Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitovapaalta äitiyslomalle..

Vierailija
02.09.2010 |

Heips!

Osaiskos joku kiltti minua auttaa..

Elikkkäs olen ilmoittanut hoitovapaani tämän vuoden loppuun asti. Nyt uusi vauva ilmoittaa tulostaan.. laskettu aika olisi 20.4 (toinen vauva kolmen vuoden sisällä)

Eli kannattaako töissä käydä välissä vai ilmoittaisko hoitovapaan jatkuvaksi 19.4 saakka, saako silloin kolmen kuukauden palkkoja äitiysloman alussa?

Liittoni on PAM

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

jos jatkat hoitovapaata 19.4. asti saat vain hoitovapaarahaa, et palkkaa. Ei ainakaan suuremman äitiyspvrahan takia kannata mennä töihin, sillä saat samaa kuin sait ekan kanssa.

Vierailija
2/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niin, mutta siis sain sillon ekalla äippälomalla kolme ensimmäistä kuukautta normaalia palkkaa ja sitten sitä kelan maksamaa.. että jos en käy töissä välissä saanko silti tuon kolmen kuukauden palkan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tarkoitti, että saako äitiysloman alussa palkkaa normaalisti 3 kk:n ajan, jos ei ole ollut töissä välittömästi ennen uuden äitiysloman alkua. tämä kiinnostaisi kyllä minuakin. luulisin, että saa...? ja tietysti hoitovapaalla saa vain normaalisti kotihoidontuen.

Vierailija
4/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin näin tarkoitin :) ^^

Vierailija
5/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, et äitiyslomahan alkaa rv 36. et jos la on 20.4, niin hoitovapaatahan ei tarvii hakea sinne 19.4 saakka, koska äitiysloma alkaa jo aikaisemmin. laske kelan sivuilla olevalla laskurilla, et koska äitiysloma alkaa la:n mukaan. sieltä näet myös, milloin loman voi aloittaa varhennettuna, jos koet sen järkeväksi tilanteessasi.

Vierailija
6/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kolmen kk:n palkkaa, jos ei ole ollut töissä välittömästi ennen äitiysloman alkua. Näin meni ainakin minulla. Liitoni on PAM ja kaupan TES:in mukaan mentiin.

Vierailija
7/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niinpä tietenkin. tätä vähän arvelinkin. Minkä verran sinulle tuli sillon kolmena eka kuukautena rahaa, tarkoitan siis että tuliko sulle vaan äitiysrahan perusosa?

Vierailija
8/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa täyttä palkkaa jos ei palaa välissä töihin, näin ainakin meillä. Voi tosin palata vaan vaikka yhdeksi päiväksi. Kannattaa luultavasti aloittaa äitiysloma varhennettuna koska jos sen jälkeen hoidat kahta lasta kotona, saat parempaa kodinhoidontukea kuin saat nyt yhdestä lapsesta. Eli siis saat suurempaa rahaa vähän aikaisemmin!

Vierailija
9/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaan siihen päivään, jolloin sinun uusi äitiysloma alkaa eikä laskettuun aikaan. Eli lasketun ajan perusteella saat sen suoraan Kelan laskurilla lasketuksi. On sen 30 vuorokautta ennen LA ja kalenterin mustia päiviä lasketaan, ei punaisia pyhäpäiviä.

Rahaa et töistä saa, kun et kerran ole töihin palannut, ellei sinulla sitten ole jotain pitämättömiä lomia, jotka kannattaisi sopia nyt pois pidettäväksi, ja saisit niistä lomarahat kotiutettua.

Äitiysloma ja vanhempainvapaa -aika kerryttävät uutta lomaa, HOITOvapaa EI. Joten jos ilmoitat hoitovapaan äitiysloman kanssa päällekkäin, niin menetät siltä ajalta tulevat lomat, koska olet ilmoittanut olevasi hoitovapaalla!!!!

Vierailija
10/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALoin laskeskeleen tuossa mitä työantaja on mulle maksanut silloin viimeksi .. niin ei ollut montaa satasta.. Tuleeko samana kuitenkin se raha mitä nuissa kelan lapuissa(päätös vanhempainpäivärahasta vuonna 2008) lukee? saako kaikki tuon ensimmäiset 56 päivää korotettuna?

Vierailija
11/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille maksettiin siis palkan ja kelan päivärahan erotus 3 kk:n ajalta ja koska olen osa-aikainen 30h/vko ja tuntipalkalla niin ei se erotus kovin kummoinen ollut. Jotain 200€ kelan äitiyspäivärahan päälle. Äitiyspäiväraha oli mulla noin 50€/arkipäivä ensimmäiset 54 päivää jne. Ja kun nyt jäin uudestaan äitiyslomalle hoitovapaalta niin en tuota erotusta saanut.

Sorry, hieman sekava sepustus..

Vierailija
12/12 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tuota mä tarkotin! Kiitos vastauksesta paljon :) eli ihan sama meneekö töihin vai ei.. ei ole ihan hirveesti taloudelista merkitys varsinkaan mulla koska erotus jäi vielä paljon pienemmäksi kuin tuo 200e/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä