Kukaan lukenut Kuluttaja-lehden murotestin tuloksia?
näin kirjoittaa netissä Kuluttaja:
Vain yksi tuotteista oli ihanteellinen. Muutoin monessa murossa on liian vähän kuitua tai liikaa rasvaa
eli tietääkö kukaan mikä oli se ihanteellinen muro?
Kommentit (10)
Talkmurut oli se paras, sitten järjestyksessä testattuja
-Quokaer Mini Fras
-Elovena Kauramuro
-SpecialK täysjyvä
-monivilja Cheerios
-Rainbow kauramuro
-Semper Flakes &fruits
-Eldorado riisimurot
-Rainbow riisimurot
-Crownfield bran flakes
ylläolevat kelvollisia
listan ulkopuolelta Sunmuro vehnärenkaat suklaa sijoittui mun mielestä noihin kelvollisiin kolmanneksi parhaimmiksi, kun katsoin raja-arvot
Lehden varmaan löytää lähimmästä kirjastosta.
Pahimpia olivatCoco Popsit, All bran dark chocolate, Rainbow riisi-vehnähiutale ja kellogsin riisimurot !
toiseks tuli Elovenan runsaskuituinen täysjyvämuro (Kaura) kolmantena oli Quaker Mini Fras Rapeat kaura-maissityynyt
Eiköhän jokainen normaalijärkinen ymmärrä, että epäterveellissiä ovat juuri nuo kaikki sokerihuurretut ja suklaakuorrutetut. Terveellisimpiä taas ne, joissa pakkausselosteen mukaan runsaasti kuitua, hitaita hiilihydraatteja, vähän suolaa, vähän sokeria ja vähän rasvaa.
väliäkö sillä :-)
Elovenassa enempi sokeria, Quakerissa suolaa liikaa
Weetabixit ovat hyviä, ohittavat kaikki nuo murot paitsi ehkä Talkmurun mitä olen itse kaupassa ravintosisältöä katsonut. Tosin noita ei kai luokitella muroiksi
hyi yök, yök yök!!!!!
Syökö joku niitä ihan oikeasti??? Mikropuurokin sata kertaa parempaa...
ei kaikki osaa katsoa jokaista raja-arvoa kuitenkaan kaupassa ja tuossa testissä arvosanan sai myös mainonnasta siis paketin harhaanjohtavistakin teksteistä.
Ihan hyvä testi todellakin ja selkeää luettavaa
tiedosta.
Meiltä löytyykin noita Elovenan muroja kaapista ja ne maistuvatkin lapsille - hyvä juttu!
hyi yök, yök yök!!!!! Syökö joku niitä ihan oikeasti??? Mikropuurokin sata kertaa parempaa...
Meillä lapset 2v ja 5 v syövät; napostelevat niitä esim välipalana ilman maitoa tai sitten iltapalana maidon kanssa. Omasta mielestä aika mauttomia.
TalkMuru kokojyvämuru. (Taivalkosken myllyn valmistama)