Miten voi lihoa 30kg raskauden aikana????
Kommentit (42)
Neljään kertaan sen olen lihonut, ja laihtunut!
kilo per viikko. Kaikki paino putosi parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen ihan itsestään. Näköjään siis nestettä oli enimmäkseen. Niin ja vauva painoi vain 2,2 kg.
Mitä sitten? Jos alkupaino on 45, ei 75 kiloakaan mikään maatakaatava paino ole.
Äitini kerrytti raskauskiloja aina tuon 30, enkä kuvien perusteella uskoisi. Mulle raskauskiloja on tullut 9kg-11kg.
jota on tosi vaikea saada pois:( lähinnä mahan seudulla:(
Alkupainoltani olin alipainon puolella ja ihan terveellisesti söin, herkuttelinkin kyllä. Raskausmyrkytykset kuitenkin toivat niin valtavasti turvotusta, että loppuraskaudessa paino kohosi jo neljän kilon vuorokausivauhdilla. Melko pian raskauksien jälkeen olen kuitenkin ollut taas takaisin normaalissa painossani.
AHMIMALLA.
Kaikki eivät oikeasti liho pelkästään sen syömisen takia.
Itselleni tuli se 30 ja risat painoa raskauden aikana ja näistä kiloista 20kg jäi osastolle.
Siis tuossa 20kg:sa on vauvan, istukan ja lapsiveden paino mukana. Lapsi painoi vajaa 4kg, istukka sen 800 ja lapsivettä oli sitten jonkin verran. Loput olivat nestettä.
10kg jäi siis pudotettavaksi ja nekin lähtivät heti kun sain nivelet taas kuntoon.
Mulla siis raskaus oli sen verran suuri rasite että kroppa keräsi nestettä niveliin ja kaikkialle muualle. Olin viimeiset 3kk:tta sairaalassa ja liikkumistani rajoitettiin todella rankasti.
Siitä se ylimääräinen 10kg:takin taisi tulla.
Ainoa liikuntamuoto oli uiminen ja sekin vain kerran viikossa.
Arvatkaa tekikö mieli maata osastolla synnytyksen jälkeen..
Olin ihan normaalipainoinen ennen raskautta 170/67..
Kyllä minulla oli samat ruokailutavat raskaana kuin normaalistikin on.
Kun raskaus loppui, ei tarttenut laihduttaa, Ihan normaalilla olemisella ja elämisellä tilanne vaan palautui.
Koita itse AHMIA itsesi kilo viikossa lihavemmaksi, raskaana tai ei! Kyllä se jostain muualta tulee.
3
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla niiden kommentteja, joille tosiaan tullut hurjasti kiloja raskausaikana. Mitä on tehty toisin kuin aiemmin elämässä?
Itse elin (söin ja liikuin) suunnilleen samalla lailla molemmissa raskauksissa ja kiloja tuli alle kymmenen kiloa.
raskausmyrkytyksen, siitä kertyy nestekiloja niiden normiraskauskilojen lisäksi huimaa tahtia. Lähtevät sitten onneksi synnytyksen jälkeen poiskin nopeasti.
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla niiden kommentteja, joille tosiaan tullut hurjasti kiloja raskausaikana. Mitä on tehty toisin kuin aiemmin elämässä?
Itse elin (söin ja liikuin) suunnilleen samalla lailla molemmissa raskauksissa ja kiloja tuli alle kymmenen kiloa.
ja toimin aivan kuin ennenkin. Kävin lenkeillä, jumpassa, söin samalla tavalla kuin ennenkin (toki pakkolevossa söin vähemmän), tai niin kuin pystyin, lihaa en voinut esimerkiksi syödä ollenkaan, kala oli ainoa.
Tuo nesteiden kertyminen minut lihotti.
Ja ei, en herkutellut kuin hedelmillä, en voi normaalitilassakaan sietää karkkeja.
En myöskään syönyt mitään suolaista, koska suolan maku ja haju sai minut heti pahoinvoivaksi.
Mieti pienessä päässäsi mitä mietit.
Lääkärikin tokaisi että raskaana oleminen ei vain sovi minulle.
