Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veisitkö lapsen päivystykseen tässä tapauksessa?

Vierailija
04.09.2010 |

Meillä lapsi sai antibiootit virtsatientulehdukseen torstaina. Yleensä jo toisena päivänä on ollut parempi vointi, mutta nyt lapsella on edelleen korkea kuume lääkityksestä huolimatta ja myös virtsatientulehduksen oireita sekä uutena oireena on alkanut valittaa, että selkä on kipeä.

Soitin päivystykseen, koska sinne on pitkä matka eikä viitsis "turhaan" sinne mennä. Hoitaja oli sitä mieltä, että voitais odotella maanantaihin, silti olen itse kahden vaiheilla, että pitäiskö lapsi kuitenkin viedä näytille.

Olen yksin lasten kanssa kun mies on työmatkalla, mutta jos en saa lapsille hoitajaa niin menen vaikka heidän kanssaan...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin osaan sen verran maalaisjärjellä ajatella, että tarvitseeko viedä päivystykseen vai ei. Ihme uusavuttomuutta nykyään!

on erilaiset käytännöt.Etelässä asuessamme piti soittaa päivystykseen koska sinne varattiin ihan aika milloin pitää tulla. Ainoastaan jos on pää sananmukaisesti kainalossa ja tarvii ambulanssin, silloin soitto hätäkeskukseen.

Myöhemmin muutettiin pohjoiseen ja täällä mummot kansoittaa päivykstyksen heti aamusta. Täälläkin pitää soittaa ensin koska voit joutua odottamaan päivystyksessä 8h muuten, kun mummoja on edellä nin paljon. Kuume ei ole syy mennä jonon ohitse, ainakaan täällä...

Vierailija
22/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin osaan sen verran maalaisjärjellä ajatella, että tarvitseeko viedä päivystykseen vai ei. Ihme uusavuttomuutta nykyään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan viitsisi viiden lapsen kanssa lähteä sinne odottelemaan useaksi tunniksi.

Jos tämä tekee sinusta minusta uusavuttoman, niin ajattele ihan vapaasti niin, eihän sinun tarvitse monen lapsen kanssa odotella päivystyksessä.

ap

Vierailija
24/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkoi ap:n moittiminen. Hyvinhän hän toimi: soitti ja kysyi neuvoa mutta tajusi kuitenkin kyseenalaistaa neuvon ja lähteä päivystykseen.

Vierailija
25/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisaltaan tulehdukselta nuo oireet minustakin kuulostivat. Itse olin aikanaan parikymppisenä tiputuksessa juuri saman vaivan takia.

Vierailija
26/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi lääkäri joskus sanoi, että jos antibiootti ei ala tehota parissa päivässä ja/tai ilmaantuu uusia oireita tai oireet pahenee niin ehdottomasti uudestaan lääkäriin.

menisin lääkäriin maanantaina 6.9., koska silloin antibiootin olisi pitänyt JO purra

Vierailija
27/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus on selvästi edennyt antibiooteista huolimatta munuaisiin ja vaatii pikaista suonensisäistä antibioottihoitoa.

Vierailija
28/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus on selvästi edennyt antibiooteista huolimatta munuaisiin ja vaatii pikaista suonensisäistä antibioottihoitoa.

olisit lukenut koko ketjun niin olisit selvillä että lapsi viety päivystykseen ja jäänyt sairaalaan. AP kävi jo kertomassa täällä.

Rasittavia nuo jotka ei lue ketjua vaan alkavat huutelemaan neuvoja, jotka toteutettu jo aikoja sitten...

Vierailija
29/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että et uskonut sitä sairaanhoitajaa.

Olisi hyvä, että antaisit tuosta väärästä neuvosta palautetta hoitajalle/hänen esimiehelleen. Jottei joku muu lapsi menisi tällaisessa tapauksessa tosi huonoon kuntoon väärän neuvon vuoksi.

Pikaista paranemista lapsellesi!

Vierailija
30/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi vahvistusta mielipiteelleen täältä ja toimi järkeään käyttäen.

Kyllä ammattilaisten neuvoihin tulisi voida luottaa.

Kannattaa pitää aina mielessä se ettei kaikilla puhelinneuvojilla ole vankkaa ammattitaitoa. Vastaaja voi olla nuori ja vähän kokemusta omaava hoitaja tai sellainen joka ei suhtaudu työhönsä tunnollisesti.

Kaikista ammatista löytyy suorituksissa tyydyttävästä kiitettävään ihan niin kuin koulutuksessakin.

Koulusta saadut paperit ei takaa muuta kuin että voi toimia kyseisessä työssä eikä kerro paperin omistajan ammattitaidosta tuon taivaallista. Työkokemus näyttää onko alan töihin ja tämä pätee kaikilla aloilla.

Vierailija
31/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan viitsisi viiden lapsen kanssa lähteä sinne odottelemaan useaksi tunniksi.

Jos tämä tekee sinusta minusta uusavuttoman, niin ajattele ihan vapaasti niin, eihän sinun tarvitse monen lapsen kanssa odotella päivystyksessä.

ap

Vierailija
32/34 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen, että mitä ap:n lapselle kävi ja piti tarkistaa sivuhistoriasta. Olipas hienoa, että menitte sitten lääkärille ja lapsi hoidossa. Oletteko ap jo kotiutuneet ja mikä tilanne.

t. se lastenosastolla vuosia sitten työskennellyt

Vierailija
33/34 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroitko ap varmasti tarkkaan lapsen kaikki oireet? ihmettelee...kun kummiskin aika selvältä tapaukselta kuulosti.

Vierailija
34/34 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi