Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä nälkä tuntuu?

Vierailija
06.09.2010 |

Siis tuntuuko jotain vai kuriseeko vain vatsa?

Itse en koskaan tunne nälkää eikä vatsani kurise nälästä. Oma vatsani murisee jonkin aikaa ruokailun jälkeen kun ruuansulatuselimistö rupeaa töihin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, ap? Oletko joskus sairastanut jotain syömishäiriötä? Kuinka usein päivässä syöt normaalisti? Millainen on ruokavaliosi? Ei ole normaalia, ettei tunne nälkää.

kun pitkästä aikaa tulin palstalle. :)

Eli olen 41v. Minulla ei ole koskaan diagnosoitu mitään syömishäiriötä (muotoilen tämän näin, koska joidenkin mielestä jo nälkää tuntemattomuus on jonkinlainen syömishäiriö).

Vaikea sanoa, monestiko päivässä "normaalisti" syön. Päivä saattaa helposti mennä kokonaan syömättä jos on parempaa tekemistä (ja aika usein on). Toisaalta saatan syödä perheen mukana ihan normaalit ateriat - myös hampurilaisen tai pizzan kun joskus käydään sellaiset perheenä syömässä. Tai jotain siltä väliltä (tavallisin vaihtoehto). Ruokavalioni on ihan tavallinen -en välttele mitään, minulla ei ole mitään allergioita.

Vierailija
2/16 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, ap? Oletko joskus sairastanut jotain syömishäiriötä? Kuinka usein päivässä syöt normaalisti? Millainen on ruokavaliosi?

Ei ole normaalia, ettei tunne nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä oksettaa, kun en voi vielä syödä.

Vierailija
4/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko painat tonnin tai sitten sulla on jokin poikkema suolistossa.

Vierailija
5/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan 51 kg. Miten paino yleensä tähän liittyy? Mitään sairauksia minulla ei ole eikä epäilystäkään sellaisista.

-ap-

Vierailija
6/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oksettaa kun on nälkä? Kuinka silloin voi edes syödä??

-ap-

Vierailija
7/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsassa on outo olo ja tulee ärtyisä ja mitään jaksamaton olo. Jos on tarpeeksi nälkä, vatsa rupeaa kurnimaan ja möyrimään. Jotenkin vaikea uskoa ettei sulla ole mitään nälkätuntemuksia ollut koskaan. Onhan se nyt selvää että jostain on jokin piuha poikki.

Vierailija
8/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea uskoa ettei sulla ole mitään nälkätuntemuksia ollut koskaan.

Olen aina yhtä ihmeissäni kun kysellään, onko nälkä tai joko on nälkä. Ei minulla ole. Syön kun on aika syödä mutta voin ihan yhtä hyvin olla syömättä. Aina en muista syödä koko päivänä jos on paljon tekemistä. En silti tunne mitään erityistä. Tiedän toki, että syödä pitää ja siksi yritän muistaa syödä säännöllisesti.

-ap-

Vierailija
9/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen nälkä tuntuu ärsytyksenä ja heikotuksena,ja mahassa riipii. Parin päivän päästä mahaa todella särkee ja on kurjia ilmavaivoja. muutamien päivien päästä siihen tottuu ja aina kun saa edes vähän ruokaa tuntee itsensä kylläiseksi, ja lopulta syömisen jälkeenkin sattuu mahaa. Muutaman kuukauden kun saa vain satunnaisesti ruokaa, niin sitä jotenkin leijuu ja kaiken toiminnan suhteuttaa saamansa energian määrään, ja yleensä toiminnan motiiviksi tulee ruoka.

Nälkä on rasittavaa, kuvottavaa ja kaikin puolin raskasta kantaa. Toivottavasti en enää ikinä joudu elämään kuukausien nälkää uudelleen.

Vierailija
10/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kyllä koskaan yrittänyt olla päiväkausia syömättä; että tulisiko se nälän tunne. En osaa kuvitella, että vatsaan tulisi jokin tunne. Heikotus tietenkin jossain vaiheessa tulisi.

En kyllä aiokaan kokeilla, ei oikein tervellistä touhua. :)

-ap-

Vierailija
11/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni nälkä kutittelee vatsassa, iso nälkä ihan polttelee. Olen kuullut että nälän tunne johtuu siitä että tyhjä vatsalaukku lytistyy kasaan ja se korventaa vatsaa, jos näin on niin ehkä vatsalaukkusi on jotenkin erimallinen tjtn. Tiedän muutaman muunkin jotka eivät nälkää tunne.

Vierailija
12/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman muunkin jotka eivät nälkää tunne.

Itse en ole koskaan tavannut ketään toista, joka ei tuntisi nälän tunnetta.

-ap-

Vierailija
13/16 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tunnen/tunnistan ja tajuan sen, silloin maha kurnii ja heikottaa. Tätä ei tapahdu läheskään päivittäin vaan todella harvoin ja silloinkin aamulla herätessä. Yleensä en tunne mitään, syön koska edellisestä syömisestä on niin kauan aikaa.

Ruokailun jälkeen murisee ja möyrii, kahvin jälkeen tai selälleen mennessä tunne on inhottavin ja äänekkäin.

Ei ole ylipainoa, päin vastoin.

Vierailija
14/16 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en tunne nälkää. Tai ehkä tunnen, mutta en tiedä miten se tunnetaan. Syön säännöllisin välein. Osaan määritellä nälän sillä, että ruokaa menee todella paljon ja hyvällä halulla. Kylläisyyden taas tunnen sillä, että tunnen olevani ihan täynnä eikä mahdu enää mitään. Yleensä tunnen itseni kylläiseksi kun olen syönyt ravintolassa.

Vierailija
15/16 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa ihanaa olla ilman nälän tunnetta! (kop kop).

Mulla nälkä on joko suuriäänistä vatsan murinaa (nuorena varsinkin kun luokassa oli hiljaista). Heikottaa, ajatus ei kulje, saatan jäädä tuijottamaan tajuamatta mitään, silmät ei oikein toimi. Ärtyisä ja hermostun herkästi. Jos vatsa ei kurise, en usein tajua huonon olon johtuvan nälästä, haluaisin vain nukkua, mutta se ei onnistu kun unet levottomia ja usein ruokavoittoisia...

Vierailija
16/16 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä että Siskoni olemme eläneet kolmikymppisiksi ilman nälän tunnetta. Kun elämään tuli vuorotyö jouduin alkaa katsomaan Ruokailut kellosta koska unohdin syödä. Nyt kun ruokailu on ollut säännöllisellä ja olen syönyt hieman liikaa. Kiloja tullut mutta edelleen vakaasti normaali painoinen. Niin olen alkanut tuntea nälkää. Se tuntuu vain maha kipuna.

Mahani on varmaan kellottanut itseään. Aikaisemmin söin miten sattuu. Nälän tunnetta tunnen vain jos en ole syönyt ruokaa yli 10h. Muuten en. Jätän edelleen hyvin helposti ruokia pois koska ei maistu.

Ei ei minulla ole syömishäiriöitä, ei ole siskollanikaan. Olemme kummatkin aina olleet normaali painoisia. Sillon kun liikun enemmän olen bm indeksin alapuolella. Kun en liiku keskiosassa.

Ruoka on aina ollut enemmän polttoainetta kuin ihanaa harrastusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi