Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö puolisostasi nimitystä iskä

Vierailija
31.08.2010 |

siis silloin jos ette puhu lapselle?

Joskus kuulee niin tehtävän ja se on aika pelottavaa:)

Esim. "otahan iskä sinä se Onnelin reppu sieltä takakontista"

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kenelle tahansa jotain. Esim. En sano "Huomenta Pekka" vaan vain "Huomenta." Joskus saatan kyllä sanoa miehelleni lapsestamme vaikkapa että "Vaihtaisko iskä vaipan?" Mun mielestä siinä ei ole mitään outoa.

Vierailija
22/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhun lapselle, käytän sanaa isä. Kaunis suomenkielinen sana. Minä olen äiti. Itse kutsun miestäni etunimellä. Englanninkielinen mieheni sanoo mom (tai ma) ja daddy tai dad.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mieheni saattaa sanoa mua äidiksi. Mun mielestäni se on vaan tapa, joka joskus lipsahtaa, vaikka ei lapset siinä olekaan kuulolla. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
24/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on vielä karmeampi.

Eri asia, jos kyseessä ON maatalon isäntä. Myös vanhemmalle polvelle 70+ ko. emäntä ja isäntä ovat käypiä ilmaisuja.

Kutsun miestäni kullaksi tai "Samiksi" riippuen, olenko saanut seksiä vai en ( ;

Vierailija
25/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän miehestäni nimitystä isi tai isä. Jos mulla on vaikkapa toisessa huoneessa olevalle miehelle asiaa ja haluan kiinnittää huomion, niin huudan häntä nimellä, enkä todellakaan isää. Muutenkin kyllä käytän hänen nimeään keskimääräistä enemmän puhuessani hänelle, kun tuntuu, että menee viesti paremmin perille :D

Mun vanhemmat puhutteli toisiaan isäksi ja äidiksi ja musta se on aina ollut tosi outoa.

Vierailija
26/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli viisikymppinen naisasiakas, joka ei pystynyt tekemään mitään päätöksiä, vaan toisteli koko ajan, että pitää kysyä isältä. Ihmettelin siinä itsekseni, että on aika erikoista, kun tuon ikäinen on vielä niin riippuvainen isästään. Tuli sitten seuraavana päivänä uudestaan sen isän kanssa ja kas! isä olikin rouvan aviomies =D

Vierailija
27/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle puhun miehestäni, niin silloin sanon isi. Muuten siis käytän hänen nimeään.

Vierailija
28/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alko ihan vitsinä ja nyt se on valitettavasti jäänyt päälle...Ihan kamalaa, myönnän!

Vierailija
29/29 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, mutta kun et ole miehesi äiti?? ette ole enään mies/nainen? vain vanhempia?

Ap ja muut vastaavat: ei se sukupuolielämä ja toisen kunnioitus ole äitiydestä ja isyydestä kiinni. Jos se teillä on, se on aika heppoisissa kantimissa.

Mieheni on edelleen vetävä ja kiihottava mies, vaikka on mitä suurimmassa määrin isä, iskä ja isi. Hän ei ole MINUN isäni, en kutsu isäksi pelkästään omaa isää, vaan kaikki lapsien isät ovat isiä. Heillä on lapsia, heidän YKSI ominaisuutensa on olla isä.

Eli se isyys tai äitiys ei ole ihmisen koko persoona, vaan yksi puoli hänestä. Vieläpä sellainen, joka tekee ihmisestä mielenkiintoisemman, monisyisemmän ja arvokkaamman (sorry, lapsettomat, on sitä toki muitakin tekijöitä ihmisissä, jotka lisäävät tuollaisia määreitä).

Joten miksi ihmeessä en kutsuisi lasteni isää isäksi silloin, kun lapset ovat läsnä? Tai kun haluan korostaa hänen asemaansa perheessämme ja MINUN elämässäni?

On jotenkin karmivan kylmää kutsua puolisoa ja lastensa isää pelkällä etunimellä.