Lue keskustelun säännöt.
käsien vapina?
30.05.2008 |
mistä voi johtua hetkittäinen käsien vapina? Olen huomannut et välillä tulee sellainen olo käsiin et ne "vapisevat" kun jotain tekee...
Olen perusterve parin lapsen äiti, välillä hartianseudun vaivoista kärsin mutta se varmaan on ihan normaalia...
Mistä voi johtua tuo "vapinan" tuntu käsissä? jotenki tuntuu et se lähtee tuosta olkapäiden "etupuolelta" asti...:(
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
vapinaa esiintyy. En ole lääkäri, mutta jo ihan maatiasjärjellä tuon voi yhdistää tosi moneen juttuun.
Jos vapinaa esiintyy julkisilla paikoilla ja seurassa, voi kyse hyvinkin olla psykosomaattisesta oireesta, eli paniikkihäiriöstä/kahvikuppineuroosista. Ja nämä sairaudet muuten todellakin usein ovat hämääviä sillä tavalla, että potilas ei itse edes välttämättä tajua olevansa jännittynyt/paniikissa, vaan nimenomaan keho tuo sitä piilotajuista jännitystä ilmi erilaisin, hyvinkin fyysisin, oirein.
Toinen mahdollisuus on lihasjännitys, jota myöskään ei välttämättä aina tajua niin pahaksi kuin mitä se on...Jos on tottunut pieneen lihasjännitykseen ja kipuun niskoissa jatkuvasti, ei välttämättä huomaa, kun ne lihakset tulehtuu pahasti ja lihasjumi tosiaan alkaa vaikuttaa motoriikkaan.
Ja tietysti ihan väsymyskin voi aiheuttaa tuollaista. Jos kroppa on tosi puhki, se oireilee vapisemalla ja tärisemällä.