Ja ikää on 25, eli en mikään erityisen nuori tai vanha ole.
paino melkein tuon, eli 27 kiloa. Painan normaalisti 56 kiloa ja olen 173 cm pitkä. Paino tippui vuoden sisällä synnytyksestä takaisin alkuperäiseen täysin itsestään.
Itse taas ihmettelen niitä, jotka selittelevät ylipainoaan vielä vuosien päästä synnytyksestä "raskauskiloilla", häh?
mut voisin hyvin kuvitella et siinä samassa se olis tullut vielä vähän enemmänkin.
tuosta vauva oli 5 kg,istukka muistaakseni 900g, jonkun verran lapsivettä, turvotusta ja oisko loput ollut vaan sit puhdasta lihomista. painoin ennen raskautta 62kg ja viimeisilläni 82kg. kaikki ylimääräinen kyllä lähtikin raskauden jälkeen.
Lähtöbmi oli joka kerta 19,5.
Ekalla kerralla lihoin "vahingossa", eli ihan vaan syömällä niin perhanasti kaikkea nannaa. Koko raskausajan (viikolta 6 lähtien) minulla oli aivan JÄRKYTTÄVÄ nälkä. Siis ihan käsittämätön ruuanhimo ja näläntunne KOKO AJAN. Kun aloitin imetyksen, putosi paino hurjaa vauhtia: 4 kk jälkeen olin 2 kg kevyempi, kuin ennen raskautta ja maidon tulo loppui kuin seinään.
Seuraavassa kahdessa raskaudessa söin ihan reippaasti herkkuja, koska elimistöni tuntui sitä tarvitsevan. Taas kävi sama juttu, kuin ekassa imetyksessä: paino putosi imetyksellä todella nopeasti. Kolmas sama homma, paitsi paino putosi hieman hitaammin ja maitoa tuli 10 kk ajan oikein mukavasti, kunnes bmi 19,5:n saavutettuani maidon määrä väheni myös huomattavasti.
Mitään tieteellistä selitystä en ole tälle ilmiölle hakenut, kuuntelin vain omaa kehoani ja homma toimi loistavasti. Jos en olisi lihonut, olisi imetys tyssänyt kai alkumetreille. Jostain syystä kehollani oli hillitön tarve varastoida vararavintoa imetystä varten.
Nyt ajattelin pysyä tässä bmi 19,5:ssä, outo näläntunne hävisi imetyksen loputtua ja tämä paino tuntuu olevan se kehoni luonnollinen paino, johon aina palaan.
molemmissa raskauksissa paino paljon, ekassa 20 ja tokassa 30 kiloa. Ennen raskautta olin normaalipainoinen, BMI 23-24. Nestettä oli toki paljon molemmissa, kotiutumisen jälkeen hävisi viikossa kymmenisen kiloa. Molemmista olen palautunut puolessa vuodessa entisiin mittoihin ilman sen kummempaa laihduttamista. Juu, syömisellähän suurin osa noista kiloista tuli. Makeaa, suolaista, ihan kaikkea teki mieli aivan sairaan paljon. Pakko oli syödä ja syödä, vaikka olisin ollut aivan ähkyssä. Tämä himo loppui synnytykseen molemmilla kerroilla, joten oli kyllä raskauden aiheuttamaa. Nivelet löystyivät myös rajusti, ja olin puolivälistä raskauksia niin jumalattoman kipeä etten voinut pingviini-vaappumista raskaampaa liikuntaa kuvitellakaan. Ne kivut hävisivät pari kuukautta synnytyksestä.
