Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elämäni on helvetistä

Vierailija
01.09.2010 |

Haukkukaa vaan, mutta oon aika onneton tapaus. Tuntuu iahn helvetilliseltä tämä välillä. Olen täysin yksin kaikki päivät ja viikonloput(periaatteessa), siis lapsen kanssa asun.

Poikkeuksena on nyt ollut yksi vanhempi ihminen jota oon tapaillut, ehkä tällä viikolla vielä. Ja se on suuri ilo mulle(autan häntä pikku askareissa).

Pelkään nyt etukäteen että se ystävyys loppuu, ettemme tapaa.

Mutta muuten mua rassaa kaikki, tämä yksinäisyys muutoin. Menen kaupungille tänään, sitten taas yksin, yksin. Lapsi tietty tulee ja teen ruoan.

Yksi sisarukseni soittelee aika usein, yksi ystävä harvemmin ja silloinkaan en tiedä onko hän selvin päin. Jos hän ei ole, hän huutaa ja sättii mua.

Koulutusta mulla ei ole, on vaikea saada töitä.

Täällä asunnossa en viihdy pätkääkään.

En siis "viihdy" elämässäni, todellakaan.

Kukaan muu ei pidä yhteyttä, sähköpostia saan yhdeltä äidiltä(ja joskus tapaaminen mahdollinen).

Lapsen isä on hankkinut "oman elämän" ja jättänyt meidät.

Ne kaksi muuta äitiä, jotka tiedän täältä päin,

eivät pidä yhteyttä, kyllä masentaa tällainen.

Se vanhempi ihminen piristää mua, se ajatus että ehkä tapaamme kohta. Juttelemme aika paljon ja hän on tullut tutuksi.

Piristystä ja poikkeusta on se kun käymme lapseni kanssa synnyinpaikkakunnallani, siellä on yksi sisarus perheineen ja äitini.

En osaa muuttaa elämääni mitenkään.

Sosiaalista elämää ei ole(paitsi tämä vanhempi ihminen).

Tuntuu ettei täällä isossa kaupungissa tutustu

kehenkään! Se mummu on mun valopilkku nyt lapseni lisäksi.

Tuntuu ettei kukaan edes tajua kuinka yksin olen

ja koska vihaan täällä oloa, en pysty järjestämään

elämääni täällä.

Luontoharrastus on mulle henkireikä ja silloin olo ni on siedettävä, joskus jopa hyvä.

Kiitos että luitte!

Vinkkejä miten saisin muutoksen aikaan elämässäni?

Onko tämä vain masennusta..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et viihdy asunnossasi, niin eikö sitä asiaa olisi helppo korjata?

Sisustaa voi halvallakin (käy vaikka kirppareilla) ...tai jos joku muu asia mättää niin yritä löytää uusi asunto :)

Mitä jos hakeutuisit johonkin koulutukseen?

Työkkärikin järjestää koulutuksia, eniten juuri heille joilla ei ole mitään koulutusta. Moniin työkkärin kursseihin sisältyy myös työharjoittelu, joka saatta poikia työpaikan.

Kansalaisopiston kursseilta saattaisit löytää samanhenkisiä ihmisiä. Kannattaa tutustua kurssitarjontaan ja lähteä rohkeasti mukaan jos löytyy joku kiinnostava kurssi. Luontoon liittyvät asiat ovat nykyään kovasti in, joten jotain sen suuntaista tarjontaa saattaisi hyvinkin löytyä.

Sinun tarvitsee nyt ottaa vastuu omasta elämästäsi ja omasta viihtymisestäsi. Tsemppiä :)

Vierailija
42/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi sieltä löytyy erilaisia kursseja ja koska asut Helsingissä valinnanvaraa löytyy.

Itse olin tälläisellä kurssilla ja suureksi yllätykseksi kaikki olivat todella mukavia ja ystävystyin monien kanssa.

Oli aivan turha pelätä ja jännittää, vaikka toki se kuuluu asiaan, jos on ujo yms.

Yksi vaihtoehto on laittaa ilmoitus ystäväpalstalle. Itse en ole laittanut, mutta kaverini laittoi. Ja sai sieltä kavereita enemmän kuin tarpeeksi.

Ei ehtinyt kaikkien kanssa edes tapaamaan. Näiden jälkeen jossain vaiheessa kun olet saanut kavereita ja itseluottamusta, voisit hakea opiskelemaan, tai sitten oppisopimuksella.

Mielestäni koulutus olisi kuitenkin hyvä olla. Alat vaan miettimään mikä sinua kiinnostaisi. Voit myös kokeilla eri töitä työharjoittelun merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi varmaan lähteä esim lenkille tms.

