Monet laittavat lapsistaan paljon kuvia FB:iin. Itse en henno!
Vaikka olisihan se toki mukavaa lukea kavereiden hehkutuksia "ihanista palleroista" ja "syötävän suloisista pienokaisista". ;)
Kommentit (31)
mutta en halua niiden joutuvan vääriin käsiin esim. Facebookin kautta. Siellä on vain 1 kuva.
En minäkään laita lasten kuvia facebookiin -enkä kyllä muuallekaan nettiin niin että kuka tahansa voi niitä siellä katsella. En edes halua ajatella mitä kaikkea niillä voi tehdä...
Minä en, ja siksipä en sinne lasten kuvia laitakaan.
kavereina vaan oikeesti kavereita, ei mitään morjestustuttuja, joten lasten kuvia oon laitellu.
En pidä sitä oikeutenani laittaa sellaisen henkilön kuvia nettiin jolla ei ole asiasta sanomista. Entä jos he kompastuvat 20 vuoden päästä omiin lapsuuskuviinsa jollain saitilla, ovatkohan kovin tyytyväisiä asiasta?
Fb on niin löysä seula kun olla ja voi.
Eiköhän pedoilla ole netissä (tai vaikka vauvalehdessä!) niin paljon valinnanvaraa, että viattomat kuvat saavat olla rauhassa. Mä en laita uikkarikuvia, siinä mun raja.
että minulla on lapsia. En luota fb:n turvallisuuteen. Minun linjani on, että lasteni kuvat eivät kuulu minnekään nettisaitille.
Muutoin minusta ei kovin paljon riskejä, jos kansion jakaa vain tutuille.
Eiköhän tosiaan vauvalehdissä yms. on tarpeeksi nähtävää niille kieroituneillekin.
ihmeen "hennomista" siinä on?
halua laittaa lasteni kuvia paikkaan, josta ne voivat levitä ihan mihin tahansa ja kenen tahansa käyttöön
ap
Kysyisinkin onko lapsella mitään yksilönoikeuksia tai yksityisyyttä?
Vanhempi voi jakaa hänestä loputtomasti henkilökohtaista tietoa ja kuvia ilman että lapsella on minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa asiaan.
Isovanhemmat, kummit ja läheisimmät ystävät saavat kuvia mm, sähköpostin välityksellä, mutta pidän julkista palvelinta vääränä paikkana näiden tietojen jakoon.
näkee vain pieni osa mun FB-kavereista. Rajasin yksityisyysasetuksia.
Ja laitan jatkossakin.Olen laittanut asetukset siten kun halauan kuviani ihmisten näkevän.Hulluksi tulisin jos alkaisin miettimään kaikkia kauhuskenaarioita hirveän kamalasta internetistä.
sillä ne on ihan kamalia:( Itse en niitä sen kummemmin ajattele, mutta tiedän silti, että sairaita ihmisiä on olemassa ja jollekin mun lapsen kuvan katseleminen, oli kuva miten viaton tahansa, voi olla väline vaikka ja mihin ja sitä en todellakaan halua. Joo, sanokaa vaan että olen nipo, mutta haluan suojella lapsiani -ja itseäni.
Ja laitan jatkossakin.Olen laittanut asetukset siten kun halauan kuviani ihmisten näkevän.Hulluksi tulisin jos alkaisin miettimään kaikkia kauhuskenaarioita hirveän kamalasta internetistä.
Jos haluaa järkevää keskustelua, kannattaa käyttää lähinnä sanoja joiden merkityksen tietää. Muuten menee tällaisiin asianvierestäjorisemisiin kuin tämä minunkin viestini...
et taida tietää mitä tuo "henno" tarkoittaa
joten uskallan laittaa facebookiin myös.
Mulla on kavereita n. 30, kaikki sellaisia jotka näkeen mun lapsia muutenkin ja jotka (HUI KAMALA) saattavat ottaa lapsistani kuvia ihan itsekin omilla kameroillaan.
Lasten kuvia en laita sillä en usko että mikään netissä oleva sosiaalinen media on niin "pomminvarma" etteikö joku jossain vaiheessa pystyisi ohittamaan suojaukset, asetukset yms. Ei siihen paljoa vaadita, teini-ikäisetkin osaavat hakkeroinnin.
Tietenkin tiedän, mitä hennominen tarkoittaa. En henno levittää lasteni kuvia nettiin, vaikka toisaalta haluaisinkin.
Vai millaisesta rautalangasta tämä oikein pitäisi vääntää...?
ap
Kuljetatteko te lapsianne tuolla kylilläkin joku burkha päällä. Siellähän voi olla vaikka mitä kipeitä pipipäitä, joiden päiväuniin lapsiparka voi päätyä. Ja jollain voi olla vaikka kamera mukana! Juuh, se helvetinkone imaisee lapsen sielun ja sit se pedofiili käyttää sitä ties mihin...
En mäkään nyt mitään alaston tai edes puolialastonkuvia lapsistani nettiin laita, mut joku raja hysteriallakin...
Kuljetatteko te lapsianne tuolla kylilläkin joku burkha päällä. Siellähän voi olla vaikka mitä kipeitä pipipäitä, joiden päiväuniin lapsiparka voi päätyä. Ja jollain voi olla vaikka kamera mukana! Juuh, se helvetinkone imaisee lapsen sielun ja sit se pedofiili käyttää sitä ties mihin... En mäkään nyt mitään alaston tai edes puolialastonkuvia lapsistani nettiin laita, mut joku raja hysteriallakin...
kavereina vaan oikeesti kavereita, ei mitään morjestustuttuja, joten lasten kuvia oon laitellu.