Mikä on kotikuntasi pahin slummialue nimeltään? mikä siellä on pahinta?
Kommentit (54)
Ja minuakaan ei enää saisi takaisin. Aika rujoksi paikaksi on muuttunut. Nykyään asun ihan toisessa kunnassa, maaseudulla.
Oli varmaan silloinkin kun asuin siellä (muutin pois 90-luvun alussa). Silloin ei kyllä pelottanut liikkua siellä. Spuket ja nistit häärivät omissa porukoissaan.
Tuntuu, että ilmeinen alamäki lähti jyrkkenemään sen jälkeen, kun Kontulaan muutti ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Somalialaiset taisivat olla viimeinen niitti.
Ja täältä Kuokkalanpellon huudeilta voi kyllä rauhassa tuulettaa! Ostarin seutu ehkä joo, muta jos vertaan Huhtasuota ja Kuokkalan ostaria, niin kyllä mua vähemmän pelottaisi Kuokkalassa :)
"Kuokkala" on n. 30 000 asukkaan asuinaulue, jossa kyllä elämän kirjo kohtaa toisensa: Samulinniemen miljonäärit vs. Kuokkalan keskustan romanit...
En kadehdi Pohjanlammen koulun rehtoria, silti kiitosta on saanut ja saa varmaan vastaisudessaankin! En muuttaisi, ainoa ehto muutollemme olisi tontti tästä samasta korttelista koulun takaa - ei onnistu edes rahalla, kun maata ei ole...
Tampereen Hervannassa asuu ainakin 25 000 asukasta ja on varmasti suurempi kaupunginosa kuin sun väittämä Kuokkala.
Nämä ne pahimmat. Täällä slummeja siis kutsutaan ironisesti "villaksi" -samoin kuin ylellisiä huviloita.
Olen ns. asiantuntijajärjestössä töissä eli ihmiset siellä ovat korkeakouluja käyneitä ja ns. hyvässä työssä. Kerran ruokiksella tuli puhetta asumismuodoista ja yllätys yllätys, enemmistö porukasta oli asunut tai asui kaupungin vuokralaisina! Eivätkä kokeneet sitä hävettävänä tai huonona asiana.
joka suhteilla kahmii asunnon Katajanokalta tai Lauttasaaresta tai Käpylästä ja sitten on niiiiin paljon humanisisempia ja parempia kuin muut.
Tuntuu, että ilmeinen alamäki lähti jyrkkenemään sen jälkeen, kun Kontulaan muutti ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Somalialaiset taisivat olla viimeinen niitti.
Rajakylä, Toppila, Tuira
tuohon kaketsun ja ottaisin tuiran pois. liian laaja käsite.
Neulamäessä se ostarin tienoo ja Pyörönkaari nyt on tosi masentava näky, kun Karhunpesän asiakkaat on röökillä ja toisella puolella katua kiemurtelee leipäjono.
Lisäksi on vielä Kelloniemi, jossa asuu paljon ongelmaperheitä.
taitaa Espoonkeskus/Suna olla pahinta aluetta, ainakin siellä tapahtuu paljon rikoksia.
Narkkareiden ja juoppojen paratiisi. Maahanmuuttajia koko paikka täynnä, varissuon koulussa suomalaiset ovat vähemmistö.
Olen asunut Varissuon vieressä Pääskyvuorella ja joka ikinen ilta ambulanssien ja polisiien sireenit huusi kun menivät monta kertaa sinne illassa.
Olen itse ollut varissuolla koulussa ja siellä on ihan Amerikan meininki... siis slummilasten meninki. Hirveä paikka ja vuokra-asunnot TODELLA halpoja.
Asun itse Karhuvuoressa tilapäisesti. Vuokratalossa kyllä, mutta ei ole kaupungin, on kyllä joskus ollut.
Meno on välillä aika rauhatonta mutta silti uskaltaa ulkona liikkua. Juoppoja löytyy pari talosta mutta paljon täällä on perheellisiäkin.
On varmaan siellä Karhulan raiteillakin, mutta siellä en illalla/yöllä tosiaankaan uskaltaisi liikkua, kun siellä on niin paljon mamuja.
Mä en ole ikinä nähnyt ördäävää somalialaista...
Enkä sitä tarkoittanutkaan. Ovat vaan muuttaneet eri tavalla alueen dynamiikkaa (erilainen kulttuuri jne.). Spuget ja nistit ovat aina kuuluneet Kontulan maisemiin.
Tilastot ampuma-aserikoksista.