Vierailija
44/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeudu nyt hyvä ihminen opiskelemaan. Opiskelujen kautta voit löytää samanhenkisiä ihmisiä, pääset myöskin tekemään sellaista mistä nautit. Kannustan ehdottomasti siihen, itsekin aloitin nyt opiskelut (ollut kotona pidemmän aikaa) ja kyllä on kiva kun tulee uusia juttuja elämään :)

Vierailija
45/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi sieltä löytyy erilaisia kursseja ja koska asut Helsingissä valinnanvaraa löytyy.

Itse olin tälläisellä kurssilla ja suureksi yllätykseksi kaikki olivat todella mukavia ja ystävystyin monien kanssa.

Oli aivan turha pelätä ja jännittää, vaikka toki se kuuluu asiaan, jos on ujo yms.

Yksi vaihtoehto on laittaa ilmoitus ystäväpalstalle. Itse en ole laittanut, mutta kaverini laittoi. Ja sai sieltä kavereita enemmän kuin tarpeeksi.

Ei ehtinyt kaikkien kanssa edes tapaamaan. Näiden jälkeen jossain vaiheessa kun olet saanut kavereita ja itseluottamusta, voisit hakea opiskelemaan, tai sitten oppisopimuksella.

Mielestäni koulutus olisi kuitenkin hyvä olla. Alat vaan miettimään mikä sinua kiinnostaisi. Voit myös kokeilla eri töitä työharjoittelun merkeissä.

No, täytynee tosiaan katsoa. En ole muistanut että voisin katsoa kursseja, on niin paljon muutakin ollut mielessä.

Olisin kysynyt mikä se ystäväpalsta oli tai missä?

Oon luullut että niissä on aika hiljaista.

Mulle on ehdotettu työkokeilua, se on sama vähän kuin harjoittelu.

Tunnen olevani "sivuraiteella" kertakaikkiaan.

Vierailija
46/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, muisatn että kirjoitit aiemmin.

Minä vihaan tätä paikkakuntaa ja en edes pidä ihmisistä täällä. Ällöttäviä juoruajia. Samoin tunnen, että luonnossa rentoudun ja tunnen jopa voivani hyvin. Olisi ihanaa omistaa mökki, jossa voisi olla enemmän.

Vierailija
47/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et viihdy asunnossasi, niin eikö sitä asiaa olisi helppo korjata?

Sisustaa voi halvallakin (käy vaikka kirppareilla) ...tai jos joku muu asia mättää niin yritä löytää uusi asunto :)

Mitä jos hakeutuisit johonkin koulutukseen?

Työkkärikin järjestää koulutuksia, eniten juuri heille joilla ei ole mitään koulutusta. Moniin työkkärin kursseihin sisältyy myös työharjoittelu, joka saatta poikia työpaikan.

Kansalaisopiston kursseilta saattaisit löytää samanhenkisiä ihmisiä. Kannattaa tutustua kurssitarjontaan ja lähteä rohkeasti mukaan jos löytyy joku kiinnostava kurssi. Luontoon liittyvät asiat ovat nykyään kovasti in, joten jotain sen suuntaista tarjontaa saattaisi hyvinkin löytyä.

Sinun tarvitsee nyt ottaa vastuu omasta elämästäsi ja omasta viihtymisestäsi. Tsemppiä :)

Kiitos! en saa asuntoa kuntoon, en osaa sisustaa, täällä on niin paljon tavaraa ja vaatetta jotka etsivät paikkaansa ja muutenkaan en vaan viihdy(lienee niin etten viihdy krstaloissa).

Voimat ovat rajalliset.

Sitä koulutusta täytyy tosissaan katsoa kun teistä niin moni siitä mainitsee.

Yritän tässä kehitellä jotain.

Toivottavasti tulevaisuudessa saan kirjoittaa

positiivisia uutisia tänne...

Vierailija
48/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi varmaan lähteä esim lenkille tms.

Täytyy huhuilla joskus...

Vierailija
49/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeudu nyt hyvä ihminen opiskelemaan. Opiskelujen kautta voit löytää samanhenkisiä ihmisiä, pääset myöskin tekemään sellaista mistä nautit. Kannustan ehdottomasti siihen, itsekin aloitin nyt opiskelut (ollut kotona pidemmän aikaa) ja kyllä on kiva kun tulee uusia juttuja elämään :)

No, en kestä pitkäaikaista opiskelua ahdistuksen vuoksi. Mun pitäs alottaa jostain lyhyemmästä koulutuksesta ensin, jotta siedättyisin ensin ja saisin inspiraatiota tulevaan.

Vierailija
50/50 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, muisatn että kirjoitit aiemmin. Minä vihaan tätä paikkakuntaa ja en edes pidä ihmisistä täällä. Ällöttäviä juoruajia. Samoin tunnen, että luonnossa rentoudun ja tunnen jopa voivani hyvin. Olisi ihanaa omistaa mökki, jossa voisi olla enemmän.

Mulla samaa, rentoudun kanssa luonnossa vaeltelemalla ja samalla se on kokonaisvaltainen

hyvä olo mikä tulee ja myös mielelläni omistaisin mökin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän