supistelee ja viikkoja 24
Mulla alko menkkmaisia supituksia parisen viikkoo sitte, kävin neuvolassa lääkärissä ja käskivät lepäämään. nyt viikkoja 24+6, ja muutamana aamuna oon heränny tosi kivuliaisiin maha kipuihin ja ne kestää muutamia minuutteja. koko päivän tuntuu maha piukeen kovalta ja supistuksia tule pitkin päivää. Soittelin taas neuvolaan ja käskivät vaan lepäileen.
Onko teillä muilla ollu vastaavaa ja oonko ihan turhaan huollisani?
Kommentit (3)
eikä lepo auta kannattaa kyllä mennä näytille. Ottavat bakteeriviljelyn emättimesti, ja vti myös poissuljetaan - nämä infektiot voivat aiheuttaa supisteluja. t kätilö
Minulla oli viikolla 29 myös todella voimakkaita supistuksia. Menin SVO:lle, siellä otettiin kaikki näytteet. Kyseessä oli emätintulehdus, joka supistuksia aiheutti. 2 viikon sairausloma + antibioottikuuri ja siihen loppuivat kipeät supistukset. Seuraavat kipeät supistukset olivatkin vasta synnytyspäivänä.
.. että supistuksia voi tulla jo nyt. Viikkoja minulla on 22+4. Käskivät olla estelemättä niitä ja juomaan vaikka vettä niiden aikana.
Kuulemma nuoren ikäni takia niitä voi tulla näin aikaisin. Eli olen 16-vuotias. En tosin tiedä, miten kivuliaita niiden alkusupistuksien kuuluu olla jos minullakin tässä vaiheessa alkaisi supistella, mutta luulenpa, että jos ne alkavat kauhean kivuliaita ja säännöllisiä olla, niin sitten soita uudemman kerran neuvolaan/sairaalaan..