Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle "nalkuttamisesta" mielipiteitä (pitkä teksti..)

Vierailija
04.09.2010 |

Heippa kanssasisaret.

Tahtoisin kysyä mielipidettänne.

Taustaa: mieheni on ns hyvä mies, tekee kotitöitä ja perheessä "miesten työt", avulias ja hyvää tarkoittava.

Itse puolestani EN todellakaan haluaisi olla nalkuttava akka, pyrin tietoisesti etten olisi. En myöskään ole turhantarkka, siivousten ym suhteen.

Sitten siihen nalkutukseen:

Olen sitä mieltä, että kukaan ei saa alituiseen moittia toista, vaikka sanoisi miten nätisti. Pyrin siis sanomaan vain "suurista" harmeista.

Totuus kuitenkin on, että mies tekee tosi paljon virheitä, jotka harmittaa mua ja hankaloittaa elämääni. Yritän olla sanomatta niistä (paitsi joistain painavammista sanon) mutta kysyn: Mitä teen sille omalle harmistumiselleni???? Kun kuitenkin tulen niistä kireäksi.'

Esim mies vie vahingossa eri perheenjäsenten tavaroita, vaatteita jne toisiin huoneisiin huolimattomuuttaan ja sitten niitä aamulla kiireessä etsitään. Tai laittaa astiat niin huonosti kaappeihin että aina jää kahvat tms jumiin laatikoihin, en saa niitä auki kuin pitkän asettelun jälkeen. Nämä oli vain esimerkkejä. Tällaista tapahtuu ihan jatkuvasti. Korjaa ruuat pöydältä mutta unohtaa vaikka maidon pöydälle josta se sitten seuraavana päivänä löytyy (jos en itse mene tarkistamaan)

Tästä kaikesta seuraa että olen alkanut vahtia ja tarkistella miehen perässä meneekö asiat oikein kun en haluaisi koko ajan oikoa ja moittia hänen tekemisiään kun kuitenkin tarkoittaa hyvää ja ei takuulla suhtaudu niin että haluaa hankaloittaa muiden elämää. On herttainen ja vastuullinen.

Miten siis omasta harmista ja äreydestä eroon , kun se ei tule kyseeseen että joka ainoasta "mokasta" keskustelen ja huomautan.

Välillä olen tosi raivoissani ja ajattelen että perhanan tunari.

Kiitän niitä jotka voisivat jotain vinkata. Ja ihana olisi kuulla, jos joku olisi kokenut samaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuota samaa lajia kuin ap:n, mutta lisäksi hänelle käy kaikenlaisia suurempia kämmejä (sopii menoja niin, että e menevät päällekkäin, unohtaa maksaa laskun, heittää epähuomiossa jotain tärkeää roskiin...). Joka asiasta ei viitsi välittää, välitän sitten niistä suuremmista ja yritän minimoida suuremmat mokat.

Sitäpaitsi itse olen myös huolimaton monissa arkipäivän askareissa, yhtä lailla mun jäljiltä on astiat huonosti kaapissa tai se maitopurkki pöydällä. En tiedä, ei tämä meillä arjen laatuun juurikaan vaikuta. Lapset ehtii kouluun ja aikuiset töihin, iltaisin on ihan rentoa ja mukavaa melko sotkuisessa kodissa ja se maito, joka aamulla jäi pöydälle, juodaan iltapäivällä ja hyvältä maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen asiaa mielessäni käynytkin läpi, mutta omasta mielestäni EN ole kontrollifriikki, vaan kyse on asioista (usein, päivittäin tapahtuvista) joissa miehen huonosti tehty toimi haittaa muiden (minun ja lasten) elämän sujumista. Elämä on muutenkin rankkaa (työ, hoito, koulu), ei jaksaisi käyttää ylimääräistä vaivaa jatkuvasti sellaisiin asioihin jotka olisi voitu välttää jos asia alunperin olisi tehty siten että se on kerralla oikein.

Vierailija
24/26 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaiskaan. esim. tuo maito jää pöydälle.

Kun huomaan sen, kysäisen ukkelilta melkeinpä virnuillen että unohtuiko herralla taas jotakin. En mitenkään nalkuttamalla tms. Silloin tällöin niin tein, eikä muuten ole maito jäänyt pöydälle pitkään aikaan. Tiedä sitten oliko vaikutusta :)

Joihinkin kotitöihin en ole antanut edes koskea, joten ollaan vähän muutettu työlistaa. Hän täyttää astianpesukoneen, kun taas ei saa koskea pyykkeihin yms. Vaikka olenkin kieltänyt jotkut hommat, auttaa silti mukisematta. Vältyn minä nalkuttamiselta ja miehen ei sitä tarvitse kuunnella :)

Vierailija
25/26 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en jaksa edes harmistua noista miehen tunaroinneista, lähinnä vaan naurattaa. Maitopurkki jos jää pöydälle, niin huikkaan ennen töihinlähtöä että viitsikös tuoda maitoa kun tulet, kun oli taas purkki jäänyt pöydälle. Tai jos laatikko ei aukea, niin pyydän miehen avaamaan kun itse on astiat päin honkia asetellut.

Vierailija
26/26 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miksi aina pitäisi olla tyytyväinen vaikka mies tekisi hommat sinnepäin, eikä oikeasti yritä tehdä niitä hyvin? Jos se tekeminen enemmän haittaa kuin auttaa elämää, niin mieluummin jättää tekemättä. Mutta minä en jaksanut elää niin yksinkertaisen miehen kanssa, joka ei halua tehdä asioita hyvin. Tämä puolivillaisuuteen tyytyminen ei kattanut hänen kohdallaan ainoastaan kotitöitä, vaan myös remontit ja kaikki muut projektit. Minulla tuli jossain vaiheessa mitta täyteen.

Minä en jaksa sitä että miehiä pitäisi aina van ymmärtää. Hitto soikoon, he ovat täysjärkisiä, aikuisia olentoja, joiden pitäisi pystyä tekemään yksinkertaiset asiat kerralla oikein. Minun hermoni eivät ainakaan kestä jos mies ei siihen kykene.