Voi itku! Dementoitunut isäni on sekaantunut kaikenmaailman "sukkakerhoihin" yms.
Antoi pinon laskuja/muistutuksia mulle Socks- sukkakerhosta. -"Noille pitäis varmaan tehdä jotain".
Summa on kaikkiaan vähän yli 100€. Sukat on tietenkin olleet jo käytössä.
Lisäksi on tilannut esim. Seiskan ja jonkun autolehden, näiden maksut on ilmeisesti pystynyt vielä hoitamaan. Plus vielä ottanut oman puhelinliittymänsä rinnalle jonkun toisen jota oli kaupattu jossain ostoskeskuksen käytävällä.
Voi itku!
Kommentit (11)
ettei pyhelinmyyjät soittele enää ja sitten soitat noihin paikkoihin ja perut tilaukset kertoen tilanteen
saada isällesi suoramarkkinointikielto etteivät soittele. Ja jos postin kanssa on sama ongelma niin laatikkoon lappu: Ei mainoksia. Valitettavaa on että kaikenmaailman kaupustelijat käyttävät ns. höperöitä vanhuksia hyväkseen helpon rahan toivossa.
tilaili ja osti, onneksi yleensä nuo lehdet yms. oli ymmärtäväisiä kun kerroin tilanteen
Mutta kyllähän vanhuksetkin tarvii sukkia. Seiskaa ei sen sijaan tarvi kukaan. :)
isän hoitaa nuo peruutukset (tietysti niin että ap on vieressä auttamassa) koska kaikki firmat ei suostu lopettamaan tuotetta jonkun toisen pyynnöstä. Eihän ne voi tietää onko ap oikeasti oikealla asialla vai vittuillakseen sulkemassa esim. puhelinliittymää.
Puhelinmarkkinointikielto päälle ja kannattaa selvittää joko isäsi pitäisi saada holhouksen alaiseksi. Tai omaehtoinen luottokielto.
saa liikkua ja asua itsekseen, jos on dementoitunut? Eikö hellat voi jäädä päälle?
kokeillaan laittaa nyt heti. Se vaan on huonompi homma, että kun itselleni sen laitoin niin kesti varmaan kuukausia, että soitot väheni.
Toisekseen sittenhän ei enää missään tapauksessa saisi tilata mitään. Isäni kun ostaa vaikka kuun taivaalta kun sille joku kauniisti juttelee.
Eikä saa osallistua mihinkään arvontoihin ja antaa yhteystietojaan. Muuten tulee uusia ja uusia kauppiaita.
Isäni on vasta 63-vuotias, sai viisikymppisenä aivoinfarktin ja siitä se alamäki alkoi.
Ap
ryhtymällä itse tai kunnallinen virkaholhooja hoitamaan juuri tälläisiä asioita, vaikka isäsi muuten omat asiat hoitaisikin.
Tai joku muu sisarus/sukulainen.
Mä olen meidän mummun edunvalvoja. Mummo itse suostui, maistraatista kävivät haastattelemassa mummoa ja päätös käräjäoikeudesta tuli seuraavalla viikolla.
Edunvalvontaehdotushakemus löytyy netistä.
Äitini (75v.) asuu vielä osan aikaa kotona yhdessä isäni kanssa. Tähän mennessä olen peruuttanut mm. Aku Ankan ja Tietokone-lehden tilaukset. Lisäksi olen vaivihkaa pyytänyt hänen nimensä poistamista Yves Rocherin asiakaslistoilta. Sieltä kun tuli tilattua kaiken maailman eliksiirejä.
Kaikkialla on suhtauduttu asiallisesti, vaikka tilaaja itse ei olekaan hoitanut näitä peruutuksia. Ilmeisesti ei kovinkaan harvinaista. Ja nämä on tilattu ihan postin mukana tulleista mainoksista tai lehdistä. Puhelinmyynnin esto ei auta.
Isäni on itsekin jo iäkäs, eikä ehdi vahtia äitiä ihan joka käänteessä. Välillä sitä odottaa jännityksellä, että mitähän "hauskaa" seuraavaksi on odotettavissa.
Täytyy vaan jaksaa ja yrittää suhtautua huumorilla.
Ihan ensi alkuun telemarkkinointikielto päälle!