Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kuolema, uusi raskaus, ero ja miehellä heti uusi nainen?

Vierailija
31.08.2010 |

Olen niiin sanaton etten tiedä mitä sanoa. Elämäni on suoraan sanottuna ollut tammikuusta lähtien syvältä perseestä!

Esikoiseni kuoli 2kk ikäisenä tammikuussa 2010. Siitä se alamäki sitten lähti.. Tukea sain mieheltäni ensimmäiset kuukaudet, mutta sitten kun tuki alkoi vähentyä, masennuin syvästi. Minua ei kertakaikkiaan kiinnostanut enää mikään, halusin vain olla tekemättä mitään ja selvitä. Ja toivo uudesta raskaudesta jaksoi minua jatkamaan.

Mieheni alkoi kuitenkin juomaan suruun, en

jaksanut välittää siitäkään, ajattelin vain että no, se on mieheni tapa surra ja annoin hänen juoda ja mennä niinkuin halusi, mutta nyt kun miettii asiaa, niin tein todellakin väärin. Hän käyttäytyy aggressiivisesti välillä kännissä, mut ei jaksanut vain kiinnostaa. Myös rahathuolet alkoivat painamaan.

Huhtikuussa tulin raskaaksi, lapsi on minun puolestani hyvinkin toivottu ja niin miehenikin sitä silloin halusi, mutta tuntuu että ei enää? Hän oli jopa eron jälkeen sanonut että ihanaa kun ei tarvitse huolehtia mistään eikä kenestäkään!

Kesän lopulla tuli sitten ero. Mieheni juominen, minun laiskuuteni, rahahuolet, mieheni ei kiinnostus raskauteen.. Ajattelin ensin että parempi näin, stressini vähenee huomattavasti kun ei tarvitse aina ajatella mieheni kantaa. Ex-mies kävi kuitenkin luonani ja olimme päivittäin yhteydessä.

Mutta nyt kun aikaa on hieman kulunut olen alkanu miettimään sitä aikaa minkä saimme viettää esikoisemme kanssa, se oli kaunista ja elämäni onnellisinta aikaa. Olimme hyvin onnellisia, todella onnellisia, kaikki oli hyvin. Minä todella kaipaan sitä aikaa, ja kysyinkin ex-mieheltäni että taistellaanko suhteemme eteen ja otetaan itteämme niskasta kiinni ja laitetaan tämä samanlailla toimimaan kuin ennen? Mies sanoi miettivänsä päivän asiaa...

Kunnes sain kuulla että ex-miehelläni on suhde? Tiesin kyllä naisesta kokoajan mutta ajattelin ettei se ole vakavaa, ainakin näin ex-miehen puheista käsitin ja myös sen että hän myös kaipaa sitä aikaa joka meillä oli ja suuresti välittää minusta ja on huolissaan..

Nyt en tiedä mitä ajatella.. Oloni on kamala.. En tiedä mitä tehdä? Kuinka tästä selvitä? Miten jatkan eteenpäin?

- itkuinen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole ihana mies nyt. Mutta puhuinkin että silloin kun elimme perhe-elämää poikamme kanssa.. Se oli ihanaa aikaa, ja hän oli hyvinkin ihana ja fiksu.. Kaikki on muuttunut.

Vierailija
22/23 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio toistaa sanoja, joita jo moni tässä ketjussa on kirjoittanut (kuten alla).

Lähetän sinulle energiaa, haleja ja voimaa.

Olet varmasti monen mielessä tällä hetkellä. Pärjää!

En osaa kuvitella mitään musertavampaa kuin oman lapsen kuoleminen. :( Voimia surutyöhön. Olethan puhunut tilanteestasi neuvolassa? Käytkö tapaamassa neuvolapsykologia?

Tiedän, että sinulla ei riitä voimavarat mihinkään ylimääräiseen. Keskity siis itseesi. Pelkästään. Hoida itsesi kuntoon. Masussa kasvava vauvasi tarvitsee sinua turvallisena aikuisena aivan pian. Vauva-aika voi olla melko vaativaista yövalvomisineen yms. joten sinä tulet tarvitsemaan voimia. Kerää niitä jo nyt. Käy juttelemassa pahasta olostasi psykologilla. Puhu siitä myös neuvolassa. Kerää ympärillesi turvallisten aikuisten verkosto (vanhempasi, sisaruksesi, ystäväsi, miehen vanhemmat?), joka antaa sinulle tukea nyt ja sitten kun lapsesi syntyy. Pyydä apua. Älä ajattele, että sinun on jaksettava yksin. Ympärilläsi on varmasti ihmisiä, jotka ovat valmiita auttamaan.

Ainoa, mihin ei kannata keskittyä nyt, on suhteesi ex-mieheesi. Hän toimii nyt omalla tavallaan, sinä kokoat itsesi niin eheäksi kuin suinkin ja vasta sitten alat miettiä, mikä tilanne miehesi kanssa on sinun ja lapsesi parhaaksi. Voi olla, että teistä tulee vielä pari tai sitten haluat itsellesi ja lapsellesi jotain muuta. Mutta se ei ole tämän hetken asia. Kun olet saanut itsesi koottua ja miehesi on päässyt surutyössä eteenpäin, voitte alkaa miettiä tulevaisuutta.

Voi, kunpa voisin siirtää sinulle jaksamista ja voimia! Tsemppiä. Jotain aivan ihanaa odottaa kulman takana. Keskity siihen, niin saat voimaa jaksaa seuraavaan päivään. Pidäthän huolta itsestäsi. Siten pidät huolta myös vauvastasi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon koko sydämestäni että sinun rikkonainen sydämesi vielä korjantuisi.

Toivon sinulle voimia ja rakkautta. Olet ajatuksissani. Elämä kantaa sinua vielä.