Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kommentoi eilen epäsuorasti painoani ensimmäisen kerran

Vierailija
06.09.2010 |

Olen nyt n. 70-kiloinen ja pituutta on 165 cm. Eli hieman ylipainoa löytyy. Ei kuitenkaan niin paljoa, että olisi terveydelle juurikaan haittaa.

Kun aloimme seurustelemaan, olin miltei samankokoinen kuin nyt, ainoastaan 4 kg hoikempi. Tässä yhdessäolovuosinamme olen lapsen saatuani lihonut hieman, sitten laihtunut alle 60 kiloiseksi (hetkeksi) ja sitten taas paino on noussut ja tässä se nyt on pysynyt miltei vuoden verran.

Itse olen ihan tyytyväinen, varsinkin kun takana nuoruudessani on ollut jonkinasteista syömishäiriötä (no tästä ei mieheni tiedä) joten en edes halua alkaa laihduttamaan, jottei se syömishäiriö taas puhkeaisi.

Mieheni on aina ennen kysyessäni sanonut, että olen ihan sopiva hänen mielestään (joskus olen kysynyt). Ei ole myöskään silloin vaikka olin laihempi, _mitenkään_ kommentoinut painoani, eikä ulkonäköäni (ei siis kehunut eikä haukkunut).

siksi olinkin vähän hämmästynyt, kun eilen nukkumaanmennessämme mies katseli kun vaihdoin yöpaitaa päälleni, ja tokaisi sängystä "Koskas olet ajatellut ryhtyä laihduttamaan?"

Mä olin vähän että häh, miten niin? olisiko tarvetta vai? Mies ei vastannut mitään...

Toisaalta koko asia ei häiritse minua, enkä aio alkaa laihduttamaan, mutta kai tällainen painoon kohdistuva juttu kuitenkin naiselle merkkaa jotain (kun tää nyt tänäänkin päässäni välillä pyörii) varsinkin ehkä kun on sitä syömishäiriö/vääristynyt kehonkuva-historiaa takana...

Kunhan nyt vaan ajattelin purkaa teille.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vastaan silti. Suoraan sanottuna olen järkyttynyt aloittajan saaneista vastauksista naisten kommentteihin! Mun mielestä noilla mitoilla ei voida puhua ylipainosta, joitakin kiloja pyöreyttä ehkä joo. On mahdotonta sanoa, onko tuon kokoinen ns normaali vai hoikka, koska liikuntataustat merkkaa todella paljon. Itse olen 172/73 ja sitä ei kyllä kukaan usko, käyn salilla ahkeaan ja näytän timmiltä. Moni luulee minun painavan n.65-66kg. 

Ja toisekseen; mies on valinnut olla naisen kanssa, ja hän on suunnilleen samassa painossa kuin seurustelun alussa. Mun mielestä hänellä on terve suhtautuminen omaan painoon, ja helkkari että itse loukkaantuisin jos mieheni tuli kommentoimaan ulkonäköäni tuolla tavalla. Varsinkin kun tiedän olevani hyvässä kunnossa, ja paljon paremmassa kuin monet muut ikäiseni (kolmekymppiset). Tärkeintä on tyytyväisyys itseensä, ja se jos mikä on viehättävää. eri asia on jos puhutaan oikeasti lihavista. 

Vierailija
2/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan sua melkein 20 kiloa vähemmän ja pituutta on 2 senttiä vähempi. En voisi kuvitellakaan olevani 60 kiloinen saati yli.

Laihduta niin loppuu kommentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suora kommenttihan tuo oli mieheltäsi. Kai sun pitää vielä uudestaan kysyä, mitä tarkoitti. Ja jos olet itse tyytymätön painoosi, niin aloitatte sitten yhdessä jonkun harrastuksen. Mies mukaan.

Vierailija
4/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suora kommenttihan tuo oli mieheltäsi. Kai sun pitää vielä uudestaan kysyä, mitä tarkoitti. Ja jos olet itse tyytymätön painoosi, niin aloitatte sitten yhdessä jonkun harrastuksen. Mies mukaan.

ap:lä on ylipainoa aika paljon ja mies toivoo vaimon laihduttavan. Aika selkeää ja simppeliä.

Vierailija
5/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliaisuudesta löytyi kuitenkin.

Eikö ihan tosi vastannut mitään?

Koska asia sinua kuitenkin vaivaa, niin otapa asia esille vielä tänään, muuten se sanoo toistamiseen, ja sitten sinä olet todella onneton.

Anna mennä vaikka riidanpuolelle, mutta tee selväksi, että olet loukkaantunut.

Vierailija
6/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en aio ryhtyä laihduttamaan.

Miehelle kyllä totesin että lenkillä voitaisiin yhdessä alkaa käydä, mutta mies kieltäytyi, häntä kun ei lenkkeily huvita.

ap

Vierailija
7/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästihän mies antoi ymmärtää, että olet lihava. Mikä pitää varmaan noilla mitoilla paikkansa.

Mikä kohta ap:lle siis jäi epäselväksi?

Vierailija
8/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoa (niinkuin joku vastaaja kommentoi), painoindeksin mukaan ylipainoa multa löytyy n. 2-5 kg.

