Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskauskiloja 4-5, viikkoon 22+3 mennessä, olen neuroottinen!

Vierailija
05.09.2010 |

Olen hieman neuroottinen painonnoususta kun mulla ei suoranaista syömishäiriötä ole ollut, muttei paljon siitä poikkeakaan. Olen aina ollut tosi tarkka seuraamaan syömisiäni. Ei anoreksiaa tai bulimiaa, lähinnä vain ajoittaista ahmimista ja sitä seuraavaa "kurinpalautusta". Kerran olen laihduttanut n. 10 kiloa kun painoin oikeasti jo hieman normaalipainon ylärajalla. Muuten olen normaalipainoinen.

En vain haluis laihduttaa ylimääräisiä kiloja. Haluisin että paino pysyisi normaalin rajoissa myös raskauaikana siis niin, etten kerää paljon ylimääräisiä, sillä siitä ne ongelmat taas lähtisivät liikkeelle. Onkohan mulla kovin paljon odotettavissa niitä kiloja vielä kun syön terveellisesti ja paino on tähän asti noussut tasaisesti alusta saakka, n. 250-400 g/vko.

Onko muita neuroottisia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonnousu riippuu monesta muustakin asiasta kuin syömisestä!

Mull ekassa raskaudessa +8kg ja toisessa +15kg. Ihan yhtä nopeasti olin vanhoissa mitoissa raskauden jälkeen. Pari viikkoa synnytyksestä vanha paino, mutta tietysti vatsamakkara vaati vähän jumppaamista :)

Tokassa raskaudessa mulla oli tosi paljon lapsivettä ja muutenkin vettä kerääntyi eli turvotusta oli paljon loppuviikoilla.

Vierailija
2/3 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain haluis laihduttaa ylimääräisiä kiloja. Haluisin että paino pysyisi normaalin rajoissa myös raskauaikana

Olisi EPÄNORMAALIA, jos se ei nousisi. Relaa ap, 4-5 kg noille viikoille on oikein passeli painonnousu. Ja kun olet kerran lähtöpainoltasi normimitoissa, niin sinulla on kevyesti varaa kerätä vielä 10 kg. Kyllä se sitten synnytyksen jälkeen pois lähtee. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, mutta voin kertoa, että kaikki neuroottisuus on turhaa, koska se paino on niin ohimenevää. Itelleni kiloja oli tullut tohon mennessä jo noin 6, ja koko raskaudessa tuli kuitenki se perus 12 kg. 10 kg oli lähteny kaks viikkoo synnytyksestä, ja se 2 kiloo sen jälkeen kuukauden aikana siis ihan ilman dieettiä. Puoli vuotta synnytyksen jälkeen paino oli jo 5 kiloo miinuksella, ihan sen takia että imetys onnistui hyvin, ja koska tehtiin joka päivä 1-2 tunnin vaunulenkki kävellen.

Koitahan nauttia raskaudestasi, ja kannattaa myös yrittää kaikkensa, että imetyksen saa sujumaan! ;)