Lasten nimet jotka mielestänne ovat erikoisuuden tavoittelua
Kommentit (71)
lapsen nimi saa olla liian erikoinen eikä kuulua erikoisuuden tavoitteluun.Muuten saa tavoitella tai olla olevinaan erikoinen.
...typerän väännöksen kuin ALEKSINA! Voi herranjestas sentään!;D
Jirka, Onneli, Mirko, Timijami, Harriina, Lysti, Leimu, Salama, Otava, Kuu, Aurinko, Vadelma, Luumu, Peppilotta, Nikke, Mikke, Paulo, Sanelma, Lumi, Cilla, Kaius, Kauri, Enja, Vikke, Keimo, Lyly, Lempi, Regina, Yrjö, William, Edith, Emiel, Miriam, Venni, Jassi, Pessi, Illusia, Odessa, Seela, Hertta, Väinämö...
aivan karseaa että joku tuollaisen nimen lapselleen viitsii laittaa.Vaikea sanoakin, varsinkin lapsella.
paljon c-, x- ja z-kirjaimia täysin suomenkielisillä Suomessa asuvilla lapsilla.
oli kyllä yhdellä perheellä aika erikoisilla W-kirjaimella alkavilla nimillä paiskattuja lapsia....
Jirka, Onneli, Mirko, Timijami, Harriina, Lysti, Leimu, Salama, Otava, Kuu, Aurinko, Vadelma, Luumu, Peppilotta, Nikke, Mikke, Paulo, Sanelma, Lumi, Cilla, Kaius, Kauri, Enja, Vikke, Keimo, Lyly, Lempi, Regina, Yrjö, William, Edith, Emiel, Miriam, Venni, Jassi, Pessi, Illusia, Odessa, Seela, Hertta, Väinämö...
ei ole niin harvinaisia.
Esim Mirko ja Miriam, Regina, Yrjo
Odessa on hirveä. luulisi perheen olevan jonkinlaisia natseja. Minulla oli kouluvuosina Odette niminen ystävä. hän ei ollut suomalainen, mutta silti
Ihan tavallisia nimiä ne ainakin ovat.
Pojan nimistä tehty tytön nimiä, kuten just Lauriina, Jarita sun muut.
Nimet joissa k on korvattu c:llä, nimet joihin on lisäilty x- kirjaimia tai muita erikoisia konsonantteja siksi, että ne olisivat erikoisempia nimiä.
Tosi omituiset, niin omituiset että se on siinä ja siinä mieltääkö niitä edes nimiksi. Joku Juhku-Runo Oiwarinen tai Sinditähtönen Sadevesi.
laita mitään yksittäistä nimeä,mutta kaikki ulkomaalaiset etunimet laitettuna perisuomalaisiin "Virtanen" sukunimiin.
Lueskelen vastauksianne ja naureskelen täällä :-) Onko todellakin niin että Suomessa ei vaan suvaita sitä että joku antaa erilaisen nimen lapsellensa ? ( saati sitä että joku olisi erilainen ??)
Eikös se nyt ole ihan jokaisen oma asia:-)
Ihan oikeesti!!Nyt eletään jo vuotta 2010 !! Minusta se on hienoa ettei jokaisella muksulla ole perus suomalainen nimi :-)
Mutta kivaa syksyä vaan kaikille :-)
...Mielestäni juuri LUMIA on yksi kauneimmista uusista nimistä.
olen lukenut nimistä Petriina ja Petronella. Siis voiko olla kauheampia "nimiväännöksiä"? Eli perus Petra/Petri tmv. ei riitä, vaan pitää saada muka hienompi..? Vai mikä ihme saa antamaan moisia nimiä?
Lueskelen vastauksianne ja naureskelen täällä :-) Onko todellakin niin että Suomessa ei vaan suvaita sitä että joku antaa erilaisen nimen lapsellensa ? ( saati sitä että joku olisi erilainen ??)
Eikös se nyt ole ihan jokaisen oma asia:-)
Ihan oikeesti!!Nyt eletään jo vuotta 2010 !! Minusta se on hienoa ettei jokaisella muksulla ole perus suomalainen nimi :-)
Mutta kivaa syksyä vaan kaikille :-)
vieroksuminen on ihan biologista eikä riipu siitä, mitä vuotta eletään. Kyllä se nyt vaan kuulostaa tyhmältä jos jonkun nimi on Grenoliina Villestiina Eveliina Rämättyläinen. Vaikka onkin ihanan erilainen nimi.
Lueskelen vastauksianne ja naureskelen täällä :-) Onko todellakin niin että Suomessa ei vaan suvaita sitä että joku antaa erilaisen nimen lapsellensa ? ( saati sitä että joku olisi erilainen ??) Eikös se nyt ole ihan jokaisen oma asia:-) Ihan oikeesti!!Nyt eletään jo vuotta 2010 !! Minusta se on hienoa ettei jokaisella muksulla ole perus suomalainen nimi :-) Mutta kivaa syksyä vaan kaikille :-)
Ja ihan vain siksi, että itse olen lapsena kärsinyt omasta liian tavallisesta nimestäni. Myös sukunimeni on tavallinen nen-päätteinen. Etunimeni on Sari. Kun yläasteella luokallani oli neljä Saria, joista yhdellä oli vielä melkein samanlainen sukunimi kuin minulla, päätin, että ikinä en lapselleni antaisi samanlaista kärsimystä. Meidät aina sekoitettiin ja keksittiin mitä ihmeellisimpiä väännöksiä nimistä, jotta meidät erotettiin tunnilla. Minä olin iso-Sari (ja arvatkaapas, oliko kivaa). Näin ollen minun lapsillani on nimet, joita ei ole vielä tullut missään vastaan. Kuitenkin suomalaiseen sukunimeen sopivat. Meille ei siis laiteta nimiksi mitään Elle, Veeti, Miro, Saimi -tyyliä, koska haluan lapseni nimet muistettavan yksilöllisinä.
taivutettu esim. Eemu, Teemusta?
Mutta toisaalta, saahan sitä erikoisuutta tavoitella. Vai kuinka?