Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ulkovaatteista, taas...

Vierailija
03.09.2010 |

Ne joita aihe ei kiinnosta, osasivatkin varmaan jo otsikon perusteella hypätä yli.

Itse olen miettinyt seuraavaa: Katselin Prismassa Cirafin vettähylkiviä toppapukuja, hinta 29,90 euroa ja olivat kivan näköisiäkin. Hypistelin kangasta ja tuntui käteen ihan laadukkaalta.

Vieressä oli Remun toppahaalareita, hinta oli muistaakseni 87 euroa (jotain sinnepäin). Netistä sitten löytyisi Ticketia ja Moloa lähes 200 euron hinnalla.

Mietin tässä että mitä haittaa on siitä jos ostaisin sen Cirafin haalarin? Mikä saa ihmiset (alitajuisesti jokin, mikä?) ostamaan kalliita merkkejä? Alle kouluikäinen voisi hyvin pitää haalarin päällä kuravaatteita hirveillä säillä (ei kait sitä liki 200 euron Moloakaan tms raaski tärvellä karmeilla keleillä, siihenkin varmaan laitetaan kurikset pahimmilla säillä päälle?) ja kouluikäiset taas eivät enää istu lätäköissä joten riittää että vaate kestää sadetta.

Mutta mutta... Jos ostan tuollaisen Cirafin niin miten se vaikuttaa ihmisiin alitajuisesti? Ajatellaanko että me ollaan vähän sellaisia 2-luokan kansalaisia tai vain harmaita ja huomaamattomia hiirulaisia? Vaikuttavatko vaatteet esim. päiväkodissa siihen mitä lapsen perheestä ajatellaan? Alitajuisesti tietenkin, eihän kukaan vartavasten noin tahdo ajatellla!

Monet varakkaat (ja osa köyhemmistäkin) ihmisistä eivät edes katso "halpismerkkeihin" päin, vaan monet esim. lastenvaateblogistit selkeästi suuntaavat katseensa suoraan kohti tiettyjä merkkejä. Miksi? Mikä siinä on niin tärkeää?

Onko niin, että nykyään pitää koko ajan pyristellä voidakseen saada tarpeeksi positiivista huomiota, jopa lapsena? Taitoluistelua harrastava viimeisen päälle puettu 8v tyttö saa mahdollisesti enemmän sitä huomiota kuin samanikäinen tarjoustalon vaatteissa kulkeva tyttökerhoa harrastava lapsi?

Näinkö se menee?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä merkkiä kukin käyttää siitä en mitään jakoa tee,mutta minä tykkään ostaa lapselle laadukkaita vaatteita merkistä välittämättä,tosin nämä merrkivaatteethan yleensä laadultaan ovat parhaimpia.

Vierailija
2/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalarin huuto.netistä! Mitähän musta ja meistä ajatellaan! =D

Osta vain se halvempi haalari. Ihan turha hassata satasia haalariin, joka ei välttämättä mene enää päälle seuraavana talvena. Kyllä se halvempikin lämpimänä pitää ja jos joku oikeesti katsoo nenänvarttaan pitkin moista, niin voit itse katsoa samalla tavalla häntä. Onhan moinen ilhmisten lajittelu sen perusteella, mitä on päällä, varsin hölmön hommaa. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota lapsen tiedostomatonta kohtelua tai koko perheen tiedostomatonta kohtelua.

Ei sitä halua esim. lastentarhan opettajien tai koulun opettajien suhtautuvan lapsiin huonommin vain vaatteiden tai varusteiden perusteella.

Tutkittu juttuhan on että kauniille lapsille hymyillään enemmän ja heihin liitetään muutenkin enemmän positiivisia ajatuksia kuin "rumiin" lapsiin. Jopa äiti itse viettää mieluummin aikaa kauniin vauvan kanssa kuin ei niin kauniin (tätä siis on tutkittu).

Asumme tulotilastojen, talojen ja autojen perusteella varsin hyvintoimeentulevien omakotialueella. Varaa siis monilla on myös kalliisiin lastenvaatteisiin.

Kyllähän sitä tulee mieleen että ajattelevatko muut, että emme halua panostaa lapsiimme tai että lapset eivät ole meille tärkeitä jos meidän lapsemme kulkevat vain keskihintaisissa talvivaatteissa ja autot vastaavasti ovat maksaneet hunajaa.

Toisaalta haluan ehkä ihmisten pitävän meitä järkevinä, maanläheisinä ihmisinä. Ei tuhlata pelkästä tuhlaamisen ilosta jos halvemmallakin saa toimivat ja omaa silmää miellyttävät varusteet.

Lassien haalarit ovat täällä tuttuja ja nyt minäkin hipelöin niitä Ciraffeja. ;)

Vierailija
4/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät ostaa kalliita merkkejä leikki-ikäisille, rikkaat ostaa milloin mitäkin. Seuraappa tarkkaan lapsia niin huomaat saman pian.

Vierailija
5/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät ostaa kalliita merkkejä leikki-ikäisille, rikkaat ostaa milloin mitäkin. Seuraappa tarkkaan lapsia niin huomaat saman pian.

No ihan täysin en lähtisi tähän yhtymään. Työskentelen lasten kanssa päiväkodissa, jossa asuinalueensa ja hyvän maineensa vuoksi on paljon varakkaiden perheiden lapsia.

Kyllä ulkovaatteet ovat niitä hyviä merkkejä, kestäviä ja pestäviä:D mutta moni vanhempi on varakkuudestaan huolimatta sanonut, että "löytyipä taas kirpparilta tosi hyväkuntoinen reima tec, eikä maksanut kuin vajaan kympin".

Vierailija
6/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt täytyy sanoa tähän väliin että Ciraf-tuotteiden kankaat ovat meidän kolmella ipanalla kestäneet paljon paremmin kuin Lassiet!

Hienoja merkkejä käytetään vain jos joskus saadaan jostain käytettyinä..

Vierailija
7/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan pääse samalle aaltopituudelle, vaikka meillä paljon vaatteita ja merkkivaatteitakin on. Vaatteet ostan ulkonäön perusteella ja esimerkki örkki-lieska-mörkki vaatteet suurimmaksi osaksi ovat ns. markettivaatteita, joten siksi usein poikiemme vaatteet ovat muualta kuin marketeista. Sen sijaan vaatteen merkillä on minulle erittäin vähän merkitystä, kunhan on vaan kivan näköinen, hyvän tuntuinen lapsen päällä ja ehdotonta plussaa on ympäristöystävällisyyskin. Esim. pullofleecejä ja luomuvaatteita löytyy meitä aika paljonkin.

Meillä on useita talvihaalareita ja suurin osa talvesta kuljetaan ihan perus Lassien ja Seppälän haalareissa ja sitten taas ihan kovimmilla pakkasilla käytetään esim. Ticketin haalaria, joka on lämmin. Jos haluaisin "näyttää" jotain haalarilla, niin luultavasti pidettäisiin tuota Ticketin haalaria melkein kesät talvet ;-) Käytännössä Ticket ilmestyy meille käyttöön vain yli 10 asteen pakkasissa, joita pääkaupunkiseudulla ei kovin usein välttämättä ole. Sen sijaan loskakeleillä kun päiväkodissa käytetään kuitenkin kuriksia, niin on paljon kätevämpi vaikka Seppälän notkea talvihaaalari.

Jos jotain pitäisi miettiä, että mistä hoitajat eivät tykkää, niin veikkaisin, että likaiset ja huonosti käyttäytyvät lapset. Tuskin ne lasten vaatteiden merkit nyt niin paljon merkitsee, mutta kyllähän esim. haisevaa lasta on varmaan ikävämpi hoitaa.

Vierailija
8/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita merkkejä usealla lapsella :)

Reima ja Reimatec on toiminut hyvin (varsinkin vanhempaa erää olevat=kestävämpi kangas), mutta esim. Ticket on joka kerta pettymys. Kaksi pukua olen vienyt ekan pesun jälkeen takaisin kauppaan ja moni on hajonnut haarasaumasta, koska teippi on ollut liian teräväreunainen ja rikkonut kankaan. Kaikenkaikkiaan pettymys koko merkki. Ainoastaan rainsetiä ostetaan takin vuoksi, joka on kivan ohut kesäsateella.

P.op on ollut laadukas ja kestävä, mutta hinnakas.

Nyt käytössä 6v pojalla, jolla kaikki polvet hajoaa, Cirafin vedenpitävä (g-tec tai joku...) ja onkin ollut älyttömän hyvälaatuinen :) Mallikin miellytti silmää. Taidan ostaa muillekin lapsille jatkossa, jos näin hyviä ovat.

Vierailija
9/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monessa keskustelussa Molo KIDS merkki muka maksaa 200? Siis, tänä vuonna saa sellaisen vauvamallisen puvun 120€:lla, mikä on halvempi kuin esim. reimatec! Isompien versio maksaa korkeintaan 149€...ei siis lähellekään 200€!

Meillä on lapsi 2v, ensimmäinen talvi mentiin Jonathanissa, joka palveli vaunuvauvan hyvin koko talven. Viime talvi mentiin Ticketissä js Molo Kidsissä, koska molemmat miellytti silmää.

Tuleva talvi tullaan kulkemaan Molo Kidsissä, koska laatu on mahtavaa, samoin ovat värit.

Jälleenmyynti on myös hyvä. Ostin viime talven haalarin(molo) hintaan 85€, sain siitä myytäessä 80€, eli haalari tuli maksamaan 5€! Jos ostan 40€ Cirafin, tulen siitä takuulla saamaan talven jälkeen vain 10€ kirpparilla, eli haalarille jää enemmän hintaa kun Molon haalarille! Että näin!

