Onko kellään tullut suonikohjua alapäähän raskausaikana?
Minulla tuli neljättä odottaessa mutta se lähti heti synnytyksen jälkeen pois. Viidettä odottaessa tuli samaan kohtaan, eikä lähtenyt kokonaan pois vaan jäi sellanen "pahkura". Nyt kuudetta odottaessa vasta 18. raskausviikolla se on ihan kamala, sellanen uloke roikkuu jalkojen välissä:( Aika edessä niin että näkyy, ei voi uimahalliinkaan mennä. Pullottaa uimapuvun läpikin.
Onko kellään muulla kokemusta tällaisesta? Tästä jää varmaan aika paha pysyvä haitta, onko yksityislääkäri ainut mahdollisuus korjata tilanne ja korvaako Kela tällaista?
Kommentit (10)
Omani on tallessa neljännen jäljiltä nyt vielä kun synnytyksestä on vuosi. Tuskin siis enää lähteekään, edellisen raskauden aikana pullistui kyllä, mutta sentään hävisi vielä.
En kylläkään ole asiaa ajatellut, mutta enemmänhän tuo on kosmeettinen haitta. Mitenkähän sitä edes korjaisivat... Alapään lihaksia harjoituttamalla varmaan helpottaisi jonkin verran.
Mutta millainen mies jättää vaimon noin monen lapsen jälkeen...
Ei ole mulla, ja pahoittelen uteliaisuuttani, mutta mä en oikein käsitä tuota kohjuasi. Missä kohdassa se on, limakalvoilla tietty, mutta noin tarkemmin? Huulissa vai sisempänä? Kuinka se nyt niin näkyy uimahallissakin, mulla on käsitys kohjusta että se on kohollaan oleva suoni, mutta en mitenkään saa jakeluuni kuinka se "roikkuu" jalkojesi välissä?
Anteeksi jos kyselen liian intiimejä ja missään nimessä en tarkoita pahalla tai ilkkuen, jätä vastaamatta jos siltä tuntuu. :)
Eipä silti kivalta kuulosta, varsinkin jos se noin kovasti mieltäsi vaivaa, mutta pyydä vielä synnytyksen jälkeen lääkärin mielipide. Ja muista, että monenlaista härpäkettä ja uloketta ja lieparetta sitä on itse kullakin tuolla alhaalla, varsinkin synnytyksen jäljiltä! :)
pari senttiä alaspäin tuosta mistä tuo vako alkaa eli näkyy hyvin. Eikä ole yksi suoni vaan siinä on monta pullistunutta suonta, siis sellanen kukkakaalimainen vähän pitkulainen möykky, n. kahden sormen levyinen ja varmaan neljä senttiä jo pituussuunnassa alaspäin:/
Eikä tuohon mikään jumppa auta, kun on ihan tuossa ihon alla. Jonkunlaisella ihon kiristyksellä sen varmaan voi korjata raskauden jälkeen kun niissä suonissa ei enää virtaa niin paljon verta.
Ei ole mulla, ja pahoittelen uteliaisuuttani, mutta mä en oikein käsitä tuota kohjuasi. Missä kohdassa se on, limakalvoilla tietty, mutta noin tarkemmin? Huulissa vai sisempänä? Kuinka se nyt niin näkyy uimahallissakin, mulla on käsitys kohjusta että se on kohollaan oleva suoni, mutta en mitenkään saa jakeluuni kuinka se "roikkuu" jalkojesi välissä?
Anteeksi jos kyselen liian intiimejä ja missään nimessä en tarkoita pahalla tai ilkkuen, jätä vastaamatta jos siltä tuntuu. :)
Eipä silti kivalta kuulosta, varsinkin jos se noin kovasti mieltäsi vaivaa, mutta pyydä vielä synnytyksen jälkeen lääkärin mielipide. Ja muista, että monenlaista härpäkettä ja uloketta ja lieparetta sitä on itse kullakin tuolla alhaalla, varsinkin synnytyksen jäljiltä! :)
molemmissa raskauksissa, vähän eri kohdissa. Lähti pois synnytyksen jälkeen.
kolmatta odottaessa, tuli joskus ennen puoliväliä raskautta. En iljennyt katsoa peilillä alapäähäni kuin kerran, ja aika ilkeän näköine se oli. Alapää koko ajan turvonnen oloinen... Turha kuvitellakaan että meillä olisi ollut seksiä sen ilmestymisen jälkeen. miestäni se ei haitannut mutta mua haittasi sekä henkisesti että fyysisesti niin, että alapää oli entisestään turvonnut ja kipeän oloinen.
Neljättä tekisi vielä mieli, mutta tämä vaiva on yksi syy että mietin jaksanko raskautta enää. Elämä loppuu raskauteen hetkeksi, seksi loppuu mielestäni liian pitkäksi ajaksi yms. Turhauttaa.
se lähti ekan raskauden jälkeen pois. Saa nähdä, miten nyt tän tokan jälkeen käy. Jos se on vain esteettinen haitta, luultavasti sitä ei korjata julkisella vaan pitää mennä yksityiselle. Jos sen sijaan se sattuu, hankaa ikävästi pikkuhousuihin jne niin kokeile julkisen kautta onnistuisiko hoito.
merkittävä kyllä, jäin myös yksinhuoltajaksi juuri. Eli seksielämää ei tule olemaan, en vaan voi näyttää alapäätäni kellekään:( Lapsia piti viedä uimahalliin kun eivät osaa uida että oppisivat, en vaan voi koska tuo näyttää siltä kuin olisi joku kasvain alapäässä:(
Täytyy kai alkaa säästämään että saan tuon korjattua, luulisi että aika helppo toimenpide kuitenkin. Miestäni se ei koskaan haitannut tai niin sanoi, mutta eipä ole sitä miestä nyt enää.
Kiitos vastauksista, en ole ikinä kuullut että kellään muulla olisi tällaista, neuvolalääkärikin totesi edellisessä raskaudessa säikähtäneenä että "MIKÄ TUO ON??". Luulin että kertoisi minulle, sain sitten muualta selvyyden.
Voikohan tuo revetä synnytyksessä, yhdessä kohdassa on pulleat suonet ihan pinnassa, näyttää siltä kuin poksahtaisi kohta?? Onko kellään tietoa voiko tuota estää pahentumasta, vaikka teipata litteäksi ettei pullistuminen jatku:D?
t. ap
Nuoria, hoikkia ihmisiä. Taisi molemmilta lähteä heti synnytyksen jälkeen mutta jalkoihin jäi, menevät leikkauttamaan ne.
En osaa muuta sanoa kuin että vaadi hoitoa ja apua. Saat sitä varmasti. Tuo on niin iso ongelma kuitenkin et se täytyy hoitaa.
Ystävälleni sanottiin että ei oo muuta vaaraa synnytyksessä kuin että voi revetä ja sit tulee verta.