Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäön periytyvyydestä (sis.arkaluontoista tilitystä)

Vierailija
01.09.2010 |

Kyse ei ole naapurin reiskan piirteistä lapsessani, vaan ihan omistani. Minulla on ollut aina korkea häpykumpu ja isot häpyhuulet, ja asia on minulle todella hankala ja arka. En nyt puhu mistään seksiin liittyvästä, vaan ihan ulkonäöstä; on hankalaa löytää sopivia housuja jotka häivyttäisivät pulleaa kumpua, ja hävettää kun välillä näyttää että housuissa pullottaa enemmän kuin miehillä. Häpesin ja ihmettelin ulkomuotoani jo ala-asteella, kun huomasin tämän piirteen itsessäni. Vertaan aina muiden huomaamattomiin alapäihin ja olen kateellinen.

Sain kuukausi sitten tytön ja pelkoni näyttää toteutuneen, hänellä on sama muoto kuin minulla. En halua vaihtaa hänelle vaippaa muiden läsnäollessa, sillä korkea häpykumpu on silmiinpistävä ja siihen vielä isot häppärit. Mitä ihmettä teen? Toivoin jopa poikaa raskausaikanani, jotta hänen ei tarvitsisi kärsiä samasta ongelmasta. Isänsä puoleltakaan ei ollut apua, toivoin että sen suvun naisten alapää periytyisi, mutta ei.

Enkä ole lihava, jos joku sanoo että laihduta, kyllä se kumpu häviää. Vatsani oli litteä ennen raskautta ja esim. sivulta katsottuna häpykumpu on edempänä kuin vatsa, ja näkyy siis sivullekin. Vauvakin on hoikka muuten.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et pahemmin myy tuota omaa häpeääsi tyttärellesi, jota kyllä juuri olet alkanut harrastamaan.

Vierailija
2/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ihan kauniisti, että mene hyvä ihminen terapiaan. Sinussa tai tyttäressäsi ei ole mitään vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi joutunut taas yksi tyttö kärsimään isosta ja pullottavasta emättimestä.....

eikö sitä voi kirurgisesti muotoilla pienemmäksi??

Vierailija
4/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan niitä pitää sieltä "poimuista" kaivella.

Mä en usko tähän tarinaan taas yhtään, jonkun sairaan kirjoittelua.

Vierailija
5/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan huomannut ketään jolla olisi moinen vaiva. Taidat siis tehdä itse itsellesi ongelman, vaikkei muut oikeasti huomaa mitään. Älä nyt siirrä tätä olematonta ongelmaa omalle lapsellesi.

Vaikka provohan sä olet.

Vierailija
6/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele noin negatiivisesti. Meitä on täällä monen näköisiä ja muotoisia ja kaikki ovat yhtä arvokkaita. Opeta lapsesi olemaan sinut itsensä kanssa eikä välittämään muiden mielipiteistä. Jos onnistut tukemaan häntä kasvussa niin että hänelle kehittyy hyvä itsetunto, on hän sen kaiken mahdollisesti saamansa arvostelun yläpuolella eikä välitä siitä (toisin kuin sinä). Kai sinun elämäsi kuitenkin muuten on ollut elämisen arvoista, sinulla on ystäviä ja mies, ja nyt lapsikin. Asiat voisivat olla paljon huonommin, voisit olla esimerkiksi autistinen tai sydänvikainen! Pienestä "vaivastahan" tässä on kyse!

Vierailija
7/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin ettet KOSKAAN välitä huoltasi tästä lapsellesi, jos hän ei itse (paljon) isompana tätä asiaa tuo esille kanssasi.

Vierailija
8/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän VAAN mene siirtämään tätä kompleksiasi tyttäreesi!!!?!

Vierailija
9/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset apua, jos kirjoituksesi ei ole provo. Sairasta suhtautumista niin itseen kuin lapseen. Todella ahdasta.

Vierailija
10/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme paremmin arvioida, onko "ongelma" todellinen ja sinun oma mörkösi vain.

