Ehä se ei aina kannatakkaan olla niin hyväntahtoinen?
Mulla kaatu tietokone ja velipuoleni on atk-ihmisiä, lupas ja laittoikin kaikki uusiksi koneeseen. Aikaa tähän meni n.4 tuntia.
Minä olen antanut velipuolelle kulmamallin tietokonepöydän ilmaiseksi, kun ei enää muuton jälkeen sopinut meille ja hänen lapsilleen paljon hyväkuntoisia vaatteita.
Kysyin sitten velipuolelta, olenko jotain velkaa, niin vastas että no jos nyt sukuhintaan 50e. Ok, maksoin tuon 50e, mutta en todellakaan odottanut, että hän oyytäisi mitään. Niin paljon olen heitä auttanut.
Tästä lähin vaatteet eivät ainakaan mene heillepäin, mieluumin vaikka kirpparille. Miten joillakin on otsaa?
Kommentit (35)
toisarvoista puuhastelua, mutta kun tulee mies paikalle ja tekee vaikeita hommia, niin sehän on arvokasta työtä.
Veli on aika peestä kyllä, hintalappu vaan tämän jälkeen vaatteisiin kirppistyyliin.
Raamatussa sanotaan,että lopunaikojen ihmiset ovat itsekkäitä ym. Tässä taas tulee esille tuo pohjaton itsekkyys.Että veljelle pitäisi maksaa avusta!Kyllä meidän suvussa ainakin autetaan ilman,että kukaan edes ajattelisi rahaa.Jos joku tulee talkoisiin,niin ruokapalkka ihan on tähän mennessä riittänyt ja kahvitus.Ei tulis mieleenkään omalle miehelleni,että ottais siskoltaan rahaa kun auttaa tätä koneen kanssa.Ja on ihan insinööri.Ja sitten te,jotka vaaditte,että sisaravusta pitää maksaa,niin kumminki olitte sitä mieltä,että ne lastenvaatteet ja tavarat pitäis antaa ilmaiseksi pois..Ihmeellinen ristiriita!Kyllähän siinä on uponnut tällä perheellä pitkäpenni ja aikaakin kuluu,kun metsästää sopivia tavaroita.Pidän todellakin rahanarvoisena lastenvaatteita,jotka itse olen saanut ja arvostan niitä!
Mun mies on atk-työläinen ja kyllästyi siihen kun mennään kylään ja siellä odottaakin työrupeama. Tekee duunia pullapalkalla 2 - 3 tuntia, kun isäntä on itse väärin asentanut jotain haittaohjelmia ja viiruksia piisa.
Ikävä mulle, mutta ei eipä enää kyläpaikkoihin tule, menen lasten kanssa ja kerron valkoisen valheen. Jos laskee kaikki lukemattomat kerrat, joita mieheni on käyttänyt, 2 leffalippua on kerran saanut, joissa päiväys oli seuraavalla viikolla.
Oikeesti, olet antanut heille vanhan pöydän, jolla ei ole teille mitään käyttöä. Arvo ? 1 euro. Katsopa huutiksesta mitä niistä maksetaan, ei yhtään mitään.
Vaatteet ovat ihana apu, mutta ne on kuitenkin käytettyjä vaatteita ja kyseessä on mies. Uskoisin jos kyseessä olisi ollut lasten äiti, olisi lopputulos ollut eri.
Muutenkin hyväkuntoiset vaatteet ovat liukuva käsite, oletko ikinä nähnyt vaatteita heidän päällään ? Minkälaisia vaatteita, arvokkaampia ulkovaatteita vai tavallisia käyttövaatteita ?
