Menin ekaa kertaa 10 vuoteen kunnolliseen naistenvaateliikkeeseen
ja tuhlasin yli 400 euroa! :) Vain itseeni. Pitkästä aikaa. Tähän asti olen ostanut vaatteita itselleni marketeista, kirppiksiltä ja Lindexiltä (en missään nimessä hauku Lindexin lastenvaatteita mutta aikuisten vaatteet ovat vähän...no, räsyjä). Nyt päätin kerrankin hiukan panostaa itseeni, kun työtkin alkavat parin kuukauden päästä ja loppuu tämä kotiäitiys. Kaikki vaatteeni ovat vanhoja, kuluneita ja osa rikki.
Nyt halusin hiukan hemmotella itseäni, ja ero näihin tavallisiin vaatteisiini on mieletön. Jo materiaali tuntuu ihoa vasten aivan ihanalta: pehmeältä ja kevyeltä. Vaatteet sopivat hyvin esim. kainaloista, kun taas markettivaatteet joko kinnaavat tai sitten ovat niin löysät, että kainaloihin voisi mahtua toinen nainen. :) Lisäksi myyjä avusti koko ajan, toi pienempiä/isompia kokoja ja eri värejä ja sanoi rohkeasti mielipiteensä ja toi asusteita, jotka sopivat.
400 eurolla sain kaksi puolipitkähihaista paitaa, yhden juhlavamman tunikan/mekon, työmekon, huivin ja ihanan villaisen ulkoponchon, joka yksinään maksoi 100 euroa. Olen niin onnellinen! :D Enkä uskalla kertoa miehelleni, mitä tein. :(
Kommentit (23)
löysin 2 ihanaa puseroa ja kirkkaan punaiset nahkakengät, pakkohan ne oli kaikki ostaa... Varsinkin ne kengät pelastaa mun syksyn :)
kummoisia voi ne vaatteet olla jos olet 400 eurolla saanut noin paljon. Se tekee keskimäärin 60 per vaate. Esim parempi huivi yksistään maksaa jo yli satkun...
Ihan Lindexin hintoja kuitenkin?!
Se villaponcho tosiaan maksoi 100 euroa ja se työmekko 130 euroa muistaakseni. Molemmat paidat olivat alessa ja maksoivat 40-50 euroa. Se juhlavampi tunika oli 70-80 euroa ja huivin alkuperäishinta oli 35 euroa mutta sain muistaakseni yli 20 euron alennuksenkin eli taisin jopa vähän alakanttiin noita hintoja muistella.
Mulle siis iso raha. Ja tosiaan korostin materiaaleja, koska tuntuivat aivan ihanilta päällä eivätkä olleet sellaista nihkeää keinokuitua. Mistään huippumerkeistähän nyt ei tosiaan ollut kyse vaan siitä, että tällainen tahrantäyttämä kotiäiti sai uusia ja vähän laadukkaampia vaatteita kuin ennen ja hyvää palvelua. Jollekulle ne eivät tosiaan ehkä kovin kummoisia ole.
Ap
On varmaan kiva tunne saada kivoja ja mieluisia vaatteita - ja vielä kerralla vähän enemmän. Mulla on kokemusta paljonkin noista Kellon vaatteista. Ne on mulla ainakin kestäneet hyvänä pitkään eli hyvä hinta/laatusuhde niissä on mun mielestä.
En tiedä liikkeen nimeä, mutta vaatteita oli vähän laidasta laitaan.
Itsekin olen tehnyt sieltä todella hyviä ostoksia, ja myyjät ovat ystävällisiä! Mulla on sieltä mm. yksi Kellon neulejakku, josta olen saanut paljon kehuja.
kummoisia voi ne vaatteet olla jos olet 400 eurolla saanut noin paljon. Se tekee keskimäärin 60 per vaate. Esim parempi huivi yksistään maksaa jo yli satkun... Ihan Lindexin hintoja kuitenkin?!
Mina taalla Nuu Jookissa ostan huvini vain Hermesilta, kylla siina sinun huivisi hapeavat rinnalla, en viittis moisia riepuja kaulaani ripustaa.
Eiko joskus voisi sanoa jotain positiivista? Harvalla ne hintalaput roikkuvat nakosalla.
Mulla paloi yhdellä kaupunkireissulla melkein 1000 euroa, kun oli pakko ostaa pari uutta jakkupukua ym.
minä olen pikkuvauvelin kanssa kotona ja olen 10 kg kevyempi kuin moneen vuoteen. Ja nyt ilolla pidän kotioloissani kaikki vanhat ja taas sopivat vaatteet pois ja töihin palatessani teen kuten ap, toivottavasti sitten hyvinkin normaalipainoisena. Ja olo on yhtä tyytyväinen kuin ap:lläkin nyt!
Älä noista leveilijöistä välitä, ap. Mä olen varma, että sun vaattet on kivoja ja just sulle sopivia. Kello on yksi mun lempimerkeistäni. Kivan näköisiä ja hyvän laatuisia.
Saahan tuota rahaa menemään vaikka tonnitolkulla, jos se vaatteiden hinta on pääasia. Se on sitten eri asia, kuka tuohon kilpailuun lähtee. Täällä kun voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa rikkinäiset verkkarit päällä ;).
Ihana, että olet saanut kunnon vaatteita.Pidemmän päälle se kannattaa.
Nauti uusista ja istuvista vaatteistasi :) ja mukavaa työalkua.
ihanan villaisen ulkoponchon, joka yksinään maksoi 100 euroa.
paitsi tää kuulostaa vähän mummolle...
Ja ihanin kaikista. Rakastuin siihen heti. Vielä kun hankin saappaat, niin näyttääpä hyvältä. ;)
Tulisi olo, että olen tullut laadukkaaksi keskiluokkaiseksi rouvaksi. En oikein tiedä, mikä siinä sinänsä olisi niin pahaa, mutta...
Minäkin kävin ennen töihinpaluuta shoppailemassa veronpalautuksilla, kun olin raskaus- ja kotiäitiajan kulkenut halvoissa vaatteissa. Kyllä on ollutkin ihanaa laittaa laadukas jakkupuku päälle ja kunnon saappaat hameen kanssa. Ei todellakaan hukkaan heitettyä rahaa.
johon myös olen liittänyt kalliit vaateliikkeet. Mutta rehellisesti on pakko sanoa, että olen mieluummin keskiluokkainen rouva, jolla on muutamia kunnollisia vaatteita kuin se rääsyissä kulkeva kotiäiti, jolla oli aina pukluja ja reikiä vaatteet täynnä...;) Ja vielä korostan, että se materiaali on jotain aivan toista!!!! Tekee mieli vain silitellä uusia paitojani!
pukluisissa Lindex-vaatteissani :) Aika aikaansa kutakin. Täytyy tehdä sama temppu kuin sinä sitten kun palailen työhön.
Missä liikkeessä kävit?
johon myös olen liittänyt kalliit vaateliikkeet. Mutta rehellisesti on pakko sanoa, että olen mieluummin keskiluokkainen rouva, jolla on muutamia kunnollisia vaatteita kuin se rääsyissä kulkeva kotiäiti, jolla oli aina pukluja ja reikiä vaatteet täynnä...;) Ja vielä korostan, että se materiaali on jotain aivan toista!!!! Tekee mieli vain silitellä uusia paitojani!
kyllähän stockallakin myydään myös halpisrättejä. kannattaa etsiä merkki, jonka vaatteet ovat oman mallisia ja tyylisiä. ja se materiaali kannattaa tarkistaa aina, jos haluaa että vaatetta voi vielä pesun jälkeen käyttää.