Opetelkaa ajamaan oikein liikenneympyrässä
Kamalan usein näkee ihan ihme menoa liikenneympyröissä. Porukka pysähtyy keskelle ympyrää kuvitellen, että oikealta tulevalla on etuajo-oikeus, ei näytetä vilkkua jne. Läheltä piti -tilanteita näkee turhan usein.
Eli jos joku ei tätä vielä tiedä:
Liikenneympyrässä ajavalla on etuajo-oikeus. Ja sitä vilkkua mulautetaan sillon kun ollaan lähtemässä pois.
Kiitos näkemiin.
Kommentit (39)
liikenneympyrässä :D Ja sitten mitä ajattelee ihmiset, jotka vilkuttaa vasemmalle liikenneympyrässä?
vilkun käyttämättömyys on se, että sitä vilkkua ei kaikissa autoissa näe, vaikka sitä käytetään.
Ja sitten mitä ajattelee ihmiset, jotka vilkuttaa vasemmalle liikenneympyrässä?
näin ollen ilmoittaa ettei ole heti kääntymässä pois...
Pyöräilijä voi ylittää tien suojatietä ajamalla, kun pyörätie tai kevyenliikenteen väylä jatkuu suojatienä tien yli.
niihin liittyviä.
Se on ihan helvetillinen systeemi isoissa kaupungeissa ruuhka-aikaan. (nimim. jokusen tovin Pietarissa ruuhkassa seissyt) Jos yksi liittyvistä väylistä on nimittäin huomattavasti ruuhkaisempi kuin juuri edellinen väylä, niin liikenneympyrässä voi liikenne seistä käytännössä loputtomiin.
Tampereen seudulla harrastetaan kaksikaistaisia kiertoliittymiä, ja ne ovat mielestäni ihan mahtavia. Jos osaa seurata kaistaopasteita liittymään tullessa, ohjautuu automaattisesti oikealle poistumiskaistalle sen tullessa, eikä ole pelkoa kolaroinneista yms. Tosin on sitten niitäkin, jotka opasteita ei osaa katsoa ja aiheuttavat sitten vaaratilanteita kaistojen vaihdoksilla keskella kiertoliittymää.
Ja sitten mitä ajattelee ihmiset, jotka vilkuttaa vasemmalle liikenneympyrässä?
näin ollen ilmoittaa ettei ole heti kääntymässä pois...
mistä minä voin tietää, milloin he on sinne ympyrään tullut? Siellä vilkutetaan vain oikealle, siis ihan tavallisissa yksikaistaisissa liikenneympyröissä.
Mun verenpaine kohoaa joka ikinen kerta kaupungilla ajellessa. Miten voi niin paljon idiootteja sattua samaan kaupunkiin..?
nähnyt että joku pysähtyis liikenneympyrässä väistääkseen sinne tulevaa. Vilkuttomia toki olen nähnyt.
nähnyt että joku pysähtyis liikenneympyrässä väistääkseen sinne tulevaa. Vilkuttomia toki olen nähnyt.
minäkään ole nähnyt. Tosin olen itse joutunut muutaman kerran ympyrässä hiljentämään vauhtia, kun joku posottaa oikealta ympyrään.
on raivostuttavia. Arvaile siinä sitten autojen ajolinjoista, kuka on kääntymässä ja kuka jatkamassa matkaa ja koska itse voi liittyä kiertyliittymään ruuhkaliikenteen sekaan.
se ei ole liikenneympyrä vaan kiertoliittymä :D Vain maalta tulevat luulee niin :)
minäkään ole nähnyt. Tosin olen itse joutunut muutaman kerran ympyrässä hiljentämään vauhtia, kun joku posottaa oikealta ympyrään.
Ikivanha papparainen väisti jokaista autoa. Ja ajoi siis ympyrässä. Papalta kortti pois.
ihan ihmeelliset liikenneympyrät.
Kaistoja on ja ei ole vähän joka suuntaan.
Täällä näkee todella huikeita suorituksia ympyröissä.
Kaistanvaihtokiilaus on yleisin moka näillä seuduilla.
"Meidän" ympyröissä alkaa ja päättyy kaistoja aivan mystisesti.
se ei ole liikenneympyrä vaan kiertoliittymä :D Vain maalta tulevat luulee niin :)
t: sellainen, joka sanoo kiertoliittymää liikenneympyräksi (ja en ole maalta)
niin typeriä, että ne vilkuttaa, kun ne ympyrään tulee ja vilkuttaa sisään siellä niin kauan, että ajavat ulos sieltä ympyrästä. En voi käsittää miten ne ei osaa tavallista liikenneympyrää ajaa.. :O
mikäs liikenneympyrä sitten on?
kysyy yksi maalainen
Espoossa liikenneympystä.
Ja joka ikinen päivä useampi jättää vilkkua näyttämättä tai näyttää sen väärin.