Mun miehen tuntilaskutus on 180 euroa, eli jos sait 4 tunnin työn 50 euron hintaan, pitäisin suuni kiinni ja olisin tyytyväinen.
veli. Hänen pitäisi aina saada kaikki ilmaiseksi. Sitten kun tarjoavat meille päin vauvanvaatteita, tarvikkeita tai mitä tahansa niin kaikella on aina hinta. En kehtaisi omalta sisareltani pyytää rahaa käytetyistä vauvanvaatteista.
sitten kysyit, oletko jotain velkaa? Ehkä veli ei ajatellut, että olisit, mutta kun nyt kerran kysyit..
en tarjoutunut, kysyin olenko jotain velkaa. No olin sitten. Loppu auttamiset tältäkin taholta, se on velipuolen oma moka.
onko jotain velkaa. Ja ei laittanut mitään uusia osia koneeseen että hintaa olisi siitä tullut.
On hekin kysyneet kun olen vaatteita vienyt ovatko jotain velkaa. Ei tietenkään! on ollut mun vastaus.
siskolta tai veljeltä, olenko jotain velkaa. Mahdolliset uudet osat toki maksaisin.
tavallista työpäivää ja kyse oli erityistä taitoa vaativasta työstä, joten sikäli en ihan hirveästi ihmettele. Tarjositko itse tietokonepöytää ja vaatteita? Mies ei varmaan vanhoilla lastenvaatteilla tai huonekaluilla pidä suurtakaan arvoa, toisin kuin omalla osaamisellaan. Itsekin pidän ammattimiehen tai -naisen työpanosta arvokkaampana kuin kierrätystavaraa enkä koskaan olettaisi, että kukaan sukulainen tai ystävä vanhempiani lukuunottamatta tekisi minulle mitään oman alansa työtä ilmaiseksi.
Itse en olisi hämmästynyt sitä että pyytää hintaa tuollaisesta. En vaikka olisinkin antanut meille tarpeetonta hyvää vauvanvaatetta yms.
Aikaa kuitenkin meni tuohon koneesi laittamiseen, silloin olisi voinut varmasti veljesi tehdä montaa muutakin asiaa. Kuitenkin halusi sinua auttaa. Itse myös menit kysymään oletko jotain velkaa.
Moninkertaisesti olisit saanut maksaa tuosta jos olisit jonkun joutunut erikseen tilaamaan konetta katsomaan.
sitä varmaan pyydetään korjailemaan vapaa-ajallaan tietokoneita vähän joka paikkaan. Sullahan ei kulu lainkaan omaa aikaa eikä vaivaa siihen, että lahjoitat jonkun tavaran jollekin. Jos olisit itse vaikka kampaaja, niin tekisitkö kaikille tutuille monen tunnin juhlakampaukset ilmaiseksi?
saat myydä vanhoja lastenvaatteita paljon ennenkuin saat tuon homman teetetyksi yksityisellä. Kannattaa tosiaan vaahdota....
Kyllä ompelijakin tekee muille vaatteet, sehän on niiin mukavaa kun toinen saa uudet vaattet. Jos siihen menee 4 tuntia, mitäs siitä.
tavallista työpäivää ja kyse oli erityistä taitoa vaativasta työstä, joten sikäli en ihan hirveästi ihmettele. Tarjositko itse tietokonepöytää ja vaatteita? Mies ei varmaan vanhoilla lastenvaatteilla tai huonekaluilla pidä suurtakaan arvoa, toisin kuin omalla osaamisellaan. Itsekin pidän ammattimiehen tai -naisen työpanosta arvokkaampana kuin kierrätystavaraa enkä koskaan olettaisi, että kukaan sukulainen tai ystävä vanhempiani lukuunottamatta tekisi minulle mitään oman alansa työtä ilmaiseksi.
itse minulta kysyi pöytää ja annoin. Aina on ollut kiitollinen vaatteista, visu mies kun on. Ihmettelen suuresti ettei vastavuoroisuus pelannut ollenkaan, minusta se olisi ollut päivän selvä asia. Useamman sadan ellen tuhannenkin edestä olen heidän perheelleen "säästänyt" kun ei ole uutena tarvinnut ostaa. Mut loppu se nyt. Se asia ainakin on varma. Siinä miettiköön sitten miksei enää vaatteita tulekkaan. Ostakoot uutena tai mistälie.
Jos apu on vastavuoroista, mutta entä jos ei ole? Jos vain jollain sisaruksella on se antajan rooli ja toiset vain ottavat?