Vierailija
10/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole minäkään niitä paljon puhuttuja 200 euron Molon haalareita nähnyt, tänäänkin katselin yhdessä pikkuputiikissa haalareita ja kalleimmat 149 euroa. Jäi sekin ostamatta, kun oli hintaan nähden aika ruman näköisiä (ainoasta kivan näköisestä ei ollut sopivaa kokoa). Ja ne kehutut Ticketit, kamalan jäykkää ja kovaa kangasta!

Vierailija
11/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on ollut aika paljon Lassien vaateta, koska hinta-laatu on kohdallaan. Ja H&M:n samoin. Mä sitävastoin en ikinä maksaisi yhdestä haalarista tai housut/ takki- yhdistelmästä mitään 150-200 euron summaa!

En kyllä ole sen kummemmin ajatellut mitä ihmiset muka niistä ajattelisi. Lasten vaatteet ja merkki ei vaikuta siihen mitä muiden lapsista ajattelen, joten en anna sen vaikuttaa myöskään siihen mitä luulen muiden ajattelevan minun lapsistani.

Vierailija
12/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkovaatetuksen mukaan. Minun arvoasteikolla taas moiset ulkoisiin asioihin takertujat on aikalailla alinta/sivistymättömintä kastia.

Vierailija
13/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksoin lukea sun viestistä kaksi ensimmäistä kappaletta enkä vaivautunut lukemaan muiden vastauksia. Mutta se vaan on niin, että joillekin se raha ei ole niin iso asia kuin sinulle. Esim. minä voin ostaa Cirafin, Molon, Ticketin tai PoP:n vaatteen ihan vaan sillä perusteella, että näyttää kivalta ja olisi kiva olla lapsella. Ja Lenneäkin on tullut hankittua.

Riippuu aika paljon lapsestakin, millaisena vaate säilyy. Meillä ovat toimineet jotkut halpismerkitkin ihan mukavasti. Hinta ei ole aina suhteessa laatuun.

Vierailija
14/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten mielipiteen tuolla lailla, niin kannattaisko kasvaa aikuiseksi...

Ei haalarin oston perusteena kertakaikkiaan aikuisella ihmisellä VOI olla se, että mitäköhän muut ostoksesta ajattelevat!

Mutta aiheesta: meillä on ollut yksi Cirafin haalari, jossa valitettavasti oli vetoketjuongelma, joten mä ennemmin ostan vaikka Remua (tarjoushinnalla).

Ja mieluiten toki aina kotimaista ja suomalaisia työllistäviä tuotteita.

Vierailija
15/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahdannut minkä merkkisiä haalareita ipanoilla on päällä?

Vierailija
16/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä onkin esim. Ticketit käytössä.Ajattelen,että vanhempia ei kiinnosta samalla lailla lastenvaatteet kuin minua,jolle lastenvaatteet ovat kaikenkaikkiaan ikäänkuin harrastus :).Rakastan kauniita lastenvaatteita,ostan niitä paljon,myyn niitä (kirpparit ovat siis minulle rakas harrastus, johon tuo lastenvaateinnostus nivoutuu).Pidän laadukkaista vaatteista,ja olen niistä valmis maksamaan (ajattelen niin,ettei minulla ole esim.kalliita harrastuksia,en käy ulkona syömässä/juomassa...joten lastenvaatteet on se "turhuus"/synti, johon rahani upotan :).Huomioin asiass myös sen että tokihan saan niistä rahoista suuren osan takaisin,eli loppujen lopuksi maksan saman kuin Lassiesta :).Mutta se että jollakin lapsella on Lassie tms. on minulle merkki siitä,että perheessä on ehkä muita harrastuksia kuin esim vaatteidenkierrätys :D.Ja hyvähän se Lassiekin on :).Älä nyt ainakaan sen takia jätä ostamatta että pelkäät miä muut ajattelevat.

Vierailija
17/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niiden kuosit ovat miellyttäneet lasta (formuloita, työkaluja). Olen ollut todella tyytyväinen haalareihin.

Muutan meillä on pääasiassa Lassieta ja on muutama Remukin ollut. Vielä ei ole minulle osunut huonoa haalaria.

Itse en kiinnitä huomiota lasten haalareihin, kukin laittakoon lapselleen sellaisen haalarin kun parhaalta tuntuu.

Vierailija
18/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ciraftexin toppahaalarin hintaan noin 40-50 euroa. Ovat vieläkin kuin uusia. Ovat kestäviä, pitävät vettä ja niissä on fleecevuori lämmittämässä. Ja ovat myös hyvännäköisiä. Mahtuvat vielä onneksi ainakin alkutalven.

Vierailija
19/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on kivannäköinen vaate, ei väliä, onko HM:stä vai jostakin kalliimmasta putiikista. Mietin vaan kokonaisuutta, tyyliä ja värejä.

Vierailija
20/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillä ei niin väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä