Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haetaan aina viimeisenä hoidosta 17.00.

Vierailija
31.08.2010 |

Nyt äiti kertoi, että alkaa yhtenä päivänä viikossa hakemaan lapsen 16.00 kun lapsella alkaa harrastus.

Miksi sitä lasta ei voi hakea silloin kun pääsee töistä?

Miksi venyttää haku aina 17 kun tarve ei sitä oikeasti ole?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työehtosopimuksissa on eroa työajan suhteen.

Esim. miehelläni on työaika 8 h + ruokis 30 min (joka siis "veloitetaan" automaattisesti vaikka et pitäisi ruokista). Eli työpäivä min. 8 h 30 min.

Yksinhuoltajalla tämmöinen työaika tarkoittaisi väistämättä tosi pitkiä hoitopäiviä lapselle.

Vastapainona "Pekkaset", jolloin meillä mies yleensä tekee jotain lasten kanssa tai käytetään niitä loman jatkona.

Täällä myös ilmeisesti on yliedustus vuorotyössä olevia, jotka pystyvät miehen kanssa sumplimaan työvuoroja niin että pääsee jo alkuiltapäivästä pois tai menee vasta kymmeneen.

Tavallinen päivätyöläinen ilman likuvaa työaikaa ei oikeastaan voi tuohon hoitopäivän pituuteen vaikuttaa.

Vierailija
22/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähin töihin klo 7 ja kurvasin nipin napin klo 17 lapsen hakemaan hoidosta. Kyllä oli tiukka aikataulu ja pirun raskasta duunia.

Onneksi miehellä oli vuorotyö ja kait lapsi oli miehen työvuorojenkin mukaan töissä.. Ihan hirveetä, mut mä en oikeesti muista. Poika on nyt 13 eli oli hoidossa vielä 7 vuotta sitten.

Olin siihen aikaan totaalisen puhki.. Olin viis vuotta yrittäjä ja näköjään muistikin menny siltä ajalta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin päiväkotihenkilökunta ehdottaa ÄIDILLE, että hän voisi alkaa tehdä osa-aikatöitä. Sen kun näkisi, että isälle joku kehtaisi ehdottaa samaa.

Vierailija
24/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaa antaa vauvalleen parhaan alun, mitä voi eli kahdenkeskitä aikaa mahdollisimman paljon. Vauvan on tärkeä tuntea olevansa ainokainen, joten esikoinen saa olla pitkää päivää hoidossa.

Hienoa kun esikoinen pääsee harrastukseen.

Vierailija
25/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTUUTA

Meillä ainakin sovittiin, et ne on yhteisiä ja molemmat niistä huolehtii

valitsisi miehen, jolle tämä on itsestään selvää, eikä asiasta tarvitsisi erikseen sopia....

Meillä molemmat hoitaa lapset, eikä se ole mitenkään ennalta sovittu, vaan itsestäänselvyys molemmille.

Hienoa, että teille tämä oli itsestäänselvyys ja niin sen pitäisikin olla. Mielestäni on kuitenkin ihan fiksua sopia, koska toisen itsestäänselvyys ei aina ole se, mitä itse olettaa. Ei tule karvaita pettymyksiä niin helposti jos on etukäteen asiasta keskusteltu. Monet eivät edes etukäteen mieti, kuinka lasten saaminen heidän elämäänsä tulee vaikuttamaan.

Vierailija
26/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haettiin pois aina viimeisenä klo 17 nurkilla. Syynä äitini vittumainen pomo, joka kyykytti ja äiti halusi pitää työpaikkansa. Isäni ei voinut hakea ja viedä työnsä takia lainkaan.

