Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haetaan aina viimeisenä hoidosta 17.00.

Vierailija
31.08.2010 |

Nyt äiti kertoi, että alkaa yhtenä päivänä viikossa hakemaan lapsen 16.00 kun lapsella alkaa harrastus.

Miksi sitä lasta ei voi hakea silloin kun pääsee töistä?

Miksi venyttää haku aina 17 kun tarve ei sitä oikeasti ole?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa äiti nyt suurten sumplimisten jälkeen onnistuu yhtenä päivä hakemaan aiemmin?

Vierailija
2/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin töissä siellä oli lapsi joka tuli 7.00 ja lähti 17.00 joka päivä.

En oikeesti tajua, miksi pitää lapsi pitää hoidossa aina koko päivän. On se lapselle verrattavissa työpäivään, joka on aina pidempi kuin vanhemmilla.

Omani vein minä ja meistä haki kumpi ehti ensin, mutta suoraan töistä tullessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aloittaa aamulla jo klo 6.00.

Aika monella ihmisellä on liukuva työaika, mutta viikkotunteja pitää kuitenkin saada kasaan se 38-40!

Minäkin lähden toisina päivinä töistä klo 15.15, että ehdin hakea lapset klo 16. Toiset päivät istunkin täällä sitten klo 17.30 saakka vähintään!

Vierailija
4/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Miten pitkä hoitopäivä on ?

Vierailija
5/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mun miehellä on työpäivä 7-16. Ja jos hän joutuisi jostain syystä viemään ja hakemaan lapsia hoidosta niin lasten hoitopäivä olisi 06.30-16.30. Että jospa jollain oikeasti on niin ikävä tilanne että lapsen on pakko olla se kymmenen tuntia siellä. Meidän lapset on kylläkin mun kanssa kotona vielä ja toivottavasti voidaan näin jatkaa mahd. pitkään. Kyllä muakin säälittää pikkuiset jotka joutuu pitkän päivän hoidossa olemaan..

Vierailija
6/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta iltaan.

Sillä ei meidän lapset olleet koskaan klo 16.00 pidempään, mutta meillä haki myös isä lapsia. Jos itse pääsin 14.00 hain minä, jos jouduin olla töissä esim. 17.00 asti haki mies

Vierailija
7/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on sit vissiin yksinhuoltajien lapsia jotka siel hoidossa notkuu.

Itselläni hoitolapsi jonka äiti tekee vuorotöitä ja jos äiti on illassa mummo hakee klo 18 tai sitten menee mummolle yöksi eikä tule lainkaan hoitoon.

Isä pääsee klo 17 mennessä aina töistä.

Vierailija
8/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTUUTA

Meillä ainakin sovittiin, et ne on yhteisiä ja molemmat niistä huolehtii

Vierailija
9/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niin et se kumpi ekana ehtii. mut lapsi menee hoitoon kuudelta ja haetaan kotiin klo 17.

Molempien työpäivä 8 + ruokatunti 1 h + ruuhkien takia tunti suuntaansa työmatkat, ja välillä joutuu ajamaan ylinopeutta et ehtii hakemaan ennen viittä... usein mennyt ylikin... sit viideltä lähdetään vielä ruokakauppaan... kotona puoli seitsemän aikaan, ruoan laitto, suihkuun ja nukkumaan. MITÄÄN vapaa-aikaa EI OLE YHTÄÄN. Viikonloput menee siivotessa yms. Ompa ihanaa elämää!

Vierailija
10/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä et miksi pitää toisten lasten hoitoon ym puuttua? Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita... esim yksinhuoltajalla varmasti hyvin vaikea hakea lapsia päivähoidossa ajoissa kun normaalityöaika on 8 tuntia ja kun siihen lisää työmatkat menee se helposti 10 tuntiin. Ei lapselle tietenkään ole hyväksi 10 tuntiset päiväkotipäivät, mutta monella ei ole vaihtoehtoa. Nykyään ei kotiäitinä/isänä pärjää varsinkaan yksineläjä tai kaksistaankin se välillä tekee tiukkaa. Eli jos tässä pitää syyllisiä hakea niin kyllä se on yhteiskunta joka ei tue lasten hoitoa kotona.

Vierailija
11/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on varmaan järjestänyt itselleen tuoksi päiväksi erilaisen työajan, ehkä suurella vaivalla.

Vierailija
12/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on aika oleellista, ennen kuin aletaan heittelemään kivillä..

Meidän lapset haetaan usein klo 17, yleensä kuitenkin noin 16-16.30, joskus jopa klo 17.30, jolloin tarha menee kiinni. Tämä elämä kun on kummallista, että kaikki eivät tee töitä klo 8-15.30 tai 16.

Mutta lapsemme menevätkin sinne vasta vähän ennen ysiä.

Vierailija
13/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on työaika 7.30 - 16.30 ja miehellä 7.30-16, kuljetaan samalla autolla, joten pakostakin lapsi joutuu olemaan 7-17.00 hoidossa ikävä kyllä.

Olemme kyllä saaneet tästä päiväkodin taholta kuulla, että he joutuvat meidän lapsen takia olemaan 1 tunti ja 5 minuuttia ylitöissä tämän lapsen takia, kun muut haetaan jo neljän jälkeen, ja enkö voisi ruveta tekemään osapäivätöitä, että pääsisivät aikasemmin kotiin......Tosin päiväkoti on auki 6-17.00.....

Vierailija
14/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette kanssa paljoo ajattele lastanne!

Vierailija
15/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTUUTA

valitsisi miehen, jolle tämä on itsestään selvää, eikä asiasta tarvitsisi erikseen sopia....

Meillä molemmat hoitaa lapset, eikä se ole mitenkään ennalta sovittu, vaan itsestäänselvyys molemmille.

Vierailija
16/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä jatkuvaa marinaa.

Ainakin pk-seudulla työmatkat voi olla niin pitkiä, että vaikka kuinka liukuisi, ei ehdi hakemaan lasta hoidosta kuin klo 17.

Nytkin se äiti saattaa joutua lähtemään heti klo 15 jälkeen töistä että ehtii neljäksi.

Eiköhän _jokainen_ vanhempi toimi siten miten heidän _perheelle_ on parasta.

Vierailija
17/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTUUTA

Niin ja vielä parempi olisi, jos valitsisi miehen, jolle tämä on itsestään selvää, eikä asiasta tarvitsisi erikseen sopia....

Meillä molemmat hoitaa lapset, eikä se ole mitenkään ennalta sovittu, vaan itsestäänselvyys molemmille.

tai muuta eron jälkeen toiselle paikkakunnalle tai itse muuta toiselle paikkakunnalle lasten kans...

Nämä kaikkihan kai on valintakysymyksiä aina?

Ps. meillä eletään ydinperheessä jossa molemmat vanhemmat osallistuvat lapsen hoitoon jne. mutta ymmärrän myös muunlaisia perheitä.

Vierailija
18/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä jatkuvaa marinaa.

Ainakin pk-seudulla työmatkat voi olla niin pitkiä, että vaikka kuinka liukuisi, ei ehdi hakemaan lasta hoidosta kuin klo 17.

Nytkin se äiti saattaa joutua lähtemään heti klo 15 jälkeen töistä että ehtii neljäksi.

Eiköhän _jokainen_ vanhempi toimi siten miten heidän _perheelle_ on parasta.

Tuntuu että tänne tiivistyy kaikki valitus ja marina ja erityisen kapeakatseiset ihmiset kommentoivat näppis vaahdossa asioita näkemättä kokonaisuuksia ollenkaan.

Lapsi ei mene sen enempää rikki haetaanko se klo 16.30 tai 17 hoidosta vaan lapsen koko muu elämä vanhempien kanssa. Ihme valopäitä liikkeellä.

Vierailija
19/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄKÄÄ HUOLI OMISTA ASIOISTA!

Kamalaa kyttäystä taas..

Vierailija
20/38 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt että mitä muut tekevät työkseen jotta ehtivät hakea lapsensa niin aikaisin?

Olen itse ihan tavallinen pankkitoimihenkilö, jolloin työaika on 9-17 ja silti kansa valittaa tiskillä että pankki menee liian aikaisin kiinni.

Tällöin lasteni hoitoaika on 8-17.20, joudun iltaisin ajamaan ylinopeutta että ennättäisin hakemaan lapseni.

Nyt olen saanut tuskaisen taistelun jälkeen sovittua poikkeuksellisen työajan, eli lähden jo 16.00 pois ja silti lapseni ovat aina viimeisiä ketä haetaan!!!!

Mieheni on yrittäjä ja tekee todella pitkää päivää, joten hänen panoksensa tässä asiassa vähäinen, vaikka muuten onkin esimerkillinen isä.

Liukuva työaika mahdollistaa joillekin sen että voi käyttää lasta esim neuvolassa työaikana.