Miksi olette niin vastuuttomia?
Miksi väännätte lapsia, jos elämä ei ole kunnossa? Ja nyt en tarkoita sitä, että lapsia saisi tehdä vasta kun on vakituinen työ ja oma asunto.
Tarkoitan sitä, että väännetään lisää lapsia, vaikka ei pystytä huolehtimaan edellisistäkään. Sitten tullaan tänne itkemään, että omaisuus on ulosotossa, ei jaksa siivota, ei jaksa pitää huolta lapsista; mies ryyppää, ei auta kotitöissä, hakkaa vaimoa jne. Ja silti uusi lapsi on jo tulossa.
Olen itsekin opiskelijäiti ja rahat ja voimat on välillä tiukoilla. Siksi en olekaan kiirehtinyt pukkaamaan kolmea lasta lisää, vaan teen niitä sitten, kun elämäntilanne sallii.
Ja ymmärrän toki, että tilanteet voivat muuttua, mutta näistä avuttomista monet kertovat eläneensä huonossa tilanteessa jo vuosia; silti pitää tehdä lisää lapsia.
Kommentit (5)
Olen miettinyt ennen lasten hankintaa paljon asioita: entä jos tulee ero ja minusta tulee yh, pärjäänkö? Entä jos lapseni onkin erityislapsi? Riittääkö minulta huomiota myös seuraavalle?
Kyse ei sitäpaitsi ole vain siitä, mikä on elämäntilanne, vaan mitä itse tekee. Tunnen monta yh:ta, joilla on homma hallussa paljon paremmin kuin näillä suurperheen äideillä.
Vaikka meillä ei ole hirmuisesti rahaa, olemme silti pystyneet huolehtimaan lapsistamme. Niitä on kolme. Ja mies on kunnollinen ;)
ja kun ei ole oikein muuta tekemistä niin lapsia vaan lisää, kyllä joku maksaa.
Vaikka meillä ei ole hirmuisesti rahaa, olemme silti pystyneet huolehtimaan lapsistamme. Niitä on kolme. Ja mies on kunnollinen ;)
Te selvästi huolehditte lapsistanne hyvin, ei minulla siitä ole mitään valittamista. Tarkoitan nyt hieman erilaisia perheitä... ja niitä täällä tuntuu riittävän, ei ole mikään kärjistys. Juuri luin toisesta ketjusta perheestä, jossa on 8 lasta (näillekään ei pystytä ostamaan edes tarvittavia vaatteita), omaisuus ulosotossa ja vaimo raskaana.
ap
mutta lapsillahan koitetaan parantaa sita suhdetta :P tiedan monta tapausta... ja karillehan ne aina ajatutuu.
mina en ole moksiskaan omista ulareistani, kun vaihtoehtona oli maksaa pari laskua tai ostaa lapsille ruokaa niin ei tarvinnut valita monesti.
olin silloin jopa ihan toissa, mutta ero sattui pahasti niskaan ja vuokra oli jaatava..+kela mommi mun lasten hoitomaksut...kk 500euroo....vuosia jalkeenpain selvis et ne apinat oli laskenu mun exankin tulot minulle, kiva kiva...