Ja kappas miten minusta onkin kasvanut näin tasapainoinen akateemisen loppututkinnon suorittanut ja omistusasunnon omaava hyvätuloinen veronmaksaja. Ei 80-luvulla itketty lasten hoitopäivien pituudesta ja olen ollut kodin ulkopuolella hoidossa vuoden ikäisestä alkaen. Naurettavaa nykyään. Naurattaa sekin, että työskentelen erilaisten psyykkisiä sairauksia ja ongelmia omaavien nuorten kanssa ja ei tod hoitopäivän pituudella tai kouluikäisenä lapsen kodin ulkopuolelle päästämiselle välttämättä ehkäistä mitään. Se on kodin yleinen rakastava ja lasta arvostava ilmapiiri ja tasapainoisen rakastavat vanhemmat, joilla on enemmän merkitystä. Ei lapset ole sokerista, kuten ei ollut ennenkään.

Vierailija
27/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee työaika, kun työpaikkakin vaihtuu työni luonteesta johtuen. Lapset menevät satunnaisesti klo 7.30 ja heidät haetaan 16 mennessä. Mutta joitakin työvuoroja minulla on ad klo 16.30, josta syystä joudun välillä työmatkojen vuoksi hakemaan klo 17.00. Pääasiallisesti lapsemme menevät kuitenkin hoitoon klo 8.15

Oletko ihan terve, jos kyttäät milloin toiset vievät ja toiset hakevat lapsensa?

Vierailija
28/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äiti kertoi, että alkaa yhtenä päivänä viikossa hakemaan lapsen 16.00 kun lapsella alkaa harrastus. Miksi sitä lasta ei voi hakea silloin kun pääsee töistä? Miksi venyttää haku aina 17 kun tarve ei sitä oikeasti ole?

Oliko tämä provo? Olisiko mahdollista, että äiti tekee esim. lapsen harrastuksen aikana työpäivänsä loppuun tai menee joskus aikaisemmin jne. jne. En oikein jaksa uskoa, että äiti pääsisi joka päivä 16 reikä reikä, mutta pitää lastaan hoidossa klo 17 asti.

Vierailija
29/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joudun koko ajan pinnaamaan että saan lapsen ajoissa haettua, yhtenä päivänä on just tollainen harrastus, joka alkaa 17.30 ja silloin haen klo 16, jotta ehdin syöttää lapsen (4 v, jumppa). Korvaan tunnit tulemalla aiemmin töihin tai tekemällä pidempään toisena päivänä. Olen yh, joten silloin joudun pyytäämään tuttua tyttöä avuksi. Isovanhemmat asuvat kaukana.

Sinä joka haet joka päivä klo 16 lapsesi, olet etuoikeutettu, iloitse siitä, älä moiti muita.

Vierailija
30/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niin et se kumpi ekana ehtii. mut lapsi menee hoitoon kuudelta ja haetaan kotiin klo 17. Molempien työpäivä 8 + ruokatunti 1 h + ruuhkien takia tunti suuntaansa työmatkat, ja välillä joutuu ajamaan ylinopeutta et ehtii hakemaan ennen viittä... usein mennyt ylikin... sit viideltä lähdetään vielä ruokakauppaan... kotona puoli seitsemän aikaan, ruoan laitto, suihkuun ja nukkumaan. MITÄÄN vapaa-aikaa EI OLE YHTÄÄN. Viikonloput menee siivotessa yms. Ompa ihanaa elämää!

Vierailija
31/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitkät työmatkat ja työaika klo 17 asti. Hirveetä järjestelyä, että ehtii hakea ennen tarhan kiinnimenoa

Itse kun olin töissä siellä oli lapsi joka tuli 7.00 ja lähti 17.00 joka päivä. En oikeesti tajua, miksi pitää lapsi pitää hoidossa aina koko päivän. On se lapselle verrattavissa työpäivään, joka on aina pidempi kuin vanhemmilla. Omani vein minä ja meistä haki kumpi ehti ensin, mutta suoraan töistä tullessa

Vierailija
32/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haetaan meidän lapset klo. 17.30.

Tarhan mennessä kiinni. Sitten syödään kotona j aleikitään ja puuhastellaan ja lapset menee nukkumaan klo. 22. Heräävät klo. 8 syödään aamupalaa ja tarhassa ollaan klo. 9. Meillä on hyvät yyöt ja hyvät tulot. Ennen klo. 17 en pääse ikinä lähtemään töistä, mies on kotona klo. 18.

Tiedän monia perheitä jotha hakevat hyvinä vanhempina lapsensa klo. 16 tarhasta viimeistään ja lapset tuupataan nukkumaan klo. 19.30 illalla.

Että vanhemmille jää omaa aikaa.

Perustelkaa joku miksi tuo jälkimmäinen vaihtoehto on mammojen mielestä parempi??

Vierailija
33/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin vasta kerkesin hakemaan vaikka ihan suoraan töistä menin. Lapsi oli 9-10 tuntia hoidossa joka päivä kun työmatkoihin mene eniin paljon aikaa.

Ei voi mitään. Niin se vaan menee.

Vierailija
34/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette kanssa paljoo ajattele lastanne!

Entäpä jos julkisilla kulkien työmatka pitenisi vaikkapa tunnilla? Pitäisikö perheen ostaa toinen auto vain lapsen hoidosta noutamisen vuoksi, jos kerran vanhempien työreitti on liki sama???

Vierailija
35/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lapset sellaisen miehen kanssa joka ottaa myös VASTUUTA Meillä ainakin sovittiin, et ne on yhteisiä ja molemmat niistä huolehtii

Minun mieheni työaika on 7-17 ja siihen päälle puolen tunnin työmatka. Minun työaikani alkaa n. 8:15 ja päättyy joskus 14-16:30 ja puoli tuntia menee minullakin matkoihin. Niin meinaatko että olisi vastuun kantamista mieheltä se että nakittaisin sen lapsen hakemisen ja viemisen hänelle joka toinen päivä jolloin lapsen hoitoajasta tulisi ihan mahdoton vai mitä oikein tarkoitat??

Vierailija
36/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia perheitä jotha hakevat hyvinä vanhempina lapsensa klo. 16 tarhasta viimeistään ja lapset tuupataan nukkumaan klo. 19.30 illalla. Että vanhemmille jää omaa aikaa. Perustelkaa joku miksi tuo jälkimmäinen vaihtoehto on mammojen mielestä parempi??

Kuule, ei meillä ainakaan tuupata lapsia nukkumaan klo 19.30-20.00 sen takia, että vanhemmille jäisi omaa aikaa, vaan että lapsi saisi tarpeeksi pitkät yöunet. Pahvi! Lapsi kun tuppaa heräämään viimeistään 6.30 joka aamu, oli hoitopäivä tai ei. Omaa aikaahan tuossa kieltämättä vanhemmat saa mutta se on vain kivaa sekin. Mutta se ei todellakaan ole syy.

Vierailija
37/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä myytti se kello 16 ylipäätäänkään on. Täällä jatkuvasti jauhetaan sitä että pitää hakea lapset klo 16.

En käsitä mitä eroa sinänsä on 16 ja 17 lapsen henkisen kasvun ja vanhemmuuden ynnämuiden argumenttien suhteen.

Eiköhän enemmän vaikuta se, mitä siellä kotona sen jälkeen tapahtuu.

Suurempi ongelma minusta on pienten koululaisten suhteen. Hoitolapset sentään on hoidossa jossa on hoitajat ja kaverit, lapsi ei ole yksin. mutta koululaisista iltapäiväkerhossa ei kaikki ole, ja vielä on tokaluokkalainen (ja kolmas, neljäskin) pieni maailman tuuliin odottamaan vanhempia tuntitolkulla kotiin. Silloin jo osaa kellon ja on yksinäistä kotona odottaa.

Vierailija
38/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saattaa olla matkatöissä tai yrityisyrittäjä joka tekee pyöreitä päiviä kun yrittää pitää firmansa pystyssä.