Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ulkovaatteista, taas...

Vierailija
03.09.2010 |

Ne joita aihe ei kiinnosta, osasivatkin varmaan jo otsikon perusteella hypätä yli.

Itse olen miettinyt seuraavaa: Katselin Prismassa Cirafin vettähylkiviä toppapukuja, hinta 29,90 euroa ja olivat kivan näköisiäkin. Hypistelin kangasta ja tuntui käteen ihan laadukkaalta.

Vieressä oli Remun toppahaalareita, hinta oli muistaakseni 87 euroa (jotain sinnepäin). Netistä sitten löytyisi Ticketia ja Moloa lähes 200 euron hinnalla.

Mietin tässä että mitä haittaa on siitä jos ostaisin sen Cirafin haalarin? Mikä saa ihmiset (alitajuisesti jokin, mikä?) ostamaan kalliita merkkejä? Alle kouluikäinen voisi hyvin pitää haalarin päällä kuravaatteita hirveillä säillä (ei kait sitä liki 200 euron Moloakaan tms raaski tärvellä karmeilla keleillä, siihenkin varmaan laitetaan kurikset pahimmilla säillä päälle?) ja kouluikäiset taas eivät enää istu lätäköissä joten riittää että vaate kestää sadetta.

Mutta mutta... Jos ostan tuollaisen Cirafin niin miten se vaikuttaa ihmisiin alitajuisesti? Ajatellaanko että me ollaan vähän sellaisia 2-luokan kansalaisia tai vain harmaita ja huomaamattomia hiirulaisia? Vaikuttavatko vaatteet esim. päiväkodissa siihen mitä lapsen perheestä ajatellaan? Alitajuisesti tietenkin, eihän kukaan vartavasten noin tahdo ajatellla!

Monet varakkaat (ja osa köyhemmistäkin) ihmisistä eivät edes katso "halpismerkkeihin" päin, vaan monet esim. lastenvaateblogistit selkeästi suuntaavat katseensa suoraan kohti tiettyjä merkkejä. Miksi? Mikä siinä on niin tärkeää?

Onko niin, että nykyään pitää koko ajan pyristellä voidakseen saada tarpeeksi positiivista huomiota, jopa lapsena? Taitoluistelua harrastava viimeisen päälle puettu 8v tyttö saa mahdollisesti enemmän sitä huomiota kuin samanikäinen tarjoustalon vaatteissa kulkeva tyttökerhoa harrastava lapsi?

Näinkö se menee?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään lapsen sadevaatteita, että mitähän ihanuuksia nämä mahtavat olla, kun lapsella on yleensä tickettejä, Moloja jne.

Tämä sadevaatetus oli ihastuttavan värinen ja kuvioinen. Ja ihan Lotta&Lassi. Ja hyvin piti vettä ja tuulta kaameassa säässä.

Vierailija
22/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaan välitä merkeistä. Ostaisin mielellään LAADUKKAITA lastenvaatteita, mutta tällä hetkellä on tyytyminen vähän halvempiin merkkeihin.

Lassie-Tech-haalarin löysin alesta ja se on ollut ihan ok, mutta kyllä materiaaleista huomaa ettei ole ihan huippulaatua, tarrat tarttuu sisävuoriin ym. pientä vikaa. Asiansa ajaa ja on minusta ihan kivan näköinenkin, kunhan hattu ja hansat on väreihin sopivat.

En mä arvostele ihmisiä merkkivaatteiden mukaan, mutta esteetikkona joskus pistää silmään kun joku äiti ei olleenkan katso mitä pukee lapsen päälle..eli jos värit riitelee ja yläosa on kukkaa ja alaosa toista kukkaa.....kyllä kirpparivaatteitakin voi yhdistellä toisiinsa sopiviksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljon!!! Siellä lapset ovat tasa-arvoisia koulupuvuissaan!

Turhaa yleistystä koko kirjoituksesi. Tämä keskustelu on jo käyty sata kertaa...blaah

Vierailija
24/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim jos H%M:llä on yksiväristä ruskeaa, ja sitä juuri haluan,ostan sitä.

Jos Cirafilla olisi yksivärinen haalari, voisin ostaa sitäkin!mutta eipä taida olla.

Vierailija
25/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toppapuvun,vaikka hinta tekeekin loven vähiin rahoihin,koska se oli kaunis puku ja olen ihastunut kaikkiin tähtijuttuihin.Viime vuonna teetätin pojalle villahaalarin jossa tähtiä myös,mutta on kaunis ja erilainen.Minä ostan lapselleni vaatteet jotka näyttävät minusta hyviltä,merkillä tai hinnalla ei ole väliä silloin.

Vierailija
26/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä arvostele ihmisiä merkkivaatteiden mukaan, mutta esteetikkona joskus pistää silmään kun joku äiti ei olleenkan katso mitä pukee lapsen päälle..eli jos värit riitelee ja yläosa on kukkaa ja alaosa toista kukkaa.....kyllä kirpparivaatteitakin voi yhdistellä toisiinsa sopiviksi!

Siis juuri tämän vuoksi tulin tänne nyt..piti kysy et onko muita yhtä "turhamaisia" äitejä?Siis mieheni ei ymmärrä lainkaan..kuten ei varma valtaosa ihmisistä,mutta itse olen hyvin tarkka että hanskat ja pipo sopivat yhte ja vielä jopa kengät :D.Ja että ne istuat haalarin väriin.Kut myös hoitoonmennessä kason että lapsella on vaatteet päällään ns.sävy-sävyyn.Ei tienkää niin että kaikki vaatteet ovat samaa väriä,vaan että sukat oikeasi sopivat housujen/leggareiden ja paidan/tunikan kanssa.Tämä meni toooodella paljon ohi aiheen,mutta kyllä minullakin ratkaisevaa haalareiden ostossa on laadun lisäksi juuri tuo ulkonäkö..en vain pidä Reimatecin,Remun ja Lassien "värisuikaleista" ja kaikenlisäksi muistuttavat aivan liikaa toisiaan.Vaikka täytyy sanoa että Reimalla tuntuu olevan pientä pyristystä toisenkinlaisiin kuoseihin viime ja tämän talven mukaan :))!Yksiväriset ovat lähes poikkeuksetta kauniita :)

Vierailija
27/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta ihan sitä mikä susta tuntuu parhaimmalta (SuTu-menetelmä :-) )

Jos tuollaisia mietit, vahvistat sitä ajattelutapaa perheessäsikin että on a- ja b-luokan lapsia ja perheitä.

Naurahda itsellesi että olinpa hoopo, mene kauppaan ja osta se mikä parhaiten koon puolesta sopii ja unohda asia samantein.

Vierailija
28/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on jo käyty sata kertaa...blaah

että tänne tulee jatkuvasti uusia äitejä,jotka haluavat keskustella sellaisistakin aiheista, jotka vakikävijät ovat moneen kertaan käyneet läpi ;)

Vierailija
29/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä merkkiä, mikä näyttää kivalta kaupassa :) On ollut niin Lassien ja Remun kuin Molonkin haalaria käytössä :)

Itse kyllä katson tarkastikin mitä muilla lapsilla on päällä, mutta en sen perusteella tee mitään kastijakoa. Kivasti puettu lapsi kiinnittää huomion. Totuuden nimissä on kyllä myönnettävä, että jos lapsella on joka vaatekappale erivärinen ja mikään ei soinnu yhteen, niin mielessäni kyllä kummastelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi