Mukavaa, kun 7.-luokkalaiselle tulee kotitaloudesta läksyjä!
Tänään lapsi teki tosi hyviä teeleipiä välipalaksi koulusta tultuaan, nam. Seuraavaksi pitää kuulemma tehdä koko perheelle aamiainen. Odotan vielä sitä, että tulee siivousläksyjä... :)
Kommentit (6)
Tänään lapsi teki tosi hyviä teeleipiä välipalaksi koulusta tultuaan, nam. Seuraavaksi pitää kuulemma tehdä koko perheelle aamiainen. Odotan vielä sitä, että tulee siivousläksyjä... :)
viikonloppuna nautittiin mokkapaloista ja lämpimistä leivistä.
Meillä saatu suklaapirtelöä ja teeleipiä, nam!
Pojat kokkailevat meilläkin innoissaan. Olen opettanut ruuanlaittoa ja muita kotitöitä 6-vuotiaasta alkaen, mutta köksä herätti kunnon innostuksen. Siivousläksyt olen teetättänyt myös ihan kirjaimellisesti, vaikka se tarkoittaakin päivän mittaista touhuamista yhdessä. Hommat on olleet sen jälkeen hallussa (oman sängyn imuroinnista vessaanpesuun katosta lattiaan.)
Meillä 7-luokkalainen toi listan erilaisia kotitaloustöihin liittyviä tehtäviä, joista saa lisäpisteitä (mm. jääkaapin siivous, lieden puhdistus jne.). Näitä tehtäviä on mahdollisuus tehdä marraskuuhun saakka. Hienoa!
Muistan itsekin ajan kun piti tehdä teeleipiä ja muita juttuja kotona ruoaksi. Siitäpä se sitten alkoikin mun kiinnostus ruoanlaittoon.