Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brotheria katsovat sivistymättömät ihmiset :(

Vierailija
31.08.2010 |

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin surullinen? Pitäähän meille sivistymättömillekin ihmisille olla telkkarissa jotain katsottavaa!

Ps. Mikä televisiossa on sitten riittävän kehittävää sinun makuusi? Mitä muuten teet vapaa-aikanasi? Mä kyllä teen muutakin kuin katson BB:tä - saatan jopa opiskella kieliä, taloutta tai käydä kulttuuririennoissa - mutta saatan ihan yhtä hyvin roikkua AV:lla, lukea joskus jonkun roskalehden, lukea iltapäivälehtien otsikot netistä tai vaikka pestä pyykkiä enkä siitäkään kyllä sivisty yhtään.

Vierailija
22/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(samasta syystä muuten luen tätä palstaa)

Teen töitä ongelmanuorien kanssa ja joskus on kivaa olla ajattelematta mitään järkevää. Nuo työt tulee nimmittäin usein kotiin, niin sanotusti.

Lisäksi on hyvä tietää kenestä nuoret juttelee kun puhuvat Paulista tai Satusta. =)

Uutisetkin on lähinnä kuolemaa. Sarjamurhia ja tulvia ja kaivosmiehiä loukussa.

Miksi aina pitää olla niin vakava ja "sivistynyt"?

Ei se että katsoo jotain "pöhköä" tee katsojasta pöhköä.

Mitenkäs se meni.

"Olen tarpeeksi viisas käyttäytyäkseni välillä tyhmästi." ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten selitetään, että tottakai ne bb:n käänteet tiedetään kun niitä hehkutetaan joka lehdessä. Missä lehdissä niitä siis hehkutetaan? En ole kyllä missään lehdessä tahtomattani näihin juttuihin itse törmännyt.

Silloinhan joutuu tunnustamaan lukevansa Ilta-Sanomia tai, herramujee, Seiskaa. Siinä kalpenee BB paskan määrässä.

Vierailija
24/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten selitetään, että tottakai ne bb:n käänteet tiedetään kun niitä hehkutetaan joka lehdessä. Missä lehdissä niitä siis hehkutetaan? En ole kyllä missään lehdessä tahtomattani näihin juttuihin itse törmännyt.

Silloinhan joutuu tunnustamaan lukevansa Ilta-Sanomia tai, herramujee, Seiskaa. Siinä kalpenee BB paskan määrässä.

tähän argumenttiin onkin hyvä sanoa: "minä katsonkin vain bb:tä, mutta sinä ilmeisesti luet seiskaa". Voi nolotus!!! :D

Vierailija
25/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä rautalangasta vääntäisitkään?

Heität oudon kommentin, ja kun siihen vastataan niin sinulta loppuu vastaväitteet?

Älä nyt heti luovuta, sinähän se sivistynyt olit tässä joten kai nyt kykenet puolustamaan heittojasi?

9

Vierailija
26/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää nyt tämän ylisivistyneen keskustelun ja alkaa katsoa sitä ohjelmaa, ollakseen enempi amisjuntti, ilman sitä amista tosin.

Vierailija
27/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalle leipää ja sirkushuveja ja kansa on tyytyväinen eikä kapinoi tai ajattele mitään syvällisiä.

Vierailija
28/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen haluaisi tuhlata kallista elinaikaansa sekuntiakaan moisen moskan tuijottamiseen.

Vierailija
29/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lukeneet vähän enemmän eivät sitä katso. Mielenkiintoinen huomio.

mutta silti moni katsoo. "kun sattui olemaan tv auki".

jotka katsoo. Eipä tuo taida koulutustasosta yksinomaan riippua, minkälaista viihdettä ihminen kuluttaa. Minä en katso BB:tä, enkä tv:tä juuri muutenkaan, uutsia lukuunottamatta, mutta sen sijaan roikun tällä palstalla. Eipä juuri sivistyneenpää, mutta viihdettä tämäkin.

Vierailija
30/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba: Miksi olet noin surullinen? Pitäähän meille sivistymättömillekin ihmisille olla telkkarissa jotain katsottavaa!

Ps. Mikä televisiossa on sitten riittävän kehittävää sinun makuusi? Mitä muuten teet vapaa-aikanasi? Mä kyllä teen muutakin kuin katson BB:tä - saatan jopa opiskella kieliä, taloutta tai käydä kulttuuririennoissa - mutta saatan ihan yhtä hyvin roikkua AV:lla, lukea joskus jonkun roskalehden, lukea iltapäivälehtien otsikot netistä tai vaikka pestä pyykkiä enkä siitäkään kyllä sivisty yhtään.

Surettaa, että nykyisin tv:stä tulee niin paljon tällaista saastaa ja se uppoaa kansan syviin riveihin näin helpolla. Mihin on kadonnut laadukas käsikirjoitettu ammattinäyttelijöiden näyttelemä kotimainen tv-ohjelmisto? Se on kadonnut tämän tositv-saastan alle. On halvempaa tehdä hirveät määrät tositeeveetä, ei tarvita näyttelijöitä, ei tarvita käsikirjoittajia jne. Katsovat maksavat tekstariäänestyksillä ohjelman teon.

Onko tämä hyvä kehityssuunta? Ei mulla ole mitään hömppää vastaan, luen naistelehtiä, katson hömppäsarjoja (käsikirjoitettuja) kun siltä tuntuu. BB:n tyylisuuntaus on vaan niin groteski, tai ainakin toteutustapa. Ensimmäinen kausi oli jotenkin viaton ja ihan katsottava. Sen jälkeen bb-talo on ollut juoppojen julkkikseksi haluavien örveltäjien pelikenttä. Onko tuo paikka hyväksi asukkaille? Onko tuon kaiken katseleminen hyväksi ruudun toisella puolella kotisohvalla istujille? Ei ole. Ajanhukkaa. Moraalisesti arveluttavaa touhua yleeensäkin tuollainen nuorten julkkistyrkkyjen käyttäminen viihteenä. Mitä noista ihmisistä edes elämässään tuon jälkeen tulee? Otetaanko heitä ikinä vakavasti jossain työhaastatteluissa, kun ovat kansan edessä näyttäneet kaiken....

pähkäilee ap, tietoisena siitä että kuuluu vähemmistöön bb-vastaisuudessaan

Vierailija
31/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ymmärrä miksi yksikään oikeasti sivistynyt ihminen haluaisi tuhlata kallista elinaikaansa sekuntiakaan moisen moskan tuijottamiseen.

Tulee ehkä yllätyksenä kaiken maailmaan sivistyneistöä hehkuttaville wannabe-amiksille, mutta korkeasti koulutetutkin saattavat tehdä kaikenlaista "epäsivistynyttä" vapaa-aikanaan, iik, kauheaa. Ehkä vähän vähemmän kuin muut, mutta kuitenkin. Seurataan urheilua, riidellään kotitöistä, luetaan sarjakuvia ja nettipalstoja, katsotaan hömppäleffoja ja luetaan dekkareita, istutaan lähibaarissa tuopilla jne. Vai luuletteko oikeasti, että "sivistyneet ihmiset" on joku erillinen ihmislaji, joka ei käy edes wc:ssa.

Vierailija
32/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletteko oikeasti, että "sivistyneet ihmiset" on joku erillinen ihmislaji, joka ei käy edes wc:ssa.

Hauska vertaus! :D Kyllä varmaan kaikki ihmiset vessassa käy. Osalle ihmisistä riittää paskajutut huussin puolella, tv:stä katsotaan sitten jotain muuta. ;)

Vierailija
33/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä muistaa sanoa meidän viestinnän opettajalle (FM) että etkö tiedä ettei saa katsoa BB:tä kun se on vaan sivistymättömille. Kun se opettaja aamuisin voihkii että kun taas tuli valvottua ja katsottua BB:tä..

Vierailija
34/43 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä muistaa sanoa meidän viestinnän opettajalle (FM) että etkö tiedä ettei saa katsoa BB:tä kun se on vaan sivistymättömille. Kun se opettaja aamuisin voihkii että kun taas tuli valvottua ja katsottua BB:tä..

Onko sulla siis sellainen harhakäsitys, että korkea koulutus on sama asia kuin sivistys? :O

Vierailija
35/43 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömät myös katselevat salaa samaa bb:tä, kuin hänen hymiöidensä lukijat.