Ja ei mies tosiaan vastannut yhtään mitään, kun kysyin mitä hän tarkoitti, että pitäisikö vai laihduttaa? oli vaan hiljaa. Lenkille kieltäytyi kanssani lähtemästä, kun sitä sitten ehdotin.

ap

Vierailija
9/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse olen 168cm ja painoa 66kg ja kyllä minua makkarat häiritsevät. Myös miehen makkarat olisivat ikävät ja hänelle liiasta painosta sanoisin.

Vierailija
10/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi tulla muutama kilo lisää. En kyllä aio alkaa itseäni lihottamaan hänen toiveestaan, viihdyn hoikkana ja mieluummin pudotan vielä pari-kolme kiloa. :)

Vierailija
11/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusinhan minä toki, että mies toivoisi minun ilmiselvästi hoikistuvan.

Mutta minua IHMETYTTÄÄ, että miksi NYT mies tuollaista kommentoi/toivoo, kun ei ole näinä kaikkina vuosina kertaakaan aiemmin pukahtanut painostani mitään. Ja silloin edes, kun olin hoikimmillani, hän ei koskaan kehunut minua tai maininnut mitään laihtumisestani, olisin luullut että mikäli hän olisi tykännyt kun olin hoikka, että olisi sitten edes kerran sanonut jotain positiivista hoikkuudesta. Mutta ei siis mitään, koskaan. osaltaan tästä syystä olen myös ajatellut aina ennen, ettei mieheni ole pitänyt painoani oleellisena, ja nyt siis ihmetyttää että mikä on muuttunut, kun kaikkien näiden vuosien jälkeen NYT toivoo mun hoikistuvan..?

ap

Ihan selvästihän mies antoi ymmärtää, että olet lihava. Mikä pitää varmaan noilla mitoilla paikkansa.

Vierailija
12/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä miehelle kertoisin sun syömishäiriöstä, jospa sitten yhdessä lähtisikin sun kanssa lenkille ja tietäis seurata ettei sulla "vanhat peikot" pääse vallalle laihduttamisen varjolla. Älä missään nimessä vähennä syömisiäsi, lisää liikuntaa. Ne häiriöt aika helposti nostaa uudelleen päätään, varsinkin tommoisista kommenteista.

Vierailija
13/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusinhan minä toki, että mies toivoisi minun ilmiselvästi hoikistuvan.

Mutta minua IHMETYTTÄÄ, että miksi NYT mies tuollaista kommentoi/toivoo, kun ei ole näinä kaikkina vuosina kertaakaan aiemmin pukahtanut painostani mitään. Ja silloin edes, kun olin hoikimmillani, hän ei koskaan kehunut minua tai maininnut mitään laihtumisestani, olisin luullut että mikäli hän olisi tykännyt kun olin hoikka, että olisi sitten edes kerran sanonut jotain positiivista hoikkuudesta. Mutta ei siis mitään, koskaan. osaltaan tästä syystä olen myös ajatellut aina ennen, ettei mieheni ole pitänyt painoani oleellisena, ja nyt siis ihmetyttää että mikä on muuttunut, kun kaikkien näiden vuosien jälkeen NYT toivoo mun hoikistuvan..?

ap

ovat aika iso määrä lisää...

Vierailija
14/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen ei terveyden kannalta tarvitse olla luuviulu. Ulkonäköasioista voidaan olla montaa mieltä, mutta silloin ei puhuta ylipainosta.

ap:lä on ylipainoa aika paljon ja mies toivoo vaimon laihduttavan. Aika selkeää ja simppeliä.

Vierailija
15/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en ole immuuni "huonoille päiville" (joita oli silloinkin kun olin hoikimmillani) mutta osaksi ehkä tyytyväisyyteni johtuu siitä, että osaan pukeutua niin ettei läski juuri näy, vyötäröni on hoikahko, ja tosiaan kun on sitä syömishäiriötaustaa, niin olotilani on nyt 100% parempi kuin syömishäiriön aikoihin, suhteeni ruokaan on suht normaali, enkä ajattele joka hetki valveillani ruokaa eikä syömishimo vaivaa minua enää, kuten ennen.

Siksikin olen siis erittäin tyytyväinen.

ap

Hmm, itse olen 168cm ja painoa 66kg ja kyllä minua makkarat häiritsevät. Myös miehen makkarat olisivat ikävät ja hänelle liiasta painosta sanoisin.

Vierailija
16/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen ei terveyden kannalta tarvitse olla luuviulu. Ulkonäköasioista voidaan olla montaa mieltä, mutta silloin ei puhuta ylipainosta.

Normaalialueen yläpäässä olevat ovat yleensä myös melko tukevia.

Vierailija
17/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla mitoilla?

Itse olen samanpainoinen, mutta 5 cm lyhempi eikä minulla ainkaaan mitään makkaroita ole.

Vierailija
18/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se normaalialueko sulle kaiken kertoo?

Normaalialueen yläpäässä olevat ovat yleensä myös melko tukevia.

Vierailija
19/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla mitoilla?

Itse olen samanpainoinen, mutta 5 cm lyhempi eikä minulla ainkaaan mitään makkaroita ole.[/

Vierailija
20/43 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko muuten rupsahtanut?

Onko esimerkiksi käynyt niin, että lihas on muuttunut läskiksi? Mitenkä miehesi, onko edelleen sama adonis kun tapasitte?

Toi on todella ikävää käytöstä, ja varsinkin, jos ei halua sitten millään tavalla tukea laihdutuksessa. Tiedän tunteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi