Jalkapalloharrastus, hirvittää harkat/pelit 5 krt viikossa
Korttelin pojat innostuneet kesällä futiksesta ja pelaavat lähes joka ilta keskenään. Muutama käy harrastamassa myös ihan joukkueessakin.
Oma poika voisi innostua harrastuksesta (ikää 9v) ja taitojakin varmasti on mutta minua ainakin hirvittää kun katsoin paikallisen joukkueen kalenteria että esim tällä ja ensi viikolla on 5 päivänä viikossa joko peli tai harjat tai molemmat. Ei meillä ole mitenkään mahdollisuutta sitoutua NOIN tiiviiseen oslalistumiseen. 2 krt viikossa olisi ihan maksimi ja siinäkin haastetta kuljettaa, autoa ei ole.
Kuinka ihmeessä jaksatte tollasia harjoitusmääriä. Miksei voi olla enemmän vaan ihan sellaista HARRASTUSmielistä pelaamismahdollisuutta, ohjattua kuitenkin. Kerran viikossakin riittäisi, ei tässä miksikään Litmasiksi tähytä.
Kommentit (23)
kouluttaa mahdollisimman taitaviksi.
Mun tutun 8-v. lapsella on telinevoiisteluharkat 4 kertaa viikossa ja 2 tuntia kerrallaan. Lisäksi käy tätä harrastusta tukevissa muissa treeneissä. (Trampoliini ja yleisurheilu.)
Mun 8-v. lapsella on nyt baletti 2 kertaa viikossa, mutta kolmisen vuoden päästä se on 4 kertaa viikossa.
Eli huipulle yritetään lajissa kuin lajissa. Toisaalta, jos ei ryhmä yrittäisi huipulle, niin harkat olisivat ihan surkeaa vetelehtimistä. Näin käy usein, kun vaan pallotellaan ohjaajan kanssa. Eli mitään tehoa ei ole.
Olen kanssasi samaa mieltä. En haluaisi lapselleni kuin kerran viikossa yhtä harrastusta. Pitäähän sitä voida tehdä muutakin, hyvänen aika.
oma poikani (7-v) liittyi juuri jalkapallojoukkueeseen ja harjoituksia on 2 kertaa viikossa + max kerran kuussa matsi. Tämä on ihan riittävä tahti. Mutta tuttavan poika (10 v) halusi lopettaa koko futiksen, kun harjoitusten määrä tuplaantui ja matsit siihen päälle. Harmittaa, jos tämä meidänkin hyvin alkanut futisharrastus päättyy parin vuoden päästä liian intensiiviseen harjoitteluun.
Naapurissa on noin 8-12 vuotiaita tyttöjä voimistelussa, taitoluisteussa jne ja harjoitusten määrä tosiaan hirvittää (4 kertaa viikossa 2 tuntia kerrallaan). Aivan kamalaa mielestäni.
Kaverini aloitti futiksen 10 vuotiaana ja pelasi veikkausliigan joukkueessa.