Vierailija
36/43 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lue Seiskaa joka on ihan järkyttävää paskaa, en ole korkeasti koulutettu mutta melko sivistynyt olen koska olen ihan nuoresta saakka lukenut kaikenlaista mitä käteen sattuu ja olen huomannut tietäväni hirveästi eri asioista toisin kuin jotkut enemmän koulutetut (esim. mieheni ihmettelee että miten sä voit aina tietää kaikesta), minua vaan kiinnostaa tietää asioita ja ymmärtää maailmaa ja on aika hyvät perustiedot, luen huvikseni ja ajankulukseni esim. historiaa, biologiaa, erilaisista aatteista, uskonnoista, ideologioista..olen myös älykäs;) ja käytän hymiöitä koska niillä pystyy ilmaisemaan asioita monipuolisemmin (koko lauseen merkitys voi muuttua kun hymiö perässä) ja koska se sopii luonteeseeni muutenkin, olen luonnossakin helposti hymyilevä.

BB:tä katsoin ekaa kertaa viime vuonna ja nyt olen vähän katsonut tänäkin vuonna. Riippuu siitä mitä muuta telkusta tulee, usein siihen aikaan kun lapset on laitettu nukkumaan jumppaan olohuoneessa ja katson samalla telkkaria. Niin jaksaa jumpata pidempään, kuin pelkkää seinää tuijottaen.

BB on kiinnostava koska ne on oikeita ihmisiä ja jännä seurata miten ne käyttäytyy ja reagoi ja kenellä alkaa pää hajoomaan loppua kohden, kenellä muodostuu suhde kenenkin kanssa, kenellä on pokkaa mihinkin. Siis vähän kuin jotkut hiiret häkissä tai kalat akvaariossa mutta vain ihmislajista kysymys.

Joku Salkkarien katsominen on minusta merkki sivistymättömyydestä, ekat pari vuotta joskus ysärillä jaksoi katsoa mutta sitten meni vaan älyttömämmäksi. Siis eikö ihmiset tajua miten laaduton sarja se on?

Vierailija
37/43 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen myös venäläisiä klassikoita, kirjoitan väitöskirjaa, käyn taidenäyttelyissä ja rakastan eurooppalaista elokuvaa. Vietän siis vapaa-aikaani hyvin monenlaisen kulttuurin ja viihteen parissa, oli se stereotyyppisesti sallittua tai ei.

Minusta sivistymätöntä on luokitella ihmisiä yksittäisten ominaisuuksien tai tekojen perusteella, mutta yhteiskuntatietelijänä toki ymmärrän, että tämä kuuluu ihmisten väliseen kanssakäymiseen olennaisesti. Kaikenlainen toisia määrittelevä julistaminen hymyilyttää kuitenkin aina :)

Vierailija
38/43 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitten sivistynyt, kun en katso BB:tä.

Tiedän kyllä useitakin sivistyneitä, hyvin koulutettuja ihmisiä, jotka katsovat sitä. Ei se ole laskenut heidän älykkyysosamääräänsä pysyvästi, eikä sivistys ole kadonnut.

Ap ei ole tainnut tehdä riittävän tarkkaa tutkimusta aiheesta, missä on tilastotiedot ja miten katsojien sivistyksen taso on mitattu?!?

Vierailija
39/43 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierre Bourdieun makuteoria on varmasti teille muillekin sivistyneille (tai muuten vain sosiologian alkeisiin perehtyneille) tuttu. Sen mukaan taloudellinen ja kulttuurinen yläluokka voikin katsoa bb:tä tai käydä av:lla itseironisen tyylikkäästi. Keskiluokka paheksuu puolestaan työväenluokan huonoa makua.

Omalta osaltani en halua määritellä, mitä merkitsee, että käyn täällä av:lla, mutten ole edes tarkkaan selvillä, mistä Big Brotherissa on kyse. Mikään "rahvaanomainen" ajanviete ei sulje pois niitä hyvän maun mukaisia toimintoja, paitsi ehkä niillä, jotka seuraavat tositv:tä netin kautta jokaisen valveillaolohetkensä.

Vierailija
40/43 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin paljon tunteita? Televisio on täynnä *askaa, ja sitten tää yksi onkin vain SE kaiken pahan alku ja juuri. Miksi tästä kirjoitetaan niin paljon, vaikka se onkin vain normaalia nuorten menoa, tylsää jne? BB:tä on tullut jo noin 5 kautta ja vieläkin jaksetaan nostaa metakka tästä?

Itse katson tällä hetkellä vain ylen kanavia plus BB:tä. Saanko synnin päästön?