Eli joo, on se vaan helposti mahdollista ;)
tällä tavoin: lähtötilanne 63 kg/174 cm, taustalla nuoruudessa anoreksiaa. Älyttömät raskauspahoinvoinnit noin viikolle 36, oksentelua 20-30 kertaa päivässä, kamala kuvotus koko ajan = ei voinut urheilla, kävelylenkilläkin tuli pari pussillista oksennusta... Ainoat ruuat, jotka ei jo nähdessä / haistaessa saanut yökkäämään, kumma kyllä oli: karkit - kirpeät karkit (en ollut syönyt mitään karkkia 15 vuoteen), juustohampurilainen, sipsit, jugurtit ja vanukkaat sekä jäätelö. Ne pysyivät myös vatsassa jonkun aikaa - siis ei oksennusreaktiota heti syönnin jälkeen. Aina jos vatsa pääsi tyhjäksi, alkoi oksentelu, ja tyhjän vatsan oksentelu on tavattoman kamalaa, kun se on pelkkää mahahappoa...
joten oksentelusta huolimatta tolla ruokavaliolla kyllä tuli... ja laitokselle jäi vähemmän kuin lapsen paino :-( (mulla turvotukset tulleet aina heti synnytyksen jälkeen). Seuraavissa raskauksissa onkin tullut aina vain 7-10 kg. Neljännessä oksensin samalla tavalla, kuvotusta ei ollut yhtä paljon, ja sillä kertaa ainoat ruuat, jotka pysyi vatsassa oli marjat, hedelmät ja vihannekset, kaikki muu tuli saman tien ulos.
Molemmissa raskauksissa tuon 30kg lihoneena... Ekassa lähtöpaino 45kg(alipainoinen vaikkei pituuttakaan ole kun 160cm), urheilutalalolla ja uimahallilla liikunnanohjaajana töissä,lisäksi vapaa-aikanani olin urheiluseurassa lasten tanssiryhmän ohjaajana.Suurimmaksi osaksi kiloja kertyi loppuraskaudesta kun jatkuvat supistukset estivät liikkumisen ja nesteet alkoi kerääntyä. Mitään radikaalia elämäntapamuutosta ei siis tarvitse lihoakseen.
Toisessa raskaudessa painoa tuli saman verran ja samoin, loppu raskaudesta, suurin osa nesteitä + että kuppikoko kasvoin TOSI ROIMASTI A->E ja lapsi oli 4kg.
Ja en, en todellakaan kaikkia kiloja saanut pois (paino alimmillaan ollut 52), mutta en kyllä yrittänytkään laihduttaa vaan laihduin huomaamattani, ihan normaalilla perus ruualla ja lasten kanssa touhuamalla ja liikkumalla.
Ja joka kerta 30 kiloa jäi synnärille. Loput viisi lähti parissa kuukaudessa. Jotkut vaan paisuu kuin ilmapallo nesteestä.. Ei ole ollut kiva kantaa tuota massaa kun normaalipaino on 55 kg, mutta minkäs teet..
Mun käly painoi alkujaan 75kg ja lihoi siihen vielä sen 30kg lisää!! Ja siis pituutta naisella on 165cm... Itse olin 69kg (162cm) ja mulle tuli 15kg lisää ja sekin oli hirveesti... Se eukko on vieläkin törkee läski, itellä on vielä vähän löysää mahanahkaa. Paino ois tarkotus tiputtaa johonkin 55kg... Helppoa ei kyl ole. Mut tuo kälyni painaa vieläkin sen 79kg....
Läskikasaa harmittaa, ymmärrän.
No ihan sitä samaa haukkumista minkä alotit.
En todellakaan millään pahalla sitä tarkoittanut. Pointtini oli vaan sanoa, että onhan ihan ok saada noin paljon painoa raskaudessa jos on todella hoikka, mutta jos one ennestään sinun sanoin läskikasa, niin ei todellakaan tarttsi niin paljoa painoa saada, anteeksi jos valitsin sanani väärin, ei ollut tarkoitus. T:Vielä Läskikasa, kohta toivottavasti laiha ruipelo... ;)
Mä hekotan täällä, siis juu vähän huumoria vaan. Ei ole ok sanoa ketään ruipeloksi, laihaksi eikä läskiksi tietenkään, mutta puolivitsillä vaan! :D Yliväsymystä minulla. :D
Pistetään väsymyksen piikkiin.. :D Ps. ainut mitä tarkoitin pahalla oli toi kälyni mollaaminen, se on vittumainen akka, ja oikeesti läskikin vielä.. :D :D
mutta kun monet lihovat omien sanojensa mukaan ihan ilman syytä :=DDD