan pitäs mennä kun niistä näkee että ne on väsyneitä ja ne ei jaksa miks ne ei mee lääkäriin???

Mä en tiedä mitä pitäs tehdä, toiset päivät on hyviä ja olen iloinen ja kaikki on hyvin, mutta toiset päivät huudan ja raivoan vaikka kuinka olen päättänyt sen lopettaa, tuntuu töissäkin välillä että itku tulee ja tekis mieli lähtee pois, mut en mä voi, en mä voi toisia jättää töissä pulaan.

Kotona on pakko hoitaa kaikki, enhän mä voi muiden käskee tehdä tai pyytää keltään tutulta apua maailman yksinkertasimpiin hommiin ja ite vaan maata sohvalla...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oppia sanomaan ei.

Sen voi oppia oikeasti.

Vierailija
2/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa haukuttiin äiti joka ei istu vitosluokkalaisensa kanssa läksyjä tekemässä : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskellä yötä mielenterveysongelmiaan, Sanotaanko v.an kylmästi E-I. Ei vaan kyllä se äiti on aina tukena ja turvana vaikka sydän märkänis,

Vierailija
4/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan mulla omaa aikaa, nytkin oon jumittunu tähän koneelle, oon ollut tässä jo tunnin...

mikäs tässä ollessa, turhaan mä kai sit valitan, tosin pitäs tehdä vielä eväät huomiseks ja miettii mitä nopeeta ruokaa laittas töiden jälkeen perheelle, keittiö pitäs siivota, huomenna onneks pääsen salille mut sen jälkeen pitäs pertä pyykit ja ottaa vanhat pois narulta ja imuroida... =(

ap

Vierailija
5/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta uskalsin sanoa neuvolakäynnillä terkalle, että on paha olo, itkemään rupesin.. Ohjasi psykoterapiaan, ilmaista kunnan kautta. On käyty siellä läpi elämää lapsuudesta asti ja sitä, mistä tuo "miksi mun on pakko jaksaa ja auttaa" -oppi tulee. Ja olen oppinut, että tuokin käytös on opittua, samoin muut ovat oppineet käyttämään kilttiä hyväksi. Ja tuosta käytöksestä voi oppia eroon.

Minun ja sinun ei tarvitse jaksaa kaikkea eikä miellyttää muita. Vie aikansa oppia tunnistamaan omat tarpeensa ja rajansa ja pitämään niistä kiinni, mutta sen kyllä oppii. Luulin, että on paljon tilanteita, joissa en voi sanoa ei, mutta monissa tilanteissa voi.

Kuulostaa siltä, että tarvitset apua, toivottavasti saat sitä jostain pian. Et jaksa loputtomiin, ei kukaan jaksa, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
6/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne pärjää ja osaa hoitaa omia asioita, 5vuotiaskin osaa ottaa jugurttoa jääkaapista tai laittaa itelleen muroja.

Kyse on ehkä enemmänkin kaikesta muusta.

ap

Vierailija
7/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen aikuinen ajattelee että kun ei olis pyykkiä???

Niitä tulis vaikka yksin asuisi.

Jos sulla on vaan 5- vuotias niin en käsitä mitä russutat, sekin laittaa jo paljon kotitöitä.

Vierailija
8/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen aikuinen ajattelee että kun ei olis pyykkiä??? Niitä tulis vaikka yksin asuisi. Jos sulla on vaan 5- vuotias niin en käsitä mitä russutat, sekin laittaa jo paljon kotitöitä.

tällaisista kommenteista. Jokaisella on oikeus tuntea mitä tuntee, ja meillä kellään ei taida olal varaa toista arvostella. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja voimavaroja.

Eikä ap. käsittääkseni tuollaista tarkoittanutkaan?

Vierailija
9/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän kunnassa 10 olet kun terkka ohjaa psykoterapiaan? Meillä ei kuulemma terveyskeskuksen lääkärikään voi tuosta noin vaan antaa lähetettä, pitäisi päästä ensin mielenterveystoimiston asiakkaaksi joksikin aikaa ja sitten vois ehkä saada lähetteen (kelan korvauksen).

Vierailija
10/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelen samoin, mutta toisaalta, ei se varmaan ikuisesti ole tätä samaa. Teen arvokasta työtä kuitenkin täydestä sydämestäni,vaikka en saa palkkaa nimeksikään.

Joskus ajattelen, jos oikein väsyn, että voisi olla huonomminkin.

Vierailija
11/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies aina töissä eikä tee kotona mitään, meillä on iso vanha omakotitalo ja suuri tontti kaiken melkein hoidan itse.

ap

Vierailija
12/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies ei osallistu kotihommiin ja voit noin huonosti niin tilaa heti just nyt siivooja kotiinne!! Edes jotain helpotusta kun ei tartte laittioita luututa itse... Voin kertoa että siivooja helpottaa ihan kauheasti elämää vaikka sitä siivottavaa silti jää vielä itselleenkin.

Vierailija
13/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN NIIN ÄLÄ VÄLITÄ???

Kai sitä nyt saa sanoa ettei tollasessa ole mitään järkeä! Ap itsekin tiedostaa ettei kaikki ole kunnossa!

Minulle on lääkäri sanonut (kun hain saikkua masennusoireisiin kun siskoni puuhat rasitti minua) että kyllä pitää tehdä rajat ja sanoa EI!

Lapsia voi käyttää työvoimana eikä passata kaikessa. Miksi mies ei voisi tehdä osaansa kotona?

Millasen kuvan te haluatte lapsillenne antaa parisuhteesta, sukupuolirooleista?

Helvettiäkö asutte sielä jossain jos teet itse "kaiken" etkä jaksa/halua?

Minulla on vuorotyö, 4 pientä lasta, ukko reissuhommassa ja asutaan OK- talossa -ja?

Kyllä elämä on itselle juuri niin vaikeaa kuin siitä itse tekee. Sun pitää vaan sanoa mitä päässä liikkuu. Ei sun mies ole ajatustenlukija, turha lähteä syyttään muita. Ota vastuu.

12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan