Mitä mieltä näistä nimistä?
Emmiina, Markko ja Ninni.
Kommentit (10)
Kysyin tätä siksi, että olen paljon tekemisissä näiden nimien omistajien kanssa. Sukuun naituja. Olen yllättynyt, miten paljon typerä nimi voikaan vaikuttaa. Olen tuntenut nämä ihmiset kohta viisi vuotta, mutta aina vaan mietin miten aikuisen naisen ristimänimi voi olla Ninni? Siis mitä vanhemmat on ajatelleet?
Tunnen melkein suoranaista vihaa noita nimiä kohtaan, ja vähän niiden antajiakin. Olenkohan ihan terve? Ja miten pääsisin yli asiasta.. Jos on joku joka noista nimistä pitää, kertokaa. Jospa se minua ainakin hieman auttaisi?
AP
esim Markko,taipuuko se kuiteskin Markon? ( vrt Markku > markun)
taipuu Markkon ainakin tässä suvussa.
Emmiina ei ole sen kummempi kuin Anniina, eikä Ninni ihmeellisempi kuin Sanni. Tunnen kaksi melkein kolmekymppistä Ninniä ja en Emmiinaa, mutta samantyylisen ei-yleisen -iina -nimen omaavan aikuisen. Ehkä se on sitten tottumiskysymys, kun olen tuntenut heidät lapsesta asti enkä vasta aikuisiällä tavannut. Ihan aikuisilta tuntuvat nimetkin.
Markko on noista vaikein juuri tuon taivutuksen takia, mutta on sitä totuttu Mikoon ja Mikkoonkin sekä Reetaan ja Reettaan.
Nimet ei ole niin kivoja, että omilleni antaisin, mutta mitään ongelmia heidän kanssaan toimiminen ei aiheuttaisi. :)
kaveri, jonka nimi on Ninni, ja hänelle nimi sopii kuin nenä päähän. On aivan Ninnin näköinen ja oloinen.
kai noihin nimiin jo noin pitkän ajan kuluessa tottuu, mutta en valitsisi omalle lapselleni mitään noista nimistä.
Ninni -- ihana nimi. Auttaako tämä?
Siskollani oli sen niminen nalle lapsena. En voi olla yhtään aggressiivinen, kun ajattelen sitä.
Ei mikään ylilutuinen nalle kuitenkaan, vaan sellainen vanhanaikainen, reippaan oloinen.
Kiitos vastaajille. Taitaa olla niin, että nimikammoni liittyykin myös siihen millaisina pidän näitä nimiä antaneita ihmisiä. Jotenkin hienostelevina ja pröystäilevinä, ja mauttomina. Jos olisivat lempeitä ja pehmeitä ihmisiä, nuo nimet eivät tuntuisi niin ikäviltä, mutta kun ovat kovia, teennäisiä ja kylmäkiskoisia. Tuntuu että ylisöpöillä nimillä yritetään jotenkin esittää. Jos noilla olisi koira, se olisi varmaan trimmattu puudeli silkkiruseteilla, jonka nimi olisi Fifi...
Ei siis niinkään nimien omistajat ärsytä kuin nimiä antaneet. Mutta kun en voi heitä muuttaa enkä vaihtaa, niin omaa asennetta kai pitäisi korjata. Se jos mikä on vaikeaa!
Ninni ihan ok lempinimi.