Vierailija
11/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi typerä provo.

Vierailija
12/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan tosissani olen. Ja kyllä sen huomaa, itse ainakin huomaan vaatteiden läpi jos jollain muulla on sama juttu.

Mutta ilmeisesti kellään ei ole samaa ongelmaa. Siis ettei esim. trikoita voi pitää.

Tytölle en tätä asiaa vie eteenpäin, koska kyse on vain ajatuksista päässäni.

Halusin purkaa mieltäni mutta se vaatii ymmärtävää vastapuolta.

Vierailija
13/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihoilla se luu nimenomaan on enemmän koholla (=esillä), pyöreillä alavatsan rasvakerros peittää sitä.

Vierailija
14/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeät jotakin jolle et voi mitään ja nyt häpeät lastasikin, opetat hänet häpeämään itseään, jo vauvasta lähtien.

Kai tiedät olemme jokainen erilaisia ja se siitä. Opettele hyväksymään itsesi ja tyttäresi.

Vierailija
15/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi helvetti, pidä kellohameita ettei se kumpu erotu!!! Ääliö!

Vierailija
16/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele noin negatiivisesti. Meitä on täällä monen näköisiä ja muotoisia ja kaikki ovat yhtä arvokkaita. Opeta lapsesi olemaan sinut itsensä kanssa eikä välittämään muiden mielipiteistä. Jos onnistut tukemaan häntä kasvussa niin että hänelle kehittyy hyvä itsetunto, on hän sen kaiken mahdollisesti saamansa arvostelun yläpuolella eikä välitä siitä (toisin kuin sinä). Kai sinun elämäsi kuitenkin muuten on ollut elämisen arvoista, sinulla on ystäviä ja mies, ja nyt lapsikin. Asiat voisivat olla paljon huonommin, voisit olla esimerkiksi autistinen tai sydänvikainen! Pienestä "vaivastahan" tässä on kyse!

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Tiedän että kyseessä on pikkujuttu, mutta vaivaa minua. Ja tyttö on ihana, en tietenkään arvostele häntä! Mutta toivon ettei hän kärsi samasta asiasta myöhemmin.

Vierailija
17/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan tosissani olen. Ja kyllä sen huomaa, itse ainakin huomaan vaatteiden läpi jos jollain muulla on sama juttu.

Mutta ilmeisesti kellään ei ole samaa ongelmaa. Siis ettei esim. trikoita voi pitää.

Tytölle en tätä asiaa vie eteenpäin, koska kyse on vain ajatuksista päässäni.

Halusin purkaa mieltäni mutta se vaatii ymmärtävää vastapuolta.

siellä on ymmärtävä kuulija, minusta olet tehnyt kärpäsestä härkäsen.

Vaikka kenenkään huolia ei saa väheksyä niin kuitenkin, jos esim. menettäisit kykysi kuulla, nähdä tai kävellä, olisiko häpykumpusi sitten enää iso ongelma?

http://www.perhe.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/118325/_iso_hapykump…

http://kitina.net/viewtopic.php?t=7729

Vierailija
18/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti kukaan mies ei ainakaan katso sitä pahalla. Ja monilla huippumalleillakin on, oletko huomannut?

Vierailija
19/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvalla mitkään häpyhuulet näy. Tosi typerä provo.

Parikin on sanonut että vauvalla ei muka häppärit näy. Tietenkin ne näkyy jos on isot häpyhuulet. Kyllä minun tyttärelläni ainakin näkyy ihan samalla tavalla kuin minulla.

Vierailija
20/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvalla mitkään häpyhuulet näy. Tosi typerä provo.

Parikin on sanonut että vauvalla ei muka häppärit näy. Tietenkin ne näkyy jos on isot häpyhuulet. Kyllä minun tyttärelläni ainakin näkyy ihan samalla tavalla kuin minulla.

Tarkoittavatkohan kirjoittajat että häpyhuulet eivät vauvalla näy vaatteiden päälle, koska vauvalla on yleensä vaippa?